Fyra

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

Oh nee daarvoor ging het zo goed :D Ik kan me niet anders herinneren dan dat er in België wordt geklaagd over veelvuldige en grote vertragingen en afschaffingen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fyra.

Bericht door Bordensteker »

pietje schreef:
kika schreef: Er is nog niet gerept over imagoschade, misschien moeten ze dat ook nog indienen :mrgreen:
Ja, het imago van de NMBS als stipte en betrouwbare vervoerder zou wel eens besmeurd kunnen zijn :twisted:
- t
Niet stipt en betrouwbaar maar
wij: sip en zij: berouwbaar
carlos

Re: Fyra

Bericht door carlos »

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ucht.dhtml
Dreamliner verliest deel van romp tijdens vlucht

Een Boeing 787 - bekend als de Dreamliner - heeft tijdens een vlucht van New Delhi naar Bangalore ongemerkt een stuk van zijn romp verloren. Het gat van drie vierkante meter werd pas na de landing opgemerkt, zo melden verschillende Indiase media. De Indiase luchtvaartautoriteit is een onderzoek gestart.

Het gat werd ontdekt toen het vliegtuig werd voorbereid om opnieuw op te stijgen in Bangalore. Ondanks een zoekactie werd de plaat niet teruggevonden, noch in New Delhi, noch in Bangalore.

De piloten en de 148 passagiers merkten niets van het voorval.

De romp is inmiddels hersteld en het vliegtuig opnieuw in gebruik genomen, meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij Air India.

als dit al aanvaard wordt bij een vliegtuig, dan heeft Ansaldo gelijk dat ze zeggen dat NMBS de fyra-trein veel te snel afgeschreven heeft...
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra

Bericht door AlexNL »

Deze beeldgrap is toch ineens heel toepasselijk :lol:
Afbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Fyra

Bericht door Trein30 »

Bah, het probleem bij de 787 is eigenlijk niet groter dan bij andere vliegtuigen, wat er wél is, is dat elk incident dàt er gebeurt met de 787 plots door de media wordt uitvergroot als "wééral een incident met de 787", zelfs al zijn de incidenten niet met elkaar verbonden (de motorproblemen, problemen met de batterijen, problemen met de noodbaken, gebruikelijke incidentjes met electronica en de onderhoudsperikelen van Air India hebben immers géén gemeenschappelijke oorzaak, in tegenstelling tot de problemen met die Italiaanse schroottrein...) Op PR-vlak is dat natuurlijk een ramp, vooral met een voor journalisten gedroomde naam als "Dreamliner" - of "Nightmareliner" zoals menig journalist al wel eens geschreven heeft.

...

Trouwens, over de Fyra gesproken, blijkbaar hebben de graffitisti hun tong uitgestoken naar Ansaldo-Breda. Wééral. :lol:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Fyra

Bericht door Glodenox »

Trein30 schreef:[...] vooral met een voor journalisten gedroomde naam als "Dreamliner" - of "Nightmareliner" zoals menig journalist al wel eens geschreven heeft.[...]
Bah, zo'n journalisten kan ik niet serieus nemen. Dat doet me meteen denken aan het type mensen dan Microsoft als Micro$oft schrijft. Kinderachtig noem ik dat en totaal niet objectief.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra

Bericht door AlexNL »

Het einde van de naam 'Fyra' is bevestigd, per 15 december zal de trein tussen Amsterdam en Breda door het leven gaan als Intercity Direct.

Laat de flauwe woordgrapjes maar komen :lol:
bobby

Re: Fyra

Bericht door bobby »

AlexNL schreef:
Laat de flauwe woordgrapjes maar komen :lol:

euh... intercity defect.... :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Fyra

Bericht door Dieselfreak »

AlexNL schreef:Deze beeldgrap is toch ineens heel toepasselijk :lol:
Afbeelding
Mayday! Mayday! All engines failed!!!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra

Bericht door deadlock »

Was er al gezegd dat een gedeelte van de Dreamliner in Italië in elkaar gezet wordt?
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra

Bericht door AlexNL »

Het einde van het V250-drama lijkt in zicht te komen voor de Nederlanders:
Afbeelding
pietmol

Re: Fyra

Bericht door pietmol »

AlexNL schreef:Het einde van het V250-drama lijkt in zicht te komen voor de Nederlanders:

"... kan NS het totale verlies... beperken..."

toch bedraagt het verlies nog steeds 88 miljoen Euro...



Dat AB de V250 treinen terugneemt en mag proberen door te verkopen wekt bij mij de indruk dat ze reeds contacten hebben met een potentiële koper. Iemand iets over gelezen/van gehoord?


Ten slotte wat gaat NMBS nu doen mbt tot hun schadevergoeding? Wordt er ook daar aan een vergelijk gewerkt?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra

Bericht door Robin »

Als ik mij niet vergis hebben die al hun geld terug gekregen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J_Vandereycken

Re: Fyra

Bericht door J_Vandereycken »

Misschien arriva. Treinen zijn meteen leverbaar
pietmol

Re: Fyra

Bericht door pietmol »

Robin schreef:Als ik mij niet vergis hebben die al hun geld terug gekregen.

NMBS heeft idd z'n geld terug, maar NMBS heeft ook nog een zaak geopend omdat ze schadevergoeding willen. Waarop AB trouwens een zaak heeft geopend tegen NMBS, omdat zij vinden dat zij schade hebben opgelopen.
Plaats reactie