De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door dentheo »

Inderdaad, lezen ze hier mee ?
Nu lijkt mij niet gek.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:Inderdaad, lezen ze hier mee ?
Nu lijkt mij niet gek.
Zouden bij De Lijn dan ook moeten de realtime-info op hun website ligt al meer dan 2 dagen plat.
Met vriendelijke groet

overweg13
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door nahoj »

(Ik denk dat het volgende het best in dit onderwerp thuis hoort.)

Wanneer ik op de NMBS-website de verbinding Gent-St-Pieters - Torhout opzoek voor zondag 29-09-2013, staan daar rechstreekse verbindingen tussen, m.b.v. IR41xx. Dit is de IR Mechelen - Kortrijk, waarvan -- daar ga ik toch van uit -- het materieel doorrijdt op de IC Kortrijk - Brugge. Toch vreemd dat dit zo (als rechstreekse trein, met één treinnummer) wordt weergegeven.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door speakervoice »

nahoj schreef:Wanneer ik op de NMBS-website de verbinding Gent-St-Pieters - Torhout opzoek voor zondag 29-09-2013, staan daar rechstreekse verbindingen tussen, m.b.v. IR41xx. Dit is de IR Mechelen - Kortrijk, waarvan -- daar ga ik toch van uit -- het materieel doorrijdt op de IC Kortrijk - Brugge. Toch vreemd dat dit zo (als rechstreekse trein, met één treinnummer) wordt weergegeven.
Als ik nu opzoek, krijg ik het volgende...
Of die trein in Kortrijk al dan niet doorrijdt, is overstap in Brugge een pak sneller ;)Afbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door nahoj »

Ik had het over de NMBS-website (http://www.belgianrail.be/nl) en niet railtime.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door eagleheart »

Wat mij is opgevallen aan de website is de omslachtigheid waarmee je de prijs van je reis kan opzoeken. Je moet namelijk 2 keer het traject invullen vooraleer je de prijs krijgt (op de hoofdpagina en een aparte kader)...
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door ronny »

Nog een foutje gevonden op de website. De IC-E staat vermeld als rijdende van dinsdag tot en met zaterdag (nieuwe dienstregeling). Dat zou wel handig zijn om van Aarschot naar Brugge te reizen op zaterdag. Nu is er maar om de 2 uur een snelle verbinding. 8)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Bibke »

Als je een trein opvraagt van Gent-Sint-Peters naar Antwerpen Centraal krijg je enkel een trein om 16 min na het uur.
Ga je op de borden kijken dan kan je om de 15 minuten een trein naar Antwerpen nemen.

Dus je bent verplicht om op de schermen te gaan kijken.

Gelukkig kan ik dan nog Realtime gebruiken en met de functie Station kan je achter de trein komen die je neem/wenst te nemen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door FLV-FGSP »

Bibke schreef:Als je een trein opvraagt van Gent-Sint-Peters naar Antwerpen Centraal krijg je enkel een trein om 16 min na het uur.
Ga je op de borden kijken dan kan je om de 15 minuten een trein naar Antwerpen nemen.

Dus je bent verplicht om op de schermen te gaan kijken.

Gelukkig kan ik dan nog Realtime gebruiken en met de functie Station kan je achter de trein komen die je neem/wenst te nemen.
Die van 15 over is wel niet handig hè, die maakt de omweg via de Luchthaven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

Dat is inderdaad de trein via Brussel, Luchthaven, Mechelen naar Antwerpen.
Plaats reactie