Welk station wil je laten afbreken?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Ja, bovengronds valt Halle nog wel mee (hoeweel het oude station, dat van voor 1993 veel meer charmes had). Maar de perrons... En dat voor een toch best druk station. De reizigers moeten in die houden 'dingen' wachten die haast uit mekaar vallen (ze zijn al van 1993, ze hebben ook op de tijdelijke perrons gestaan. In die koten staat er een primitoef ding waarop je kan zitten: een plank op een metalen frame.
Als 't regent lekken de koten natuurlijk van alle kanten.

De tunnel van spoor 6 en 7, voorde HST's, is iets langer dan de andere 5 sporen, en men ziet aan de zijkant hiervan (langs het spoor 5) nog gewoon onafgewerkt beton (waar je de boorsleuven nog erg goed kan zien). 't Is precies een werl daar die ergens is blijven steken.
Zeker nu de NMBS (of is het Infrabel nu?) heeft besloen nieuwe houden wachthuisjes te plaatsen. Ze zien er wel iets steviger uit, maar voor een staion als Halle met veel reizigers zijn ze och veel te klein... Zoies is goed voor een halte als Kiewit of zo...
TBbart

Bericht door TBbart »

ik vind Luik echt belachelijk aan het worden ... trekt op niks vind ik :wink:
fotostop.be
Contacteer:

Bericht door fotostop.be »

Van mij mogen ze het nieuwe station van Mol wel snel weer slopen.
Dat oude is stukken mooier.
Pascal Martens
http://fotostop.be
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Brussel-Kapellekerk
Bruxelles-Chapelle
Dat is toch een schande, die graffitie, wat voor indruk geeft dat nu aan al die Thalys en ICE reizigers uit het buitenland? Wat voor indruk moeten die niet krijgen van België?

En op Londerzeel mogen ze ook eens een bom smijten.
Steven

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:Brussel-Kapellekerk
Bruxelles-Chapelle
Dat is toch een schande, die graffitie, wat voor indruk geeft dat nu aan al die Thalys en ICE reizigers uit het buitenland? Wat voor indruk moeten die niet krijgen van België?

lol het station van brussel kapellekerk is uitgekozen om die mensen hun ding te laten doen, er staan prachtige dingen tussen, het jammere is dat de kladschilders er ook mee tussenzitten en zodoende het werk van de goei verprutst hebben
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:
Jonathan schreef:Brussel-Kapellekerk
Bruxelles-Chapelle

lol het station van brussel kapellekerk is uitgekozen om die mensen hun ding te laten doen, er staan prachtige dingen tussen, het jammere is dat de kladschilders er ook mee tussenzitten en zodoende het werk van de goei verprutst hebben
klopt, persoonlijk vind ik het daar zelfs nog mooi (allez zonder die kladders)
groentje

Bericht door groentje »

Een ander voorbeeld van zo'n project is R'dam-Bergweg. Meningen zijn verdeeld, maar het is dus echt wel de bedoeling. En eerlijk gezegd, er zijn lelijker stations dan Brussel-Kapellekerk.
http://stationsweb.brinkster.net/statio ... dambergweg

Maar goed, ieder zijn meug, ik ben het ook niet eens met degenen die het station van Hasselt wil platgooien (hoewel ik wel een inspanning zou willen zien om het gebouw op te poetsen en volledig te gebruiken.)
13'erke

Bericht door 13'erke »

Als ze iets mogen platgooien is het wel het station van Geraardsbergen :evil: , zo'n lelijke hoop stenen. Binnenin is het wel al wat "verbetert", men heeft opnieuw geverfd in zalmroze (jeezes wa een mottig kleur) en er zitten nu weer overal ramen in en vroeger was het echt ni nodig om een deur te openen, ER WAS ER GEEN MEER :lol: .
Nee serieus , als de terrorristen iets willen opblazen , kom maar af!

Even off topic: Heeft er iemand foto's van het vorige station van Geraardsbergen?
Wagonnetje

Bericht door Wagonnetje »

...
Bijlagen
Geraardsbergen3.jpg
Geraardsbergen3.jpg (121.28 KiB) 5794 keer bekeken
geraardsbergen2.jpg
geraardsbergen2.jpg (79.01 KiB) 5794 keer bekeken
geraardsbergen1.jpg
geraardsbergen1.jpg (85.78 KiB) 5794 keer bekeken
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Deinze mogen ze ook platgooien naar mij part
groentje

Bericht door groentje »

Hèhè. Deinze is ook verre van mijn favoriete station, hoor, veel te donker, en die overkapping lekt op een aantal plaatsen. En zeker het busstation is echt wel een ramp.
Maar een gebouw uit de jaren '80 platgooien doe je alleen maar als je genoeg geld hebt een nieuw gebouw neer te zetten. zelfs als het zoiets lelijks is als Deinze, Lebbeke, Zolder... En ik denk niet dat de NMBS daarin moet investeren. Een grondige poetsbeurt, een herstelling aan de overkapping, en eventueel een onderzoekje hoe ze meer licht binnen kunnen brengen, en ik ben ook al tevreden.
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

Ik zou het station van Hasselt platgooien. Zo'n lelijke grijze oude rechthoekige building.
De overkappingen van de perons mogen er ook aan geloven.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

groentje schreef:Hèhè. Deinze is ook verre van mijn favoriete station, hoor, veel te donker, en die overkapping lekt op een aantal plaatsen. En zeker het busstation is echt wel een ramp.
Maar een gebouw uit de jaren '80 platgooien doe je alleen maar als je genoeg geld hebt een nieuw gebouw neer te zetten. zelfs als het zoiets lelijks is als Deinze, Lebbeke, Zolder... En ik denk niet dat de NMBS daarin moet investeren. Een grondige poetsbeurt, een herstelling aan de overkapping, en eventueel een onderzoekje hoe ze meer licht binnen kunnen brengen, en ik ben ook al tevreden.
:P :lol: Roeselare is van't zelfde
Bert

Bericht door Bert »

Op het stationsgebouw van Torhout mogen ze ook wel eens een bom laten vallen.
Mooi is wat anders :?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

OO-MSS schreef:
groentje schreef:Hèhè. Deinze is ook verre van mijn favoriete station, hoor, veel te donker, en die overkapping lekt op een aantal plaatsen. En zeker het busstation is echt wel een ramp.
:P :lol: Roeselare is van't zelfde
Bwa, sinds ze die overkapping een likje verf gegeven hebben, oogt het toch al wat mooier! :wink: Ze mogen er wel eens de perrons vernieuwen vind ik, net zoals het interieur van de stationshal. De buitenkant van het stationsgebouw kan er al flink op vooruit gaan mits een couchtje verf! :wink:
Plaats reactie