Nee, daar blijf ik helemaal tegen. Er zit maar 1 ding op dat is de NMBS saboteren.overweg13 schreef:Misschien moet die tram van Ninove naar Brussel er dan toch maar komenStijn91 schreef:
Ninove is een stad die men niet zomaar links kan laten liggen, zelf Erembodegem krijgt meer treinen. Die treinen naar Brussel is enkel in de spits. Dat men 's avonds die L-treinen vanuit Geraardsbergen naar Denderleeuw afschaft, ofzo, goh ergens te begrijpen, maar misschien dat ze er toch 2 kunnen behouden.
's Avonds 2u vroeger is naar de weekendregeling gaan. Ik ken iemand die in een hotel werkt, soms ochtendshift, soms in de avond en dan moet hij P8956 nemen in Denderleeuw komende uit Brussel, dus dat is makkelijk. Hiermee kunnen ze niet naar de pendelaar stappen. Nu niet en nooit niet.
Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Voor de stiptheid zal het wel goed zijn dat er niet meer gekoppeld en ontkoppeld zal worden in Denderleeuw, want geef toe dat loopt zelden vlot (zeker nu met de desiro's).
Het is dan wel te hopen dat er alternatieven zullen zijn voor het verdwijnen van de 52XX reeks.
En dat bijvoorbeeld de 5219 en 5220 niet meer zullen rijden is ergens wel normaal. Gemiddeld zit er 3 à 4 man op die treintjes...
Het is dan wel te hopen dat er alternatieven zullen zijn voor het verdwijnen van de 52XX reeks.
En dat bijvoorbeeld de 5219 en 5220 niet meer zullen rijden is ergens wel normaal. Gemiddeld zit er 3 à 4 man op die treintjes...
Wie weet komt er ooit een andere vervoerder op de lijn 90 die misschien wel een betere frequentie aanbiedt? Ik denk bv aan hoe arriva het doet op de kleine lijnen in NL.Nee, daar blijf ik helemaal tegen. Er zit maar 1 ding op dat is de NMBS saboteren.
Re: Dienstregeling december 2014
Of een beetje realistischer worden: Ninove is niet het centrum van de wereld, en het ligt toevallig niet zo makkelijk om het een rechtstreekse verbinding met Brussel te geven. (Die komt er trouwens, onverwacht, toch - let op mijn woorden!) De NMBS saboteren? Omdat die toevallige (want dat zijn ze!) mogelijkheden die in 1998 ontstaan waren, nu plots verdwijnen? Je kunt gerust zeggen dat er - welk plan er ook komt - een aantal zekerheden zijn (type: Denderleeuw wordt rechtstreeks verbonden met Brussel), maar evenzo zijn er dingen die eerder toevallig ontstaan, en die dan niet als verworven recht moeten worden beschouwd: type rechtstreekse verbinding Ninove - Brussel. Als je aan al die dingen wil vasthouden, dan kan men even goed met het oudere plan voortboeren, of met dat van 1984, of met de dienstregeling van 1965. (Toen waren er trouwens nog geen grote aanpassingen om de zoveel jaar, vermoedelijk omdat men het allemaal de moeite niet meer achtte.)Stijn91 schreef:
Nee, daar blijf ik helemaal tegen. Er zit maar 1 ding op dat is de NMBS saboteren.
Maar ergens heb je natuurlijk op een vlak dat dat van Ninove ver overstijgt toch enigszins gelijk. Ik ben ondertussen 42 jaar bewust autoloos, en mocht men telkens als men met de mond beleden had dat het OV moest verbeteren, ook daadwerkelijk de beloofde stappen vooruit gezet hebben, dan zou je je nu niet moeten ergeren dat een wat onbelangrijk stadje als Ninove niet meer rechtstreeks met Brussel verbonden is. Maar uiteindelijk is het nog altijd de auto die voorgetrokken wordt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling december 2014
Die 5219 en 5220 zou men kunnen oplossen door alle stations aan te doen. Een andere vervoerder in België, dat zal niet voor direct zijn.jens123 schreef:Voor de stiptheid zal het wel goed zijn dat er niet meer gekoppeld en ontkoppeld zal worden in Denderleeuw, want geef toe dat loopt zelden vlot (zeker nu met de desiro's).
Het is dan wel te hopen dat er alternatieven zullen zijn voor het verdwijnen van de 52XX reeks.
En dat bijvoorbeeld de 5219 en 5220 niet meer zullen rijden is ergens wel normaal. Gemiddeld zit er 3 à 4 man op die treintjes...
Wie weet komt er ooit een andere vervoerder op de lijn 90 die misschien wel een betere frequentie aanbiedt? Ik denk bv aan hoe arriva het doet op de kleine lijnen in NL.Nee, daar blijf ik helemaal tegen. Er zit maar 1 ding op dat is de NMBS saboteren.
Re: Dienstregeling december 2014
Die directe verbinding met Brussel met koppeling in Denderleeuw is nochtans een trein die veel volk trekt. In de avond is het om 17:27 2 Desiro's naar Geraardsbergen en om 17:30 1 naar Zottegem. Eigenlijk moet je al dichtbij een heel groot station wonen om een deftige treinverbinding te hebben, jammer dat ze geen rekening houden met kleinere lijnen. Soms haat ik die kleine stations op L90.overweg13 schreef:Of een beetje realistischer worden: Ninove is niet het centrum van de wereld, en het ligt toevallig niet zo makkelijk om het een rechtstreekse verbinding met Brussel te geven. (Die komt er trouwens, onverwacht, toch - let op mijn woorden!) De NMBS saboteren? Omdat die toevallige (want dat zijn ze!) mogelijkheden die in 1998 ontstaan waren, nu plots verdwijnen? Je kunt gerust zeggen dat er - welk plan er ook komt - een aantal zekerheden zijn (type: Denderleeuw wordt rechtstreeks verbonden met Brussel), maar evenzo zijn er dingen die eerder toevallig ontstaan, en die dan niet als verworven recht moeten worden beschouwd: type rechtstreekse verbinding Ninove - Brussel. Als je aan al die dingen wil vasthouden, dan kan men even goed met het oudere plan voortboeren, of met dat van 1984, of met de dienstregeling van 1965. (Toen waren er trouwens nog geen grote aanpassingen om de zoveel jaar, vermoedelijk omdat men het allemaal de moeite niet meer achtte.)Stijn91 schreef:
Nee, daar blijf ik helemaal tegen. Er zit maar 1 ding op dat is de NMBS saboteren.
Maar ergens heb je natuurlijk op een vlak dat dat van Ninove ver overstijgt toch enigszins gelijk. Ik ben ondertussen 42 jaar bewust autoloos, en mocht men telkens als men met de mond beleden had dat het OV moest verbeteren, ook daadwerkelijk de beloofde stappen vooruit gezet hebben, dan zou je je nu niet moeten ergeren dat een wat onbelangrijk stadje als Ninove niet meer rechtstreeks met Brussel verbonden is. Maar uiteindelijk is het nog altijd de auto die voorgetrokken wordt.
Als men verder doet rijden er nog meer goederentreinen op L90 dan reizigerstreinen.
Re: Dienstregeling december 2014
Hoi
Waarom de Luchthaven nog beter moet bediend worden is mij een raadsel! Met die bijkomende taks heeft men enkel het autoverkeer nog aangemoedigd!
Waarom de Luchthaven nog beter moet bediend worden is mij een raadsel! Met die bijkomende taks heeft men enkel het autoverkeer nog aangemoedigd!
Re: Dienstregeling december 2014
Luchthaventreinen trekken best veel volk hoor, en dat de hele dag doorferry schreef:Hoi
Waarom de Luchthaven nog beter moet bediend worden is mij een raadsel! Met die bijkomende taks heeft men enkel het autoverkeer nog aangemoedigd!

Re: Dienstregeling december 2014
Ik heb hier een filmpje gevonden over het vervoersplan 
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... KAAcJGifis

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... KAAcJGifis
Re: Dienstregeling december 2014
Als het enkel op L90 zou zijn zou het nog meevallen, maar helaas is het overal zo. Het aantal reizigers groeit quasi overal, maar toch gaat de dienstverlening op veel plaatsen achteruit. Dat zou algemeen genomen niet mogen zijn. De trein als vervoermiddel groeit, dus het aanbod zou mee moeten groeien.Stijn91 schreef: Die directe verbinding met Brussel met koppeling in Denderleeuw is nochtans een trein die veel volk trekt. In de avond is het om 17:27 2 Desiro's naar Geraardsbergen en om 17:30 1 naar Zottegem. Eigenlijk moet je al dichtbij een heel groot station wonen om een deftige treinverbinding te hebben, jammer dat ze geen rekening houden met kleinere lijnen. Soms haat ik die kleine stations op L90.
Als men verder doet rijden er nog meer goederentreinen op L90 dan reizigerstreinen.
Dat er bij een dienstverandering enkele kleinere stations als Ninove of Quévy toevallig moeten inboeten is normaal. Dat heel veel kleinere stations moeten inboeten is dat niet.
Re: Dienstregeling december 2014
Ninove vergelijken met Quévy, Ninove had er volgens de tellingen in 2009 in de 1500, Quévy amper 124. Dat ze op L50 ook maar naar 1 trein gaan per uur. Ik vind het erg dat steden zoveel treinen extra krijgen. Ninove behoort nog net tot het GEN, het is te zien dat dit dus op niks zal trekken.Shrek schreef:Als het enkel op L90 zou zijn zou het nog meevallen, maar helaas is het overal zo. Het aantal reizigers groeit quasi overal, maar toch gaat de dienstverlening op veel plaatsen achteruit. Dat zou algemeen genomen niet mogen zijn. De trein als vervoermiddel groeit, dus het aanbod zou mee moeten groeien.Stijn91 schreef: Die directe verbinding met Brussel met koppeling in Denderleeuw is nochtans een trein die veel volk trekt. In de avond is het om 17:27 2 Desiro's naar Geraardsbergen en om 17:30 1 naar Zottegem. Eigenlijk moet je al dichtbij een heel groot station wonen om een deftige treinverbinding te hebben, jammer dat ze geen rekening houden met kleinere lijnen. Soms haat ik die kleine stations op L90.
Als men verder doet rijden er nog meer goederentreinen op L90 dan reizigerstreinen.
Dat er bij een dienstverandering enkele kleinere stations als Ninove of Quévy toevallig moeten inboeten is normaal. Dat heel veel kleinere stations moeten inboeten is dat niet.
Re: Dienstregeling december 2014
De weinige treinen naar de luchthaven die ik doe zijn altijd goed beklant en heb ik zeker mijn werk op. En de collega's van Gent zeggen toch ook dat zij daar op alle uren van de dag hun werk op hebben. Als is de diabolotoeslag een doorn in het oog. Je zou er trouwens van verschieten hoeveel mensen die met een gopass, railpass of keycard rijden deze trachten te ontlopen.ferry schreef:Hoi
Waarom de Luchthaven nog beter moet bediend worden is mij een raadsel! Met die bijkomende taks heeft men enkel het autoverkeer nog aangemoedigd!
Re: Dienstregeling december 2014
Als je er reizigersaantallen gaat bij halen ben je dus volledig akkoord dat Namen en Hasselt de treinen krijgen, daar stapt immers nog veel meer volk op dan in Ninove. Jij mag dat misschien erg vinden, maar die steden genereren nu éénmaal veel meer reizigers die je tegen een veel lager kost per reiziger kan vervoeren.Stijn91 schreef: Ninove vergelijken met Quévy, Ninove had er volgens de tellingen in 2009 in de 1500, Quévy amper 124. Dat ze op L50 ook maar naar 1 trein gaan per uur. Ik vind het erg dat steden zoveel treinen extra krijgen. Ninove behoort nog net tot het GEN, het is te zien dat dit dus op niks zal trekken.
Dus als er geknipt moet worden is het volkomen normaal dat er in Ninove geknipt wordt.
Het punt is alleen dat je niet mag knippen in dienstverlening als het aantal reizigers stijgt en blijft stijgen. Zelfs in kleine stations als Quévy of Ninove stijgen de aantallen, dan zou het aantal treinen daar niet mogen dalen.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Dienstregeling december 2014
Het Nederlandse LOCOV heeft een Adviesaanvraag Dienstregeling 2015 van de NS gepubliceerd. Concreet valt daar voor de verbinding met België te zeggen dat de Benelux weer van- en naar Amsterdam zal rijden én 16x/dag.
LOCOV is Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer. De adviesaanvragen worden bijna altijd in grote velden gehonoreerd, met her en der nog enkele adviezen door het LOCOV ri. NS.
LOCOV is Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer. De adviesaanvragen worden bijna altijd in grote velden gehonoreerd, met her en der nog enkele adviezen door het LOCOV ri. NS.
Re: Dienstregeling december 2014
Toch denk ik dat men de inzet moet afstellen op het "aantal" reizigers en niet op de procentuele stijging.Shrek schreef:[
Het punt is alleen dat je niet mag knippen in dienstverlening als het aantal reizigers stijgt en blijft stijgen. Zelfs in kleine stations als Quévy of Ninove stijgen de aantallen, dan zou het aantal treinen daar niet mogen dalen.
Bij kleine getallen zijn "veranderingen" procenten altijd het hoogst....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Namen en Hasselt liggen daar waar meerdere lijnen samenkomen, niet te vergelijken dus. Ik snap niet in waarom Namen een 3e trein naar Brussel nodig heeft, men heeft er al 2 en als ze willen kunnen ze nog via Charleroi ook naar Brussel. Gaan ze snoeien op L26 waar er toch ook wel veel treinen rijden.Shrek schreef:Als je er reizigersaantallen gaat bij halen ben je dus volledig akkoord dat Namen en Hasselt de treinen krijgen, daar stapt immers nog veel meer volk op dan in Ninove. Jij mag dat misschien erg vinden, maar die steden genereren nu éénmaal veel meer reizigers die je tegen een veel lager kost per reiziger kan vervoeren.Stijn91 schreef: Ninove vergelijken met Quévy, Ninove had er volgens de tellingen in 2009 in de 1500, Quévy amper 124. Dat ze op L50 ook maar naar 1 trein gaan per uur. Ik vind het erg dat steden zoveel treinen extra krijgen. Ninove behoort nog net tot het GEN, het is te zien dat dit dus op niks zal trekken.
Dus als er geknipt moet worden is het volkomen normaal dat er in Ninove geknipt wordt.
Het punt is alleen dat je niet mag knippen in dienstverlening als het aantal reizigers stijgt en blijft stijgen. Zelfs in kleine stations als Quévy of Ninove stijgen de aantallen, dan zou het aantal treinen daar niet mogen dalen.