Da's wel een zeer kortzichtige visie indien dit werkelijk zo gebeurd danShrek schreef:Daar heb je inderdaad gelijk, wissels die niet dagelijks gebruikt worden gaan er soms uit.groentje schreef:Je bedoelt het dagelijkse verkeer zonder verstoringen? Want heel wat wissels die nu worden uitgebroken, zijn inderdaad niet elke dag gebruikt (of slechts door een ontroestingsrit), maar zonder is het bijna onmogelijk geworden om in te grijpen bij storingen, treinen in nood en zo voorts. Hier staat I-I echt wel alleen, spijtig genoeg zijn daar de boekhouders aan het werk. Maar soms heb je noodcapaciteit nodig, en die hebben we steeds minder.
Maar dat is niet de visie van I-I maar van het directiecommitté. Als er geen geld is om alle wissels fatsoenlijk te onderhouden gaan we niet de wissels slechter onderhouden maar gaan er gewoon wissels weg.

Indien men meer (transport) verkeer van de weg wil halen en op het spoor wil krijgen,lijkt mij een grote capiciteit van uitwijksporen & bundels juist nodig te zijn , toch? Maar besparingen zullen wel voorgaan op een degelijk treinnetwerk. Iets wat op termijn wel grote gevolgen met zich zal meebrengen.
Als dat zo verder gaat worden de spoorwegen gewoon een soort van grote metro...

Ga gewoon even over de grens naar het noorden van Frankrijk & daar ligt nog in iedere gemeente haast een bundel en uitwijksporen.