Tractie rijden beperking vermogen.....
Tractie rijden beperking vermogen.....
Ik herinner mij dat als twee 237ers "gemuxed" in één trein hangen dat hun vermogen (?) gereduceerd wordt om de bovenleiding te "sparen ".
Hoe erg zijn die beperkt ?
Is dat tot 150% van een 27 of slechts 100% ?
Hoe erg zijn die beperkt ?
Is dat tot 150% van een 27 of slechts 100% ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Bij de reeks 27 hebben we daarvoor een schakelaar in de machinekamer. Dit gaat dus manueel. Op de nieuwere locs gaat dit automatisch. Hoeveel de effectieve beperking is weet ik niet van buiten maar ik dacht dat je toch rond de 150% moet uitkomen.
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Dat is dan ongeveer het "power gevoel" van een 18 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Ja maar die 2x27 is dan ongeveer 1x 18 door de beperking.
Maar hoe reageren dan 2x 18 ? die hebben toch ook een beperking , of niet ?
Maar hoe reageren dan 2x 18 ? die hebben toch ook een beperking , of niet ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Die hebben inderdaad ook een beperking tot 1500A als ik mij niet vergis (en te zeggen dat ik daar gisteren nog op zat te letten).
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Dat is 4500kW dat is het continu vermogen van slechts EEN 18 !!!
Dat is ongeveer dezelfde beperking als bij de 2x27 .. ???
Zou niet onlogisch zijn... het is uiteindelijk dezelfde bovenleiding en hetzelfde onderstation.
Dat is ongeveer dezelfde beperking als bij de 2x27 .. ???
Zou niet onlogisch zijn... het is uiteindelijk dezelfde bovenleiding en hetzelfde onderstation.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
4500KW moet onder 3KV probleemloos gehaald kunnen worden, als wij dat hier al kunnen 

Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
De grondregel is dat men zich moet houden aan de maximale stroomafname per trein. In belgië is dat max 2400A per trein (als ik me niet vergis). Of 6 MW bij 2,5kV.
Vergeet niet dat hèt grote voordeel van treinschakeling niet het extra vermogen is, maar de extra tractiewielen, wat toelaat om de krachtoverbrenging wiel-spoor beter te verdelen. Je kan dus krachtiger trekken/duwen zonder te slippen.
Vergeet niet dat hèt grote voordeel van treinschakeling niet het extra vermogen is, maar de extra tractiewielen, wat toelaat om de krachtoverbrenging wiel-spoor beter te verdelen. Je kan dus krachtiger trekken/duwen zonder te slippen.
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Inderdaad , maar eens het volle vermogen bereikt ( 40kmh) gaat hun kaars uit natuurlijk... want dan grijpt de beperking in.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Adhesie blijft een belangrijk aspect tot zeker 100km/h, dus het voordeel van extra tractiewielen blijft ook aanwezig boven de 40km/h.
Re: Tractie rijden beperking vermogen.....
Voor de HLE18 is het als volgt:
Bij 3000V
Enkel =2400A
Dubbel = 1250A
Bij 25.000V
Enkel = 350A
Dubbel = 250A
Elke keer bezien vanuit de 5MW opstelling.
Bij 3000V
Enkel =2400A
Dubbel = 1250A
Bij 25.000V
Enkel = 350A
Dubbel = 250A
Elke keer bezien vanuit de 5MW opstelling.