
Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Ze zullen toch snel moeten zijn bij infrabel als ze nog een flyover willen voorzien tussen antwerpen-noorderdokken en de hsl. Volgens de presentatie van de nmbs zal de ic-trein antwerpen-noorderkempen daar namelijk stoppen 

Re: Dienstregeling december 2014
Stefan: hoe denk je dat het in pakweg Zwitserland loopt? Daar is het bekend, zijn toch nog veranderingen en is er inspraak voor de definitieve versie. Tumult zal je altijd hebben en in plaats van heel veel morren in december, loop je kans op 2 keer een beetje gemopper?
Re: Dienstregeling december 2014
De presentatie van Antwerpen staat dus ook online nu, en denk dat de meeste dingen die erin staan wel al bekend waren ondertussen. Al ontbreekt er natuurlijk nog heel wat informatie die we wel graag eens zouden willen zien...t-town schreef:Ze zullen toch snel moeten zijn bij infrabel als ze nog een flyover willen voorzien tussen antwerpen-noorderdokken en de hsl. Volgens de presentatie van de nmbs zal de ic-trein antwerpen-noorderkempen daar namelijk stoppen
Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).
Verder qua materieel een opvallende: de IC Antwerpen-Turnhout en Turnhout-Brussel-Binche zou met 800'en gereden worden...
Re: Dienstregeling december 2014
Hoi
Het desbetreffende dokument kan (althans bij mij) niet geopend worden wegens foutmelding!
Het desbetreffende dokument kan (althans bij mij) niet geopend worden wegens foutmelding!
Re: Dienstregeling december 2014
Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?Eimai schreef:Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).
Re: Dienstregeling december 2014
Hopelijk omdat daar al een andere verbinding rijdt? Zo wordt de bediening van Antwerpen-Zuid verdubbeld en dat lijkt mij een goeie zet.kika schreef:Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?Eimai schreef:Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).
Re: Dienstregeling december 2014
Er zijn nu al geen treinen in het weekend op lijn 52.kika schreef:Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Als ik de pagina 42 van Oost-Vlaanderen bekijk, lijkt het erop dat Essene-Lombeek wordt aangesloten op L50A, of is dat een verkeerd beeld van het plan van GEN O. Het zou mij wel verklaren dat er dan veel boven zijn verdwenen in de bocht die aansluit op L50A. 





Re: Dienstregeling december 2014
Wanneer ik de presentatie voor Antwerpen, en meer bepaald de regio Lier-Herentals bekijk, maak ik volgende vaststellingen:
- L-trein Lier-Herentals (in de spits Antwerpen-Herentals) wordt gereduceerd tot P-trein zonder verlengingen tot Antwerpen in de spits (rond half 8 zullen dan meer dan 200 mensen moeten overstappen in Lier van de P naar een IC).
- P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Voorts ben ik zeker te vinden voor het klokvaste en gespreide aanbod (hopelijk worden de P-treinen ook zo ingepland tov L-treinen).
Positief zijn ook de IC naar Leuven vanuit Antwerpen via Lier en de P-treinen op lijn 16.
- L-trein Lier-Herentals (in de spits Antwerpen-Herentals) wordt gereduceerd tot P-trein zonder verlengingen tot Antwerpen in de spits (rond half 8 zullen dan meer dan 200 mensen moeten overstappen in Lier van de P naar een IC).
- P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Voorts ben ik zeker te vinden voor het klokvaste en gespreide aanbod (hopelijk worden de P-treinen ook zo ingepland tov L-treinen).
Positief zijn ook de IC naar Leuven vanuit Antwerpen via Lier en de P-treinen op lijn 16.
Re: Dienstregeling december 2014
Geweldig, ze gaan daar héél content zijn met dat materieel...Eimai schreef:Verder qua materieel een opvallende: de IC Antwerpen-Turnhout en Turnhout-Brussel-Binche zou met 800'en gereden worden...

En tijdens de spits: 2 gekoppelde 800'en of een combinatie van 800'en en 2-tjes? India-toestanden verzekerd...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling december 2014
Nergens in de officiële presentaties staat iets van varkens.
Ik denk dat het gewoon 18+M6 blijft...
Ik denk dat het gewoon 18+M6 blijft...
Re: Dienstregeling december 2014
Antwerpen - Turnhout - bxl - binche zullen met 800 rijden. Heb ik in een intern document van B-MO kunnen bekijken.Shrek schreef:Nergens in de officiële presentaties staat iets van varkens.
Ik denk dat het gewoon 18+M6 blijft...
Re: Dienstregeling december 2014
Ik vraag me af of dit niet dezelfde trein is ? Het is niet zo duidelijk in de presentatie.Nicholas schreef: - P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Gaat die trein via Hove eerst keren in Antwerpen-Berchem?
Re: Dienstregeling december 2014
Is fout in de presentatie (en wordt hopelijk snel rechtgezet): aan het stoppatroon van de P-trein uit Herentals naar Brussel veranderd NIETS. Bovendien komt de omgekeerde trein ook in de avondpiek.dcr schreef:Ik vraag me af of dit niet dezelfde trein is ? Het is niet zo duidelijk in de presentatie.Nicholas schreef: - P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Gaat die trein via Hove eerst keren in Antwerpen-Berchem?
spoorwegrealist