Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
De originele lampen van vele treinen waren te zwak, dat is niet echt anders bij de HLD62 of wijlen HLD51, het is pas sinds de MS96 en HLE13 dat we van degelijke lichtsterkte kunnen spreken op Belgische treinen. Het is wel een feit dat de MS75 de zwakste onder de zwakkere was tot nu toe.
Re: Renovatie AM75 ?
Hallo
Na zoveel maanden, is de 815 terug op de spoor... en met een K revisie op 20-09-13 (de laatste was op 27-04-06).
En die 815 is ook herschilderd in rood en heeft ook rijtuig nummers gekregen. Eerst MR75 met die cijfers.
Dus 815: Laatste spot: 11/10/2013 te Namen (Marcad)
Gr
M
Na zoveel maanden, is de 815 terug op de spoor... en met een K revisie op 20-09-13 (de laatste was op 27-04-06).
En die 815 is ook herschilderd in rood en heeft ook rijtuig nummers gekregen. Eerst MR75 met die cijfers.
Dus 815: Laatste spot: 11/10/2013 te Namen (Marcad)
Gr
M
Re: Renovatie AM75 ?
Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Dit is inderdaad oud nieuws, dat waren testen hoe de deur reageert en bevindingen/storingen moesten dan gemeld worden via een speciaal tel nummer en het logboek.overweg13 schreef:Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Re: Renovatie AM75 ?
Is prototype voor modernisering (wat de deuren betreft). Het gaat ook slechts om 1 deur, als ik me niet vergis.260689 schreef:Dit is inderdaad oud nieuws, dat waren testen hoe de deur reageert en bevindingen/storingen moesten dan gemeld worden via een speciaal tel nummer en het logboek.overweg13 schreef:Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Re: Renovatie AM75 ?
Maandag was het trouwens drie jaar, dag op dag, dat de 843 de CW Mechelen binnenging voor haar modernisatie.
Is er eigenlijk nog nieuws over dit stel? Want drie jaar buiten dienst staan, dat kan toch al wel tellen...
Is er eigenlijk nog nieuws over dit stel? Want drie jaar buiten dienst staan, dat kan toch al wel tellen...



Re: Renovatie AM75 ?
Heeft er iemand nog iets gehoord over de 843? De derde verjaardag van haar buitendienststelling is ondertussen al een maand of twee voorbijgekropen, en het is nu wel héél erg stil geworden rond die modernisatie...


Re: Renovatie AM75 ?
Ik denk dat niemand nog zwart op wit voorspellingen wil maken over de uitrit van dit stel.Trein30 schreef:Heeft er iemand nog iets gehoord over de 843? De derde verjaardag van haar buitendienststelling is ondertussen al een maand of twee voorbijgekropen, en het is nu wel héél erg stil geworden rond die modernisatie...
Zucht.
Re: Renovatie AM75 ?
Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Re: Renovatie AM75 ?
Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Stellen 801-842 & 844 zijn nog steeds 'origineel' vanbinnen. Buiten veranderde koplampen, TBL1+ en, in sommige gevallen, het verwijderen van het 'ontsnappingsluik' van de bestuurder (je kan het amper een deur noemen).


Re: Renovatie AM75 ?
Er is in ieder geval niet mee gestopt.Trein30 schreef:Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Re: Renovatie AM75 ?
Is dat project nu nog altijd niet afgevoerdnahoj schreef:Er is in ieder geval niet mee gestopt.Trein30 schreef:Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.

Re: Renovatie AM75 ?
Straks wordt dat materieel 40 jaar. Is het nog nodig om daar een renovatie (lees: geld) aan te spenderen?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
Inderdaad, momenteel is de CW veel te druk bezig met de breaks, en terecht, die verdienen allemaal een grondige renovatie. Tegen dat dat gedaan is (over 4 jaar ofzo?) kunnen ze beginnen aan de varkens. Tegen dat ze dan het laatste varken gedaan hebben zijn ze al tegen de 50 volgens mij.LML schreef:Straks wordt dat materieel 40 jaar. Is het nog nodig om daar een renovatie (lees: geld) aan te spenderen?
En het is nu niet dat zo'n kleine reeks het grote verschil gaat maken in capaciteit. Gewoon laten uitbollen tot aan de volgende levering van nieuw materieel (2019?) lijkt mij een verstandigere optie.
Re: Renovatie AM75 ?
Maar dat gaat niet, want nahoj heeft duidelijk gezegd: "ofwel een grondige grote revisie, ofwel er op korte termijn uit". Dit getuige ondermeer dat er al een hoogspanningskast ontploft is.
Men zou ze dan beter nu weg doen i.p.v. de gemoderniseerde klassiekskes, want die hebben wel nog juist revisie gekregen.
Daar komt nog eens bij dat er nu 305 onderhoudsarme driedelige desiro's zijn aangekocht, om 103 iets meer onderhoudvragende tweedelige Rode Klassiekskes te vervangen.
Som:
(305*3)-(103*2)=709 overblijvende delen.
Men zou ze dan beter nu weg doen i.p.v. de gemoderniseerde klassiekskes, want die hebben wel nog juist revisie gekregen.
Daar komt nog eens bij dat er nu 305 onderhoudsarme driedelige desiro's zijn aangekocht, om 103 iets meer onderhoudvragende tweedelige Rode Klassiekskes te vervangen.
Som:
(305*3)-(103*2)=709 overblijvende delen.