Als men nu eens alle I6 en I10 had gepimpt naar 200 dan had men dit probleem niet meer.. bij de ÖBB waren de meeste Eurofima's ook 160, maar vanaf het Upgrading programma zijn die dan ook opgevoerd naar 200.groentje schreef:omwille van de I10-en (misschien een vergissing bij het invoeren, maar toch...)
Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Wallorail heeft nog een detail vergeten fotograferen (tenzij het nog niet aangebracht was), die de herkenbaarheid moet vergroten, vooral als je te dicht bij de lengte-as van het rijtuig(enstel) staat.
Let eens op de hoeken van de kasten, onderaan, wanneer je er één ziet.
Let eens op de hoeken van de kasten, onderaan, wanneer je er één ziet.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Toch verwed ik m'n kop erop dat het niet al te lang zal duren voor we de eerste foto zullen zien van een gewone M6 in een 200-stam...
Overigens: wat houden de aanpassingen van de betrokken rijtuigen precies in? Zou het veel kwaad kunnen als een niet-aangepast rijtuig een paar (relatief korte) ritjes op de HSL met 200 km/h meegestuurd wordt?

Overigens: wat houden de aanpassingen van de betrokken rijtuigen precies in? Zou het veel kwaad kunnen als een niet-aangepast rijtuig een paar (relatief korte) ritjes op de HSL met 200 km/h meegestuurd wordt?
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Re: Testritten M6 op de lijn 2
506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Groetjes,
Rian
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Hm, dan klopt mijn informatie niet. Ik heb het letterlijk overgenomen wat mij werd gemeld van een bron die meestal wel te vertrouwen is. Zal eens nader informeren.rvdborgt schreef:506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Groetjes,
Rian
Re: Testritten M6 op de lijn 2
4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!260689 schreef: Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Testritten M6 op de lijn 2
2 per rijtuigenstel.overweg13 schreef:4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!260689 schreef: Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Foto's op Wallorail van die M6 200 is van mij
Was in een rapte dat ik ze gemaakt heb
Was in Lichtervelde afgelopen zondag toen ik van Diksmuide terug kwam die met de M6 ging naar De Panne
Was in een rapte dat ik ze gemaakt heb
Was in Lichtervelde afgelopen zondag toen ik van Diksmuide terug kwam die met de M6 ging naar De Panne
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Idd, typefout van mij. Mijn excuses.Steven schreef:Dan is het niet 4+4 maar 2+2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Momenteel zit er een 1e klasse rijtuig met 200-sticker in een stam van 5M6+27
Op weekdagen: P7015 die overgaat in IR3605 van Poperinge naar Antwerpen Centraal en in P8083 van Kortrijk naar Poperinge
Tijdens de weekends: IC2307 en IC2317 van Poperinge naar Lokeren / IC2333 en IC2339 van Lokeren naar Poperinge
Op weekdagen: P7015 die overgaat in IR3605 van Poperinge naar Antwerpen Centraal en in P8083 van Kortrijk naar Poperinge
Tijdens de weekends: IC2307 en IC2317 van Poperinge naar Lokeren / IC2333 en IC2339 van Lokeren naar Poperinge
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Begin december als in "bij de nieuwe dienstregeling", of ook al eerder?HijDieHetWeet schreef:De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.