Ontsporing Wilsele
Ontsporing Wilsele
deze voormiddag bij de tandarts....daarom nu pas.
Ik probeer de pers en VTM te "verstaan".
Dit lijkt mij op splitsing Dijlebrug, NIET Wilsele ?
Kan het dan zo zijn de goederentrein op verkeerd spoor over de verbinding van Aarschot kwam ?
Om nadien de overloopwissels te gebruiken om links naar Mechelen te rijden ?
Ik probeer de pers en VTM te "verstaan".
Dit lijkt mij op splitsing Dijlebrug, NIET Wilsele ?
Kan het dan zo zijn de goederentrein op verkeerd spoor over de verbinding van Aarschot kwam ?
Om nadien de overloopwissels te gebruiken om links naar Mechelen te rijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Ontsporing Wilsele
Ik ben er ook zeker dat het daar was, als je kijkt naar de vertakking en de brug op de achtergrond zie je het wel vrij goed als je het daar een beetje kent.
Hij zal inderdaad vanuit Aarschot gekomen zijn, om zo richting Mechelen te rijden.
Hij zal inderdaad vanuit Aarschot gekomen zijn, om zo richting Mechelen te rijden.
Re: Ontsporing Wilsele
Inderdaad komende uit de verbindingsboog tussen de L35 en L53TrainzDr3ver schreef:Ik ben er ook zeker dat het daar was, als je kijkt naar de vertakking en de brug op de achtergrond zie je het wel vrij goed als je het daar een beetje kent.
Hij zal inderdaad vanuit Aarschot gekomen zijn, om zo richting Mechelen te rijden.
Re: Ontsporing Wilsele
Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
Re: Ontsporing Wilsele
Mocht ik eindelijk eens 2 dagen de IRf naar leuven doen.



zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Ontsporing Wilsele
Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ontsporing Wilsele
Op die videobeelden kan je nochtans goed zien dat het achterste deel van de goederentrein op het normaalspoor van de boog staat...dentheo schreef:Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???
Zie http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... st=7.39637
en http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1770708
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Ontsporing Wilsele
Even ook een link naar enkele duidelijke foto's:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_00822602
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_00822602
Re: Ontsporing Wilsele
dentheo schreef:Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???
Omdat die kruising meer dan waarschijnlijk in de andere stand lag he, je kan op die plaats niet van normaalspoor naar tegenspoor, eerst kom je op het normaalspoor van de L53 als je uit de bocht komt en dan liggen er 50m verder twee wisselverbindingen waar je van NS naar TS kan en omgekeerd.
Die kruising in de "andere stand" heeft meer dan waarschijnlijk de trein doen ontsporen is mijn mening, ook zegt men in de media dat de trein door het rood gereden is, wat mijn vermoeden nog aansterkt.
Re: Ontsporing Wilsele
Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
Re: Ontsporing Wilsele
Eigenaardig, ik zie het nu ook.
Vroeger was dat ooit een "vaste kruising" op mijn "tekening" (verouderd ?), die kon niet verkeerd liggen.
De wissel erachter ligt echter wel krom, om de trein uit Aarschot op het juiste spoor te leiden naar Mechelen ( zichtbaar naast gele containers) en dat zou dan weer eigenaardig zijn.
Vroeger was dat ooit een "vaste kruising" op mijn "tekening" (verouderd ?), die kon niet verkeerd liggen.
De wissel erachter ligt echter wel krom, om de trein uit Aarschot op het juiste spoor te leiden naar Mechelen ( zichtbaar naast gele containers) en dat zou dan weer eigenaardig zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ontsporing Wilsele
Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS redenJeroen schreef:Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
Re: Ontsporing Wilsele
Ah ja! Dus NS in de bocht, ingevoegd op TS L53 en bij het nog eens wisselen naar NS op L53 is het verkeerd gelopen? Het is daar trouwens niet de eerste keer. Herinner mij nog een ontsporing op quasi-dezelfde plaats. Lading diepvrieserwten enkele jaren geleden. En dààrvoor nog al eens.2012 schreef:Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS redenJeroen schreef:Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
Re: Ontsporing Wilsele
Klopt maar de wissel in NS naar Mechelen ligt ook juist voor een trein uit Aarschot....2012 schreef: Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS reden
Rara hoe een kruising ligt daar in NS ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide