Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door t-town »

Ze zullen toch snel moeten zijn bij infrabel als ze nog een flyover willen voorzien tussen antwerpen-noorderdokken en de hsl. Volgens de presentatie van de nmbs zal de ic-trein antwerpen-noorderkempen daar namelijk stoppen :D
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door kika »

Stefan: hoe denk je dat het in pakweg Zwitserland loopt? Daar is het bekend, zijn toch nog veranderingen en is er inspraak voor de definitieve versie. Tumult zal je altijd hebben en in plaats van heel veel morren in december, loop je kans op 2 keer een beetje gemopper?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Eimai »

t-town schreef:Ze zullen toch snel moeten zijn bij infrabel als ze nog een flyover willen voorzien tussen antwerpen-noorderdokken en de hsl. Volgens de presentatie van de nmbs zal de ic-trein antwerpen-noorderkempen daar namelijk stoppen :D
De presentatie van Antwerpen staat dus ook online nu, en denk dat de meeste dingen die erin staan wel al bekend waren ondertussen. Al ontbreekt er natuurlijk nog heel wat informatie die we wel graag eens zouden willen zien...

Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).

Verder qua materieel een opvallende: de IC Antwerpen-Turnhout en Turnhout-Brussel-Binche zou met 800'en gereden worden...
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ferry »

Hoi

Het desbetreffende dokument kan (althans bij mij) niet geopend worden wegens foutmelding!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door kika »

Eimai schreef:Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).
Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

kika schreef:
Eimai schreef:Wat betreft het weekend bijvoorbeeld zou de L-trein Roosendaal - Luchthaven worden veranderd in Roosendaal - Antwerpen-Zuid (sic).
Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?
Hopelijk omdat daar al een andere verbinding rijdt? Zo wordt de bediening van Antwerpen-Zuid verdubbeld en dat lijkt mij een goeie zet.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Eimai »

kika schreef:Woordje uitleg? Waarom niet meer verder richting L52?
Er zijn nu al geen treinen in het weekend op lijn 52.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door kika »

De waarheid doet pijn, goed punt.
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Als ik de pagina 42 van Oost-Vlaanderen bekijk, lijkt het erop dat Essene-Lombeek wordt aangesloten op L50A, of is dat een verkeerd beeld van het plan van GEN O. Het zou mij wel verklaren dat er dan veel boven zijn verdwenen in de bocht die aansluit op L50A. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Nicholas »

Wanneer ik de presentatie voor Antwerpen, en meer bepaald de regio Lier-Herentals bekijk, maak ik volgende vaststellingen:
- L-trein Lier-Herentals (in de spits Antwerpen-Herentals) wordt gereduceerd tot P-trein zonder verlengingen tot Antwerpen in de spits (rond half 8 zullen dan meer dan 200 mensen moeten overstappen in Lier van de P naar een IC).
- P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?

Voorts ben ik zeker te vinden voor het klokvaste en gespreide aanbod (hopelijk worden de P-treinen ook zo ingepland tov L-treinen).
Positief zijn ook de IC naar Leuven vanuit Antwerpen via Lier en de P-treinen op lijn 16.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door LML »

Eimai schreef:Verder qua materieel een opvallende: de IC Antwerpen-Turnhout en Turnhout-Brussel-Binche zou met 800'en gereden worden...
Geweldig, ze gaan daar héél content zijn met dat materieel... :mrgreen:
En tijdens de spits: 2 gekoppelde 800'en of een combinatie van 800'en en 2-tjes? India-toestanden verzekerd...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Nergens in de officiële presentaties staat iets van varkens.
Ik denk dat het gewoon 18+M6 blijft...
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:Nergens in de officiële presentaties staat iets van varkens.
Ik denk dat het gewoon 18+M6 blijft...
Antwerpen - Turnhout - bxl - binche zullen met 800 rijden. Heb ik in een intern document van B-MO kunnen bekijken.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dcr »

Nicholas schreef: - P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Ik vraag me af of dit niet dezelfde trein is ? Het is niet zo duidelijk in de presentatie.
Gaat die trein via Hove eerst keren in Antwerpen-Berchem?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

dcr schreef:
Nicholas schreef: - P-trein Herentals-Mechelen die stopt in Hove, Kontich (klopt dit? Zou deze niet via L13 rijden?) Is dit geen rare verbinding gegeven dat de stations tussen Lier en Herentals verbindingen naar Antwerpen moeten opgeven maar dan wel zo'n trein krijgen?
- P-treinen Herentals-Brussel, terug zonder stop in Bouwel, Nijlen en Kessel?
Ik vraag me af of dit niet dezelfde trein is ? Het is niet zo duidelijk in de presentatie.
Gaat die trein via Hove eerst keren in Antwerpen-Berchem?
Is fout in de presentatie (en wordt hopelijk snel rechtgezet): aan het stoppatroon van de P-trein uit Herentals naar Brussel veranderd NIETS. Bovendien komt de omgekeerde trein ook in de avondpiek.
spoorwegrealist
Plaats reactie