Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef:
Hoe meer een mens weet hoe beter (soms toch), vanuit Oudenaarde, kan het nog van verder, waarom komt die niet gewoon vanuit Aalst of Geraardsbergen, dat is om problemen vragen.
Met zo een reactie bewijs je inderdaad dat je nog veel moet leren, inderdaad...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:
Eimai schreef:
Stijn91 schreef:Mogelijkheden zijn IC2315 (vanuit Poperinge) of P8905 (vanuit Schaarbeek), meer kan niet, zeker niet als de TBG afriep rond half 6 dat er nog 5 min. moest gewacht worden omdat TB op andere trein zat.
Die komt van de 2315 uit Oudenaarde, maar waarom wil je dat allemaal toch weten? :P
Hoe meer een mens weet hoe beter (soms toch), vanuit Oudenaarde, kan het nog van verder, waarom komt die niet gewoon vanuit Aalst of Geraardsbergen, dat is om problemen vragen.
Als die van Aalst of Geraardsbergen komt kan dat evengoed problemen geven. Niets is perfect. Zelfs als die persoon van om de hoek moet komen is dat geen garantie om zonder problemen te zitten.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

@Steven: klopt, er zal wel een reden voor zijn.
@overweg13: Tot 3,5 jaar geleden was een trein voor mij een trein, een loc was een loc. Ik stel voor dat ik verder doe met vragen te stellen en nog veel moet leren en dat jij verder goeie verslagen maakt van je trein- en busritten van je wandelingen.
everclear

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door everclear »

P8007 Brussel-Luxemburg-Kortrijk reed vandaag uitzonderlijk met M4 in plaats van I10.

Een paar dagen geleden merkte iemand op dit forum op dat er in de EC's nu vooral I10 rijtuigen zaten ten koste van I6. Misschien komen die I10 van de 8007?

In elk geval rijdt P8006 Schaarbeek-Oostende vanaf de nieuwe dienstregeling van december 2013 steeds met M4 in plaats van I10.
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

everclear schreef:P8007 Brussel-Luxemburg-Kortrijk reed vandaag uitzonderlijk met M4 in plaats van I10.

Een paar dagen geleden merkte iemand op dit forum op dat er in de EC's nu vooral I10 rijtuigen zaten ten koste van I6. Misschien komen die I10 van de 8007?

In elk geval rijdt P8006 Schaarbeek-Oostende vanaf de nieuwe dienstregeling van december 2013 steeds met M4 in plaats van I10.
Klopt, E7001/8007 rijden met 8x M4 ipv 9x I10. Is zo voorzien om deze altijd zo te rijden.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

everclear schreef: Een paar dagen geleden merkte iemand op dit forum op dat er in de EC's nu vooral I10 rijtuigen zaten ten koste van I6. Misschien komen die I10 van de 8007?
Ik heb inderdaad de indruk dat er momenteel geen I6'en meer "op pad" zijn op ons net.
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:
everclear schreef: Een paar dagen geleden merkte iemand op dit forum op dat er in de EC's nu vooral I10 rijtuigen zaten ten koste van I6. Misschien komen die I10 van de 8007?
Ik heb inderdaad de indruk dat er momenteel geen I6'en meer "op pad" zijn op ons net.
Heeft waarschijnlijk te maken dat buitenlandse Prive bedrijven deze huren.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door LHOON »

260689 schreef:
Terminus schreef:
everclear schreef: Een paar dagen geleden merkte iemand op dit forum op dat er in de EC's nu vooral I10 rijtuigen zaten ten koste van I6. Misschien komen die I10 van de 8007?
Ik heb inderdaad de indruk dat er momenteel geen I6'en meer "op pad" zijn op ons net.
Heeft waarschijnlijk te maken dat buitenlandse Prive bedrijven deze huren.
waar gaan die dan bollen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Momenteel te vinden in Duitsland, HKX-treinen. (Hamburg- Keulen). Er bestaan al foto's van, ze hebben reclame op de zijkanten en missen het B-logo.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door The_Knitter »

Zie Hier voor een aantal rijtuigen met de stickers.
Er zijn stuk of 15-20 heen gegaan ofzo?
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door LHOON »

The_Knitter schreef:Zie Hier voor een aantal rijtuigen met de stickers.
Er zijn stuk of 15-20 heen gegaan ofzo?
Daar kunnen ze dus wel deze mooie rijtuigen nog appreciëren...
pietmol

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door pietmol »

LHOON schreef:
The_Knitter schreef:Zie Hier voor een aantal rijtuigen met de stickers.
Er zijn stuk of 15-20 heen gegaan ofzo?
Daar kunnen ze dus wel deze mooie rijtuigen nog appreciëren...

tja hier in Belgie zetten ze liever een desiro in als IC trein Antwerpen- Oostende...



vraag is natuurlijk hoeveel betalen die Duitsers om zo'n rijtuig te huren
(ter info NS betaalde destijds zo'n 60000 Euro per jaar per rijtuig voor de rijtuigen K4.)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stef »

Donderdag en vrijdag zag ik een rariteit staat in de bundel Sint-Niklaas Oost. Daar stond een HLE 18 + stuurstandrijtuig I11... Iemand een idee waarom die daar staat en wat ze ermee van plan zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Stef schreef:Donderdag en vrijdag zag ik een rariteit staat in de bundel Sint-Niklaas Oost. Daar stond een HLE 18 + stuurstandrijtuig I11... Iemand een idee waarom die daar staat en wat ze ermee van plan zijn?
Das voor de opleiding van de treinbestuurder van Sint-Niklaas voor met de T18 en I11 te kunnen rijden.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stef »

Ok, bedankt. Het is dus duidelijk dat die i11'en hier blijvers zijn. Ben blij, doet mij aan 10 jaar geleden denken toen ze alleen de IC G verzekerden. Toen ze verdwenen is het hier jaren eenheidsworst geweest op de IC's: AM96.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie