Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
P7092 / 8095 rijdt al enige tijd met 2 klassiekjes i.p.v. de I6-stam. Op uitzondering van de P-treintjes tussen Brussel en Landen, en wat verdwaalde exemplaren in Vauban/Iris en P-treinen richting kust, zijn er volgens mij momenteel nog weinig I6'en op de baan.
Re: gewijzigde samenstelling.
E522 bestond niet uit één Deense neus, maar uit twaalf E11'en geduwd door een locomotief van de reeks 18. Er was genoeg plaats voor iedereen, maar niet voor mij, want ik zat op E543, die door de zelfde - en voorziene - samenstelling werd gereden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geen binnenland, maar bij internationaal is er geen topic gewijzigde samenstelling?
Vandaag werd de Thalys 9377 (1853 uit Parijs) niet met een Thalys maar met een TGV stel verzorgd!
Stoeleninrichting is daar enigszins anders, stoelnummers klopten niet meer, dus iedereen mocht vrij zitten.
Vandaag werd de Thalys 9377 (1853 uit Parijs) niet met een Thalys maar met een TGV stel verzorgd!
Stoeleninrichting is daar enigszins anders, stoelnummers klopten niet meer, dus iedereen mocht vrij zitten.
Re: gewijzigde samenstelling.
Niet echt aldusdanig een "gewijzigde" samenstelling, maar wél een opvallende wijziging:
Vandaag werd de 2809 (ex-COBRA) opgemerkt op een Benelux-trein. Zaterdag nog stond deze te Gent-Dampoort tussen de wagons...
Zelf heb ik vandaag dan weer de 2838 gezien voor een goederentrein - tot vorige week zat deze op de Benelux-trein.
Vandaag werd de 2809 (ex-COBRA) opgemerkt op een Benelux-trein. Zaterdag nog stond deze te Gent-Dampoort tussen de wagons...
Zelf heb ik vandaag dan weer de 2838 gezien voor een goederentrein - tot vorige week zat deze op de Benelux-trein.


Re: gewijzigde samenstelling.
Ergens gelezen dat de meeste 28 op de benelux dienst verruilt worden ....
Gevonden
Van onze Engelse correspondent:
Gevonden
Van onze Engelse correspondent:
Type 28
Moving from Benelux to COBRA are 2835, 2836, 2838, 2839, 2840 and 2815.
Moving from COBRA to Benelux are 2806, 2809, 2812, 2815, 2821 and 2833.
The swap will take place after the locomotives moving to Benelux, have received upgraded equipment and maintenance. I assume that this is being done to even out the mileages but there may be another reason.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: gewijzigde samenstelling.
Natuurlijk is de vraag, waar de 2815 nu eigenlijk naartoe gaat. Die staat er immers dubbel in - tenzij ze er ééntje herschilderen zodat ze twéé 2815's hebben...dentheo schreef:Ergens gelezen dat de meeste 28 op de benelux dienst verruilt worden ....
Gevonden
Van onze Engelse correspondent:
Type 28
Moving from Benelux to COBRA are 2835, 2836, 2838, 2839, 2840 and 2815.
Moving from COBRA to Benelux are 2806, 2809, 2812, 2815, 2821 and 2833.
The swap will take place after the locomotives moving to Benelux, have received upgraded equipment and maintenance. I assume that this is being done to even out the mileages but there may be another reason.



Re: gewijzigde samenstelling.
Klopt, collega van de nacht op tnoord heeft mij dit ook meegedeeld wegens een tekort aan beneluxtraxxen.Trein30 schreef:Niet echt aldusdanig een "gewijzigde" samenstelling, maar wél een opvallende wijziging:
Vandaag werd de 2809 (ex-COBRA) opgemerkt op een Benelux-trein. Zaterdag nog stond deze te Gent-Dampoort tussen de wagons...
Zelf heb ik vandaag dan weer de 2838 gezien voor een goederentrein - tot vorige week zat deze op de Benelux-trein.
Re: gewijzigde samenstelling.
Er is idd wat geschoven met locs, werd gemeld in kringen van Britse spotters:
Van Benelux naar COBRA: 2835, 2836, 2838, 2839 en 2840.
Van COBRA naar Benelux: 2806, 2809, 2812, 2821 en 2833.
Status van 2815 is onduidelijk.
Van Benelux naar COBRA: 2835, 2836, 2838, 2839 en 2840.
Van COBRA naar Benelux: 2806, 2809, 2812, 2821 en 2833.
Status van 2815 is onduidelijk.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb vorige week nog een dienst naar Den Haag gereden met de 2815, maar ik weet niet meer welke dag dat juist was.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag heb ik de 2821 gezien, die nu ook ritten doet voor de Benelux-treinen.
In m'n spots heb ik trouwens gemerkt dat 2838 op maandag nog Benelux-ritten deed - de volgende dag was hij al vracht aan het sleuren...
In m'n spots heb ik trouwens gemerkt dat 2838 op maandag nog Benelux-ritten deed - de volgende dag was hij al vracht aan het sleuren...


Re: gewijzigde samenstelling.
Zou daar alleen andere soft op moeten ? Of misschien zelfs niet...Trein30 schreef: In m'n spots heb ik trouwens gemerkt dat 2838 op maandag nog Benelux-ritten deed - de volgende dag was hij al vracht aan het sleuren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: gewijzigde samenstelling.
P8952 werd gereden door 2 Desiro's, op deze trein hadden al is een tijdje Desiro's gereden maar de laatste maanden waren het toch terug klassiekjes. Normaal is IR3536 dan ook met 2 Desiro's in plaats van 2 of 3 klassiekjes.
Re: gewijzigde samenstelling.
L2086/L2287/L5237 werd ook met Desiro's gereden, het deel naar FGRA (L5237) bestond uit 2 stellen.
Re: gewijzigde samenstelling.
IC's 4606 en 2132 werden verzekerd door de 1354 en 9M6en ipv 2x AM 96 . Dit doordat gisteren 4640 in nood was
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: gewijzigde samenstelling.
Deze ochtend (31/10/2013) gaan kijken aan lijn 89 en zag enkele wijzigingen, zullen wellicht al een tijd zijn?
De IC L 2306 was met 18 + M6 i.p.v. 27 + M6.
De L2278 was 2x AM 08 i.p.v. 2 klassiekjes.
De IC L 2306 was met 18 + M6 i.p.v. 27 + M6.
De L2278 was 2x AM 08 i.p.v. 2 klassiekjes.



