controles diabolo tax

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: controles diabolo tax

Bericht door Eimai »

Steve schreef:Ik vraag me vooral of de drie sporen op termijn niet wat krap zullen worden, als je ziet wat men allemaal langs de luchthaven wil gaan sturen. Akkoord dat er geen tot weinig treinen meer zullen zijn die er hun eindpunt hebben, maar erg veel flexibiliteit heb je toch niet.
Er is bij de bouw rekening mee gehouden om eventueel uit te breiden naar 5 sporen moest het nodig zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: controles diabolo tax

Bericht door Steven »

Dat zou best kunnen, als je de sporen kant Mechelen volgt zie je links nog een uitsparing en wat verderop nog eentje die voor Brucargo bedoelt is als het ooit nodig zou zijn.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: controles diabolo tax

Bericht door Kristofke »

De luchthaven heeft capaciteit zat. Het moet enkel slim gepland worden. Geen treinen laten keren maar gewoon laten doorrijden, zeker die pendels vanuit Brussel gewoon 25n laten komen en langs de 36 terug of omgekeerd.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: controles diabolo tax

Bericht door Lukas »

Hoi,

Hierin geef ik Kristofke 100 procent gelijk!! Ik vind het ook belachelijk dat de IR O een frontwissel moet uitvoeren in de luchthaven terwijl deze treinen rechtstreeks naar Brussel kunnen via lijn 25N.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: controles diabolo tax

Bericht door nahoj »

Met de dienstregeling van december 2014 zal in principe geen enkele trein er nog kop maken.
pietmol

Re: controles diabolo tax

Bericht door pietmol »

allemaal goed en wel al die bijkomende treinen die de luchthaven gaan bedienen.

maar de vraag hierbij: zijn dit extra treinen (dus extra kosten voor NMBS), of worden de bestaande treinen tussen Brussel & Antwerpen en tussen Brussel & Leuven omgeleid via de luchthaven (=slechtere dienstverlening voor de passagiers die niet op de luchthaven moeten zijn)?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: controles diabolo tax

Bericht door kika »

pietmol schreef:allemaal goed en wel al die bijkomende treinen die de luchthaven gaan bedienen.

maar de vraag hierbij: zijn dit extra treinen (dus extra kosten voor NMBS), of worden de bestaande treinen tussen Brussel & Antwerpen en tussen Brussel & Leuven omgeleid via de luchthaven (=slechtere dienstverlening voor de passagiers die niet op de luchthaven moeten zijn)?
Die "=slechtere dienstverlening" mag genuanceerd worden. Met de ingang van de 2014 dienstregeling: als je bijvoorbeeld in het weekend de trein in Berchem naar Brussel mist van x:43, kan je 4 minuten later met overstap alsnog naar Brussel en alsnog 8 minuten vroeger aankomen als te wachten op de trein van x:13. Gelijkaardig verhaal met Antwerpen Leuven waar er dan 3 ipv 2 acceptabele verbindingen per uur zijn. Ik hoop dat er dan met de dienstregeling 2015 dan nog iets meer van dat soort dingen verbeterd worden. Ik zie graag dat de grote assen nog hogere en betere frequenties krijgen, maar ik heb er ook niets op tegen dat de iets minder bedeelden er op vooruit gaan. De 2 voorbeelden die ik gaf zijn in ieder geval getuige van een NMBS die meer geld steekt in treinen (plus personeel) om bepaalde verbindingen te verbeteren, het is niet allemaal kommer en kwel.
neigezug

Re: controles diabolo tax

Bericht door neigezug »

¡Lo puedo en cinco idiomas: Nederlands, français, English, Deutsch y tambièn el español!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: controles diabolo tax

Bericht door Kristofke »

Misschien ook nog in het Chinees en het Arabisch? :roll:
bobby

Re: controles diabolo tax

Bericht door bobby »

kika schreef:
pietmol schreef:allemaal goed en wel al die bijkomende treinen die de luchthaven gaan bedienen.

maar de vraag hierbij: zijn dit extra treinen (dus extra kosten voor NMBS), of worden de bestaande treinen tussen Brussel & Antwerpen en tussen Brussel & Leuven omgeleid via de luchthaven (=slechtere dienstverlening voor de passagiers die niet op de luchthaven moeten zijn)?
Die "=slechtere dienstverlening" mag genuanceerd worden. Met de ingang van de 2014 dienstregeling: als je bijvoorbeeld in het weekend de trein in Berchem naar Brussel mist van x:43, kan je 4 minuten later met overstap alsnog naar Brussel en alsnog 8 minuten vroeger aankomen als te wachten op de trein van x:13. .... ....De 2 voorbeelden die ik gaf zijn in ieder geval getuige van een NMBS die meer geld steekt in treinen (plus personeel) om bepaalde verbindingen te verbeteren, het is niet allemaal kommer en kwel.

vraag hierbij is natuurlijk hoelang gaan deze twee treinen blijven rijden als de tellingen uitwijzen dat ze allebei zwaar onderbezet zijn
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: controles diabolo tax

Bericht door kika »

Ik ben zeker geen optimist, maar ik zie dat 3 'groepen' (NMBS, Infrabel en Northern Diabolo) er belang bij hebben dat er zoveel mogelijk mensen ook dergelijke treinen gaan nemen. Ik verwacht dus eerder een betere spreiding en verbinding voor de dienstregeling van 2015 voor zowel de 2 die ik gaf maar zeker ook nog andere treinen. Een pessimist verwacht misschien Schipholsiaanse toestanden waar er een heleboel prima treinverbindingen worden omgelegd om de ticketverkoop van Fyra's te doen stijgen; maar ik zie niemand die daar in het geval van de Diabolo voordeel uit zou kunnen halen.
bobby

Re: controles diabolo tax

Bericht door bobby »

kika schreef:Ik ben zeker geen optimist, maar ik zie dat 3 'groepen' (NMBS, Infrabel en Northern Diabolo) er belang bij hebben dat er zoveel mogelijk mensen ook dergelijke treinen gaan nemen. Ik verwacht dus eerder een betere spreiding en verbinding voor de dienstregeling van 2015 voor zowel de 2 die ik gaf maar zeker ook nog andere treinen. Een pessimist verwacht misschien Schipholsiaanse toestanden waar er een heleboel prima treinverbindingen worden omgelegd om de ticketverkoop van Fyra's te doen stijgen; maar ik zie niemand die daar in het geval van de Diabolo voordeel uit zou kunnen halen.
als die 3 groepen er zoveel belang bij hebben, dan vrees ik dat na enkele tellingen de die directe trein Antwerpen brussel zal verdwijnen wegens te lage bezetting...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: controles diabolo tax

Bericht door Shrek »

bobby schreef: als die 3 groepen er zoveel belang bij hebben, dan vrees ik dat na enkele tellingen de die directe trein Antwerpen brussel zal verdwijnen wegens te lage bezetting...
Te lage bezetting op Antwerpen-Brussel? Dat zal niet snel gebeuren hoor :wink:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: controles diabolo tax

Bericht door Kristofke »

bobby schreef:
kika schreef:
als die 3 groepen er zoveel belang bij hebben, dan vrees ik dat na enkele tellingen de die directe trein Antwerpen brussel zal verdwijnen wegens te lage bezetting...
Er zijn net te weinig treinen tussen Antwerpen en Brussel, vooral in het weekend met maar één IC en één IR is het triestig gesteld.
bobby

Re: controles diabolo tax

Bericht door bobby »

"De Diabolo-toeslag, de toeslag die geldt voor elke treinreis naar of vanuit Brussels Airport, wordt vanaf 1 februari verhoogd. Treinreizigers betalen vanaf dan 5,07 euro bovenop de prijs van hun ticket, in plaats van de huidige 4,44 euro. "

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... -euro.aspx
Plaats reactie