NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gaat eenvoudig. Werkt met een kruisjes systeem. Je kan per treinnummer de route opvragen, de haltes met een kruisje achter worden in de lijst gezet en afgeroepen de rest niet.
Simpel systeem, zowat alle treinen staan daar dan in denk ik.Steven schreef:Gaat eenvoudig. Werkt met een kruisjes systeem. Je kan per treinnummer de route opvragen, de haltes met een kruisje achter worden in de lijst gezet en afgeroepen de rest niet.
Het komt er gewoon op neer dat je telkens alle haltes van die lijn kan aanduiden die tussen A en B gelegen zijn.Stijn91 schreef:Simpel systeem, zowat alle treinen staan daar dan in denk ik.Steven schreef:Gaat eenvoudig. Werkt met een kruisjes systeem. Je kan per treinnummer de route opvragen, de haltes met een kruisje achter worden in de lijst gezet en afgeroepen de rest niet.
Hou je maar klaar voor de eerste spots-in-dienst van de stellen >08095.Trein30 schreef:Gezien stel 08095 al geruime tijd rondrijdt, en het nog altijd wachten is op stel 08096, (...)
De fabrikant wil of kan de software momenteel niet aanpassen, ondanks aandringen. En zoals je aangeeft, zijn er zeker belangrijker punten, die hoger op het aandring-lijstje staan.AlexNL schreef:Noord'kempen..The_Knitter schreef:Enige minpunt is dan de verkortingen die gebruikt worden bij zeeën aan ruimte: Brus Centrl, Antw Centrl enzovoorts. De ruimte is er, maar wordt niet benut.
Ik kan me één reden bedenken waarom de kleurenschermen in de trein verkorte versies tonen: dat ze gekoppeld zijn aan de matrixschermen bij de deuren en aan de buitenkant. Die displays kunnen de volledige tekst niet tonen in het gekozen formaat. Een ontkoppeling tussen de twee soorten displays zou dit euvel oplossen, maar ik kan me zo voorstellen dat dit geen hoge prioriteit heeft: de intentie van de tekst is tenslotte duidelijk.
Misschien geraakt dit euvel echter ooit nog opgelost.
Ik heb ook gehoord van mensen in de atelier dat ze zeer slordig en goedkoop afgewerkt zijn, en ze kloegen onder andere over de slechte isolatie van de leidingen, maar dat verhaal is maar van horen zeggen.Die Disero®'s zijn inderdaad gebouwd voor omnibussen en RER's mee te doen en de NMBS gebruikt ze deels verkeerd, tot daar ga ik met U mee. Dat het interieur op niets trekt is inderdaad de keuze van degene die de treins besteld heeft. Maar op technisch vlak zijn ze veel te complex en volstrekt onbetrouwbaar, en dat is de verantwoordelijkheid van Siemens®. Als er ergens een deur of een marchepied hapert blijven ze staan, en de deuren haperen dikwijls! Ja, méér dan de deuren van de M6'en tegenwoordig. Ook het remsysteem is veel te complex en zelfs onbetrouwbaar: er zijn al drie incidenten geweest waar de bestuurder de melding kreeg: "gevraagde remming niet mogelijk", waarna de enige mogelijkheid is: noodremming door een gat te maken in de LAR. Ze patineren ook meer dan gelijk welk ander materieel als het begint te miezeren en er zit een gevoelige vertraging op de remkraam, vooral bij lage snelheden. Ook bij het koppelen en ontkoppelen gaat het voortdurend mis, en koppelen kan niet uitgevoerd worden zonder schok (wat dan weer de koppelingen beschadigt, nog zo'n probleem). De meeste van deze problemen zijn terug te bregen op dezelfde oorzaak: een veel te complexe en storingsgevoelig computersysteem. Ik heb weet van Desiro's die dagen blijven staan omdat ze gewoon niet kunnen weggesleept kunnen worden (oa een Desiro die drie dagen in Nijvel heeft gestaan op spoor A, van woensdag tot zaterdag).
Iemand een idee of dit allemaal klopt of toch enkele zaken?
Waar heb je het vandaan? Een bronvermelding zou toch wel aangewezen zijn, tot het lezen van de laatste zin dacht ik dat je al die (vermeende) wijsheid zelf aan het produceren was...
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 66&page=28Steve schreef:Waar heb je het vandaan? Een bronvermelding zou toch wel aangewezen zijn, tot het lezen van de laatste zin dacht ik dat je al die (vermeende) wijsheid zelf aan het produceren was...
Men kan soms toch wat zever verkopen ze. Die desiro's zijn best degelijke treinen. Zeker nu de grootste kinderziektes er uit zijn. De afwerking vind ik verre van slordig in tegendeel alles zit proper in kasten en degelijke kabelgoten. Dat kan je op een hle13 niet altijd zeggen, die geven een eerder slordige indruk in de machinekamer. Deels te danken aan zwakke verlichting. Minder kwalitatief gebruikte kabelgoten waarvan sommige precies al een oorlog hebben meegemaakt.
Jammer dat het verboden is om in de stuurpost te mogen, moet wel zalig zijn om daarmee te rijden.
Dat is niet verboden .... voor de treinbestuurderStijn91 schreef:Jammer dat het verboden is om in de stuurpost te mogen, moet wel zalig zijn om daarmee te rijden.

Desiro's zijn degelijke stellen die vlot optrekken en heden weinig storingen geven die het rijden verhinderen. Kortweg gezegd niet meer dan andere types en per maand daalt de storingsgevoeligheid steeds een beetje meer volgens ik zelf vaststel. Komend weekend twee dagen met desiro's rijden dus zien we dan wel weer of ik men standpunt kan blijven bevestigen.
Dan hoor ik graag volgende week meer over uw bevindingen van komend weekend :pSteven schreef:Dat is niet verboden .... voor de treinbestuurderStijn91 schreef:Jammer dat het verboden is om in de stuurpost te mogen, moet wel zalig zijn om daarmee te rijden.![]()
Desiro's zijn degelijke stellen die vlot optrekken en heden weinig storingen geven die het rijden verhinderen. Kortweg gezegd niet meer dan andere types en per maand daalt de storingsgevoeligheid steeds een beetje meer volgens ik zelf vaststel. Komend weekend twee dagen met desiro's rijden dus zien we dan wel weer of ik men standpunt kan blijven bevestigen.
Eerlijk gezegd, ik ook, maar is het waar dat je de procedure voor de rit volledig moet afwerken of je kan niet vertrekken?bobke schreef:Dan hoor ik graag volgende week meer over uw bevindingen van komend weekend :pSteven schreef:Dat is niet verboden .... voor de treinbestuurderStijn91 schreef:Jammer dat het verboden is om in de stuurpost te mogen, moet wel zalig zijn om daarmee te rijden.![]()
Das toch maar normaal? In de andere treinen kan je misschien wel vertrekken zonder je procedure te hebben afgewerkt maar daar mag dat ook niet hoorStijn91 schreef:Eerlijk gezegd, ik ook, maar is het waar dat je de procedure voor de rit volledig moet afwerken of je kan niet vertrekken?

²Steven schreef:Men kan soms toch wat zever verkopen ze. Die desiro's zijn best degelijke treinen. Zeker nu de grootste kinderziektes er uit zijn. De afwerking vind ik verre van slordig in tegendeel alles zit proper in kasten en degelijke kabelgoten. Dat kan je op een hle13 niet altijd zeggen, die geven een eerder slordige indruk in de machinekamer. Deels te danken aan zwakke verlichting. Minder kwalitatief gebruikte kabelgoten waarvan sommige precies al een oorlog hebben meegemaakt.
De hle13 ziet er redelijk slordig uit. Beetje raar ontworpen ook, met die lavabo in het midden van de machinekamer. Welke ingenieur dat er daar ooit opgekomen is