I4 Rijtuigen
I4 Rijtuigen
Dag allemal,
1 of 2 jaar geleden stonden een heele hoop I4 rijtuigen op een spoor naast het depot van oostende.
Weet er iemand waar die naartoe zijn????
bedankt.
1 of 2 jaar geleden stonden een heele hoop I4 rijtuigen op een spoor naast het depot van oostende.
bedankt.
Re: I4 Rijtuigen
I4 denk ni dan die daar nog staan zenne ik reis en meer dan 3 jaar naar oostende.ic125 schreef:Dag allemal,
bedankt.
I5en daarintegen staan er met hopen.
Re: I4 Rijtuigen
het verschil tussen i4 en i5 is ni zo heeel groot ze en met die kladschilders hun werk er over is da verschil bijna helemaal verdwenen260689 schreef:I4 denk ni dan die daar nog staan zenne ik reis en meer dan 3 jaar naar oostende.ic125 schreef:Dag allemal,
bedankt.
I5en daarintegen staan er met hopen.

Allee niet vergissen, he....
I5= alleen couchettes rijtuigen, maar die zijn in Forest zoals ik weet.
I4 = AB of B in oranje mit witte streep of in Memling schilderij
Daar was een heele trein op dit spoor tussen (ex-CIWL)/RSI atelier en de werkplaats von oostende.
2 jaar geleden zijn zij daar nog geweest, maar well al buiten dienst.
En nu ik zij.....

I5= alleen couchettes rijtuigen, maar die zijn in Forest zoals ik weet.
I4 = AB of B in oranje mit witte streep of in Memling schilderij
Daar was een heele trein op dit spoor tussen (ex-CIWL)/RSI atelier en de werkplaats von oostende.
2 jaar geleden zijn zij daar nog geweest, maar well al buiten dienst.
En nu ik zij.....

Hallo,
Bij mijn weten bestaat er nog slechts 1 I4, namelijk een gevandaliseerde (en uitgebrande?) I4 te Denderleeuw... (zal de foto eens zoeken).
De rest is allemaal gesloopd...
Er was trouwens maar I4 Memling. Een foto ervan onder dit bericht. Waarschijnlijk is het een van zijn laatste foto's aangezien deze gemaakt is op de bekende plek in Gent-Zeehaven...
Verder ook nog een foto van een 'gewone' I4 en 1 van de 2 I4 proto's (te herkennen aan het plattere dak).
Groeten,
Joris De Mol
Bij mijn weten bestaat er nog slechts 1 I4, namelijk een gevandaliseerde (en uitgebrande?) I4 te Denderleeuw... (zal de foto eens zoeken).
De rest is allemaal gesloopd...
Er was trouwens maar I4 Memling. Een foto ervan onder dit bericht. Waarschijnlijk is het een van zijn laatste foto's aangezien deze gemaakt is op de bekende plek in Gent-Zeehaven...
Verder ook nog een foto van een 'gewone' I4 en 1 van de 2 I4 proto's (te herkennen aan het plattere dak).
Groeten,
Joris De Mol
- Bijlagen
-
- I4 proto.
- DSC05396.jpg (78.31 KiB) 6933 keer bekeken
-
- I4 'gewoon'
- DSC05397.jpg (116.96 KiB) 6933 keer bekeken
-
- I4 Memling
- DSC05398.jpg (103.91 KiB) 6933 keer bekeken
Idd, alle I4 rijtuigen zijn gesloopt (op misschien die memling na). Hun laatste dienst was bijna 10 jaar geleden bij hun afscheidsrit samen met de 18, deze van Poperinge tot De Panne.
Ik was er toen niet bij, maar deze wel: http://www.treinfoto2000.be/TSP/reeks18/IMAGES1.htm
Ik was er toen niet bij, maar deze wel: http://www.treinfoto2000.be/TSP/reeks18/IMAGES1.htm