TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door pronkie001 »

Zaterdag was het weer zover, de eerste rit van 2014 met de TSP, dit keer in het teken van diesels, de reeks 62
Er waren er drie van die meereden met deze rit, helaas moest halverwege er één afhaken,6202, waardoor we met twee
verder gingen. Het waren de 6202,6219, 6253 van Infrabel. Alle drie in een andere kleurstelling waar van de 6253 de
opmerkelijkste had. Velen vonden het niet passen in de rit, maar het had wel iets aparts moet ik zeggen.

Ondanks de weersvoorspelling werd het prachtig foto weer, ochtends wat nevelig, maar na een uurtje of 11 brak de zon door.
Ik moet zeggen deze rit was één van de toppers tot nu toe, niet alleen qua weer maar ook qua fotostek's.
Ik verheug me alweer op de rit van 24 Mei 2014 met de reeks 20.

Hier een paar foto's van de rit, meer staan er op mijn Google+ account.
Let wel, hier staan al mijn foto's ook degen die ik niet op forums zet, ik gebruik Google+ ook als Back-Up medium.
Afbeelding 6202 voorop bij de eerste fotostop in de buurt van Wondelgem. De 6219 en de 6253 achterop.
Afbeelding Tweede fotostop was bij Ertvelde naast een kleine sluis.
Afbeelding Bij Zelzate werd er een parallel opstelling gevormd met de drie locs, als we een een stukje door hadden gereden dan hadden we in Nederland gestaan.
Afbeelding Bij Station Langerbrugge werden de drie locs wederom naast elkaar gezet.
Afbeelding Op de achtergrond een oude fabriek die volgens zegge snel gesloopt wordt.
Afbeelding Even verderop werd een fotostop gehouden, met de zelfde fabriek op de achtegrond.
Afbeelding Langs de baan bij Scheldewindeke, hier was de zon volop doorgebroken, blauwe lucht met wolken.
Afbeelding Bij kilometerpaal KP47.403 te Balegem-Dorp, even in de akker van een boer gestaan.
Afbeelding Station Etikhove, waar we de spoorwegovergang dichthielden, detail er was een wielerkoers aan de gang de politieagent
die het verkeer aldaar regelde was er niet echt blij mee.
Afbeelding In de buurt van Louise-Marie, wederom in een akker.
Afbeelding Even voorbij station Romse waar de 6219 omliep om weer vooraan de trein te worden gekoppeld.
Afbeelding De laatste fotostop bij Gemeldorp, vandaar rap weer terug naar Brussel Zuid.

Al met al een prima rit met veel stops, medewerkers van de TSP bedankt, en tot de 24e Mei, want dan ben ik er weer bij. :mrgreen:
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door b-loc »

Wat was de reden dat ze de 6202 achterlieten?
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door pronkie001 »

b-loc schreef:Wat was de reden dat ze de 6202 achterlieten?
Dat is mij onbekend, we stonden ongeveer 1 a 1,5 uur op een Bundel waarna de 6202 werd afgekoppeld
alvorens wij verder gingen met de twee overgebleven locs, misschien een defect?
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door 2012 »

pronkie001 schreef:
b-loc schreef:Wat was de reden dat ze de 6202 achterlieten?
Dat is mij onbekend, we stonden ongeveer 1 a 1,5 uur op een Bundel waarna de 6202 werd afgekoppeld
alvorens wij verder gingen met de twee overgebleven locs, misschien een defect?
Da was voorzien om die 62 achter te laten in gentzeehaven, de lok moest werken vandaag dacht ik te weten :-)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Bibke »

b-loc schreef:Wat was de reden dat ze de 6202 achterlieten?
Die loc had Infrabel vandaag (zondag) nodig.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Brossel

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Brossel »

pronkie001 schreef:Zaterdag was het weer zover, de eerste rit van 2014 met de TSP, dit keer in het teken van diesels, de reeks 62
Er waren er drie van die meereden met deze rit, helaas moest halverwege er één afhaken,6202, waardoor we met twee
verder gingen. Het waren de 6202,6219, 6253 van Infrabel. Alle drie in een andere kleurstelling waar van de 6253 de
opmerkelijkste had. Velen vonden het niet passen in de rit, maar het had wel iets aparts moet ik zeggen.
Het was inderdaad een fraaie rit; mooi uitgekozen fotostops en prachtig weer!

Om even te reageren op de stelling dat velen de blauwe 6253 niet vonden passen in de rit:
Ik denk dat velen graag een keer de jaren '80 zouden willen laten herleven met groen-gele en geel-groene 62-ers met die historische stam M2 rijtuigen.
Zou ook in mijn optiek erg leuk zijn en ik ben daar dan ook graag van de partij. Misschien later als TSP's 6289 strak gerestaureerd op de baan verschijnt?
Waarbij ik dan hoop dat deze zijn tussenschildering van de livrei 1970 mag behouden.

Echter moeten we voor dit moment wel concluderen, dat er geen enkele 62-er aan de criteria voldoen om zo'n historische plaat mogelijk te maken.
Zo zijn zowel de 6202 en de 6219 verre van de staat zoals ze waren in de jaren '80; op de eerste plaats door de talrijke Infrabel opschriften, maar ook door de antenne boven de linker cabineruiten. Verder geldt dat de 6219 weliswaar de laatste groene 62-er is, maar deze vorm van de livrei 1970 pas droeg sinds 1994.
Oftewel; de kans dat de 6219 in deze schildering met een geheel groene stam M2 rijtuigen in normale dienst heeft gereden is erg klein; in 1994 was het merendeel van de M2 rijtuigen al bordeaux geschilderd.

Voor de duidelijkheid; de schildering van de 6219 kent op het front te veel groen (betere zichtbaarheid) en aan de zijkant ontbreekt een deel van de gele band om verantwoord te zijn voor een jaren '80 uitvoering. De 6202 komt wel in de buurt...maar ja, om voor zo'n rit de logo's te verwijderen van een andere eigenaar is ook weer zoiets. Enkel met photoshop kom je een eind. Samengevat: dus zelfs zonder de 6253 zou een historische foto er nu niet in gezeten hebben.

Daar staat tegenover dat nu die 6219 nog groen is...en mogelijk binnenkort ook nog wel naar de AC Salzinnes geroepen zal worden...het toch ook wel erg leuk is om de drie kleurstellingen Infrabel 62-ers bij elkaar te zien.

Groetjes Davy
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door etoile du nord »

Dikke proficiat aan de medewerkers van 't TSP /PFT voor de prachtige dag ! Het was één van de mooiste ritten die ik meemaakte , en het weer viel enorm mee !
Maar .... :mrgreen:
dat was buiten de ontsporing van "etoile du nord" gerekend , gelukkig bijna aan de laatste fotostop
Nogmaals dank aan diegenen die meehielpen aan de noodevacuatie , en het medeleven
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Dieselfreak »

etoile du nord schreef:Maar .... :mrgreen:
dat was buiten de ontsporing van "etoile du nord" gerekend , gelukkig bijna aan de laatste fotostop
Nogmaals dank aan diegenen die meehielpen aan de noodevacuatie , en het medeleven
Excuseer?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Steven »

Hij is gevallen bij die ene fotostop en had zich zwaar gekwetst.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Dieselfreak »

Oei... en hoe gaat het er nu mee?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Bibke »

Spoedig herstel, etoile du nord
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door etoile du nord »

Alles komt goed denk ik hoor , 't was een stom ongeval , 'the wrong man on the wrong place on the wrong time'
Ik laat wel horen als ik terug op de been ben
Afbeelding
Brossel

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Brossel »

etoile du nord schreef:Alles komt goed denk ik hoor , 't was een stom ongeval , 'the wrong man on the wrong place on the wrong time'
Ik laat wel horen als ik terug op de been ben
Eerlijk gezegd moest ik zaterdag wel lachen:
U was kort daarna in het M2 rijtuig in vloeiend Frans aan het uitleggen wat er precies gebeurd was.
Om uw Franstalig betoog te eindigen met de woorden 'Godverdikkeme!'.

In ieder geval beterschap! Dat je snel weer terug op de been mag zijn!

Groetjes Davy
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Bibke »

Brossel schreef:
etoile du nord schreef:Alles komt goed denk ik hoor , 't was een stom ongeval , 'the wrong man on the wrong place on the wrong time'
Ik laat wel horen als ik terug op de been ben
Eerlijk gezegd moest ik zaterdag wel lachen:
U was kort daarna in het M2 rijtuig in vloeiend Frans aan het uitleggen wat er precies gebeurd was.
Om uw Franstalig betoog te eindigen met de woorden 'Godverdikkeme!'.

In ieder geval beterschap! Dat je snel weer terug op de been mag zijn!

Groetjes Davy
"etoile du nord" moet in ieder geval volledig in orde zijn tegen 24 mei :wink:
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: TSP rit 5 april 2014 Reeks 62

Bericht door Bordensteker »

etoile du nord schreef:Alles komt goed denk ik hoor , 't was een stom ongeval , 'the wrong man on the wrong place on the wrong time'
Ik laat wel horen als ik terug op de been ben
Bij een vallende ster mag je gelukkig wel meteen een wens doen ... :wink:
Wat mij betreft dan beterschap hoor!
Plaats reactie