Aardrijskunde, geschiedenis, onderstationchef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Jef DH

Bericht door Jef DH »

groentje schreef:Dat hing uit in het lokaaltje van de verpleger :wink: . En aangezien ik daar lang genoeg heb mogen vertoeven, heb ik mijn ogen maar eens goed de kost gegeven. :lol:
LOL
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwwwwwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

... Ik probeer me je voor de geest te halen, maar het lukt niet. :oops:

Ik was 5 minuutjes binnen, en ik had niet de indruk dat de oogarts zich veel zorgen maakte. Ik was trouwens redelijk onder de indruk van haar kennis van het Nederlands, het is beter dan mijn Frans, en ik trek me toch wel redelijk goed uit de slag. Maar het was een Franstalige, dat is duidelijk.
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwwwwwwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hey Bart

Ik ken het gevoel. Loop ook al een goed uur met een irritante smile rond :D . (Irritant voor wie niet zo blij is als ik, natuurlijk)
Jef DH

Bericht door Jef DH »

idem :) Voor welke regio zijn jullie voorzien?
ToniSimoni

Bericht door ToniSimoni »

een bril is blijkbaar wel een probleem, op mijn sterkte toch (-9). alhoewel ik geen enkel probleem had met die testjes bij de verpleger en niet bij de oogarts ben moeten gaan.

heb nog geen brief gehad, heb even gebeld en die persoon daar wist mij te vertellen dat hij 'helaas geen goed nieuws' had...
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hmm, ik heb ook een bril, maar ik zou begot niet weten hoe sterk mijn glazen zijn. En ik moest wel bij de oogarts komen, maar ik geloof dat dat was omdat ik op mijn vragenlijst had ingevuld een lui oog te hebben.
Soit, ik begin bij Centrale Diensten in Brussel. Ongeveer waar ik ook terecht wou komen.
WannaBe

Bericht door WannaBe »

www
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tot vrijdag, dan.
En ik heb er geen spijt van, ik ben weg van Brussel, en hoop op middellange termijn iets betaalbaar te kunnen vinden daar. Een job bij de deur is dan alleen maar goed meegenomen.
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwwwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik zou ook een second opinion vragen. Hoewel je misschien best eerst eens informeert naar wat de vereisten zijn, kan je toch al niet voor verassingen staan...
Jef DH

Bericht door Jef DH »

Eerste dag achter de rug, wat vonden jullie ervan?
tuuttuut

Bericht door tuuttuut »

groentje schreef:Ik zou ook een second opinion vragen. Hoewel je misschien best eerst eens informeert naar wat de vereisten zijn, kan je toch al niet voor verassingen staan...
Ik zou ook zeker proberen in beroep te gaan, contacteer wel eerst je eigen oogarts. Heb dat ook gedaan toen ik afgekeurd werd voor treinbestuurder, => helaas beroep was geen optie (heb dus weinig tot geen dieptezicht).

Heb deze dinsdag net mijn medisch onderzoek gehad voor onderstationchef. God zij dank, niet bij lieve tante Winand, maar bij ne vriendelijke meneer. Die heeft dat toen voor mij eens nagekeken. Het is geen probleem als je een bril draagt en weinig of geen dieptezicht hebt, maar het hangt ook af van de sterkte van je bril etc... dat wist hij mij te vertellen.

BTW is er iemand van de tweede reeks die al wat meer weet over het medisch onderzoek? Ik zit op hete kolen :D

Ik hoop dat ik erdoor ben, duimen maar dus....
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ah, misschien tot over een paar weken, dus. :D
En de eerste dag zal wel voor alle NMBS-ers ongeveer hetzelfde zijn: een hoop papieren invullen, voor het personeelsdossier, de loonadministratie, de ziekenkas, een veiligheidsbadge (maar die is er nog niet gekomen, dat zal wellicht voor de volgende keer zijn), een hoop belangrijk volk dat je van harte welkom heette, maar er wel op drukt dat er gewerkt zal moeten worden, want dat het gene kattenpis is om de hele reglementering te leren, een beschrijving van het werk, een voorstelling van Infrabel, een promofilmpje van onze werkzetel (en dat ziet er niet slecht uit, ze zijn er wel nog aan aan het bouwen), en een afspraak voor maandag.
En omdat we in de namiddag het gezelschap kregen van enkele Franstalige collega's, gebeurde de rest volledig in de 2 talen.
En een tip die ik heb onthouden: leer zo snel mogelijk de 2e landstaal, het levert je heel wat op. :lol:
Plaats reactie