NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

jens123 schreef:Dat je nog niet veel desiro's met die interface hebt gezien komt omdat het niet werkt als er een desiro in de samenstelling zit zonder die update.
Da's ongetwijfeld een deel van de verklaring, maar bij al die ritten waren er ook (en vaak helaas) heel wat met slechts één enkel stel, maar desalniettemin nog niets te zien. M'n indruk is dan ook dat het slechts over een heel beperkt aantal stellen gaat, maar ik kan me uiteraard vergissen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Zondag op een Desiro gezeten met die update aan de schermen, staat de trein in Ninove staat er nog Appelterre, bij aankomst in Aalst komt er opeens Aalst op maar tot in Erembodegem was het nog altijd Appelterre, foutje in de software ofzoiets veronderstel ik dan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De gps was misschien de weg kwijt.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad bij een trein die maar bleef beweren dat we nog in Brussel-Zuid stonden. Was enorm verwarrend voor enkele scholieren die in VIlvoorde opstapten om richting Mechelen te gaan. Waarschijnlijk was de GPS zelfs volledig defect.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Ik denk dat bij stel 08104 was waarbij men aan de SIV aan de buitenkant met een steen of dergelijke ingeslaan heeft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

de SIV zit gewoon achter een venster hoor. Dus men heeft een venster kapot gemaakt ter hoogte van een SIV
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Trein30 »

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens (niet) kunnen lachen - ik moest van Brussel naar Antwerpen, en zat aan boord van de 08516... die de dienst (IR-n 3319 Brussel-Z - Antwerpen-C) uitzonderlijk 'alleen' reed... én waarvan het toilet defect was. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Terminus »

Ik ben het even gaan opzoeken en die ene Desiro (heb er ook een paar gespot afgelopen weekend) is blijkbaar de voorziene samenstelling. (Een schande, inderdaad!)

Hoe lang is die samenstelling eigenlijk uitgebreid geweest? Een paar weken?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door ferry »

Hoi

Zolang de NMBS vasthoudt aan het "Weekend" principe en geen onderscheid WIL maken tussen zaterdag en zondag blijft het op zaterdag huilen met de pet op!
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Treinen9880 »

3 stellen in de richting van Brugge gezien te Aalter. Nummers heb ik niet kunnen zien. Dat was rond 15:35. Overbrenging? Of testritten van de nieuwere stellen?

Edit: ik heb deze samenstelling later op de middag opnieuw zien voorbij rijden. Aan het uur te zien zou het wel eens Oostende - Antwerpen zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Het is inderdaad op de "ic" treinen Antwerpen-Gent-Oostende dat de reizigers die ondingen aan hun rekker hebben.
In grote ontevredenheid spreek ik helaas uit ervaring.
En hij was nog minder stipt dat normaal de AM96 zijn, niet iedereen had een zitplaats, en ik had er wel een, maar m'n laptop op een tafeltje zetten? Vergeet het...
Is het nu echt ZO moeilijk om de AM96 op "ic" treinen te houden?
De commentaren van de andere reigers was "hé, dat lijkt hier juist op een bus".
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Het is inderdaad op de "ic" treinen Antwerpen-Gent-Oostende dat de reizigers die ondingen aan hun rekker hebben.
In grote ontevredenheid spreek ik helaas uit ervaring.
En hij was nog minder stipt dat normaal de AM96 zijn, niet iedereen had een zitplaats, en ik had er wel een, maar m'n laptop op een tafeltje zetten? Vergeet het...
Is het nu echt ZO moeilijk om de AM96 op "ic" treinen te houden?
De commentaren van de andere reigers was "hé, dat lijkt hier juist op een bus".
Het probleem zijn niet de MS96, die zullen wel niet op veel anders dan IC's rijden. Maar wanneer er in de L-treinen materiaal bijkomt moet de rest dan doorschuiven naar IC's. En dat gebeurt blijkbaar niet.
Ik zou bijvoorbeeld break's of M4 dan verwachten op Antwerpen-Oostende...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Maar op de ic's is er nochtans geen materiaal weggevallen... de Klassieken zaten vooral op de L-treinen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Maar op de ic's is er nochtans geen materiaal weggevallen... de Klassieken zaten vooral op de L-treinen...
Ik hebt och het gevoel dat de samenstellingen op IC's over het algemeen wel verlengd zijn. Dus heb je meer materieel nodig en daar is dan -helaas- de keuze naar Desiro gegaan ipv naar Break of M4.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

Steve schreef:
jens123 schreef:Dat je nog niet veel desiro's met die interface hebt gezien komt omdat het niet werkt als er een desiro in de samenstelling zit zonder die update.
Da's ongetwijfeld een deel van de verklaring, maar bij al die ritten waren er ook (en vaak helaas) heel wat met slechts één enkel stel, maar desalniettemin nog niets te zien. M'n indruk is dan ook dat het slechts over een heel beperkt aantal stellen gaat, maar ik kan me uiteraard vergissen.
Op een week tijd heb ik al 3 treinen gehad met die update , is het een kwestie van geluk ? :-)
Plaats reactie