www.tijd.be
Promotie-filmpje
Als dat maar goed komt...
NMBS op Twitter
Re: NMBS op Twitter
"Reizigers willen snel geïnformeerd worden over gebeurtenissen die hun reisweg kunnen beïnvloeden."
"We zijn er voor u van maandag tot vrijdag tussen 6u en 22u voor vragen over het treinverkeer of commerciële aspecten."
Wie dus vóór 06.00 of na 22.00 u. de trein neemt of tijdens het weekend (feestdagen?), zal dus niet snel geïnformeerd zijn?
Tenzij men hier bedoelt dat het Twitter-team enkel maar op die tijdstippen vragen beantwoordt.
Of krijgt men dus ook enkel maar realtime info op die tijdstippen?
(Sociale media zijn een 24/24-toestand geworden...)
"We zijn er voor u van maandag tot vrijdag tussen 6u en 22u voor vragen over het treinverkeer of commerciële aspecten."
Wie dus vóór 06.00 of na 22.00 u. de trein neemt of tijdens het weekend (feestdagen?), zal dus niet snel geïnformeerd zijn?
Tenzij men hier bedoelt dat het Twitter-team enkel maar op die tijdstippen vragen beantwoordt.
Of krijgt men dus ook enkel maar realtime info op die tijdstippen?
(Sociale media zijn een 24/24-toestand geworden...)
Re: NMBS op Twitter
Dat vind ik toch een beetje "een hand krijgen en meteen een arm vragen". Ik vind het al goed dat ze met 6-22 u toch al vrij ruime openingsuren hebben, het had evengoed een stuk beperkter kunnen zijn voor deze allereerste fase.Patrick schreef:"Reizigers willen snel geïnformeerd worden over gebeurtenissen die hun reisweg kunnen beïnvloeden."
"We zijn er voor u van maandag tot vrijdag tussen 6u en 22u voor vragen over het treinverkeer of commerciële aspecten."
Wie dus vóór 06.00 of na 22.00 u. de trein neemt of tijdens het weekend (feestdagen?), zal dus niet snel geïnformeerd zijn?
Tenzij men hier bedoelt dat het Twitter-team enkel maar op die tijdstippen vragen beantwoordt.
Of krijgt men dus ook enkel maar realtime info op die tijdstippen?
(Sociale media zijn een 24/24-toestand geworden...)
Vóór 6 u en na 22 u is het aantal treinreizigers zo minimaal veel kleiner dan tijdens die tijdstippen, dus nu bereiken ze alvast het zeer grote merendeel van de reizigers. Voor het weekend is het wel ietwat jammer, maar dat geldt natuurlijk voor veel andere zaken ook (materieelinzet, frequentie en dergelijke).
Ze geven zelf ook aan in de tweets dat uitbreidingen in de toekomst mogelijk zijn.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: NMBS op Twitter
Klopt volledig, maar de impact is groter omdat er meer gewacht wordt op aansluitingen + incidenten bij laatste treinen zijn enorm irriterend voor reizigers.Steve schreef:Vóór 6 u en na 22 u is het aantal treinreizigers zo minimaal veel kleiner dan tijdens die tijdstippen [...]
Toch zijn er genoeg mogelijkheden om de reiziger te informeren (personeel in grotere stations, omroepinstallatie in de kleinere). Alleen moet er binnen het spoor duidelijker beslist en gecommuniceerd worden... én vooral bij een genomen beslissing blijven.
Re: NMBS op Twitter
Ik ben er al vrij tevreden over. Het werkt veel sneller, de informatie die publiek mag zijn is publiek, men is vrij snel in het antwoorden (natuurlijk afhankelijk van de vraag) en ik vind die openingsuren geen enkel probleem.
Het heeft te lang geduurd eer ze hiermee afkwamen, maar beter laat dan nooit
Het heeft te lang geduurd eer ze hiermee afkwamen, maar beter laat dan nooit
