NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Amaai wat een gezever toch allemaal. Ik bol geregeld met een Desiro en kan niet zeggen dat ze meer gevoelig zijn aan defecten dan het andere materieel waarmee ik rijd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tja, er gaat toch bijna geen dag voorbij of er is weer eens een L-trein Leuven - Braine-le-Comte afgeschaft wegens een defect motorstel. Met de tweeledige stellen gebeurde dat duidelijk veel minder. Ik denk dat Cornu dan ook de nagel op de kop geslagen heeft: de beloofde verbetering van de stiptheid door de invoering van modern materieel blijft gewoon uit...Steven schreef:Amaai wat een gezever toch allemaal. Ik bol geregeld met een Desiro en kan niet zeggen dat ze meer gevoelig zijn aan defecten dan het andere materieel waarmee ik rijd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Met de stellen an sich is niet veel mis, maar het onderhoud...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tja dat ze vooral verder blijven besparen op onderhoud en het bijhorend personeel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zijn dit de stellen die besteld zijn met onderhoud geleid door Siemens, maar met personeel ter beschikking gesteld door NMBS ?
Worden de kleine garantieklusjes opgeknapt door "vliegende" Siemens ploegen of moet alles terug naar een paar ateliers ?
Worden de kleine garantieklusjes opgeknapt door "vliegende" Siemens ploegen of moet alles terug naar een paar ateliers ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kan je dat toelichten? Bij gloednieuw materieel is het onderhoud toch relatief beperkt?Shrek schreef:Met de stellen an sich is niet veel mis, maar het onderhoud...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja, met het kleine verschil dat deze gloednagelnieuw zijn en het dus, op wat kinderziektes na die onderhand allemaal opgelost hadden moeten zijn, veel minder vaak zou moeten voorkomen.Steven schreef:Amaai wat een gezever toch allemaal. Ik bol geregeld met een Desiro en kan niet zeggen dat ze meer gevoelig zijn aan defecten dan het andere materieel waarmee ik rijd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik wil maar zeggen dat ik nog geen enkele trein heb weten afschaffen door mezelf omdat het met een Desiro is met technische problemen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Misschien ben jij gewoon een uitstekende TB die zich geen storingen op de hals haalt :p
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat er ook gewoon een te grote instroom is van nieuw bloed. Mensen die nog niet altijd even zelfzeker zijn bij kleine technische incidenten. Zaken die soms gewoon zichzelf oplossen maar die dan al is voor vertraging kunnen zorgen.dreadlock schreef:Misschien ben jij gewoon een uitstekende TB die zich geen storingen op de hals haalt :p
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Ik rijd geregeld met de Desiro's en ik blijf het supergoed materieel vinden.Ik vind het ook erg triestig dat er zo geklaagd wordt over de Desiro's.Dan krijgen de reizigers nieuw materieel en dan is het weer niet goed.Bij ons op lijn 35 moeten wij het stellen met hopeloos verouderde Breaks.Ik hoop dan ook dat de Desiro's ZEER snel tussen Leuven en Hasselt en tussen Leuven en Antwerpen gaan rijden.
Lukas
Ik rijd geregeld met de Desiro's en ik blijf het supergoed materieel vinden.Ik vind het ook erg triestig dat er zo geklaagd wordt over de Desiro's.Dan krijgen de reizigers nieuw materieel en dan is het weer niet goed.Bij ons op lijn 35 moeten wij het stellen met hopeloos verouderde Breaks.Ik hoop dan ook dat de Desiro's ZEER snel tussen Leuven en Hasselt en tussen Leuven en Antwerpen gaan rijden.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waar baseert u zich op?Shrek schreef:Met de stellen an sich is niet veel mis, maar het onderhoud...
Hoe kan het aan het onderhoud liggen bij stellen die pas uit de fabriek bollen? Zowat een kwart van de Desiro's in dienst heeft nog niet eens haar eerste onderhoudsbeurt bereikt! En de paar kleine systematische onderhoudswerken die dan moeten gebeuren, kùnnen eenvoudigweg nog geen aanleiding geven tot grote problemen.
Laatst gewijzigd door nahoj op 12 dec 2013, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
NMBS heeft geen enkele bestelling geplaatst in de vorm die jij beschrijft.dentheo schreef:Zijn dit de stellen die besteld zijn met onderhoud geleid door Siemens, maar met personeel ter beschikking gesteld door NMBS ?
Worden de kleine garantieklusjes opgeknapt door "vliegende" Siemens ploegen of moet alles terug naar een paar ateliers ?
Siemens voert alle herstellingen uit die onder garantie vallen. De NMBS voert het voorziene onderhoud uit, plus de andere herstellingen (bv. vandalisme). Dit alles in de momenteel 3, en binnenkort 4 gespecialiseerde werkplaatsen + enkele bijkomende werkplaatsen voor schouwingswerken.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat speelt zeker een rol.Steven schreef:Ik denk dat er ook gewoon een te grote instroom is van nieuw bloed. Mensen die nog niet altijd even zelfzeker zijn bij kleine technische incidenten. Zaken die soms gewoon zichzelf oplossen maar die dan al is voor vertraging kunnen zorgen.dreadlock schreef:Misschien ben jij gewoon een uitstekende TB die zich geen storingen op de hals haalt :p
Wat een nog grotere rol speelt is dat er op bijzonder korte tijd, bijzonder veel mensen voor het eerst met dit materieel in aanraking komen.
Maar daarnaast is het zeker ook zo dat Siemens werk aan de winkel heeft.
En Steven, dat jij persoonlijk nog geen problemen hebt gehad, is statistisch geen voldoende steekproef. Hoewel er veel over geklaagd wordt, en ze inderdaad steeds beter kunnen, zijn de betroubaarheidscijfers van het materieel van die aard, dat je best lang kan meerijden zonder iets te merken. Veel mensen doen nooit zoveel km met hun auto, voor ze een nieuwe kopen.