Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door overweg13 »

FLV-FGSP schreef:
stefanic schreef:De Kempen voelen zich miskend, Limburg voelt zich miskend, de Westhoek voelt zich miskend, Noorderkempen voelt zich miskend, Dampoort voelt zich miskend, Beernem voelt zich miskend...
Klopt, soms denk ik ook wel eens dat Vlaanderen bestaat uit een optelsom van achtergestelde gebieden... (en dan zwijgen we nog over de Walen).
Vlamingen hebben het tevreden en gelukkig zijn compleet verleerd. Ik denk dat het bij de Walen nog wel iets anders ligt. Maar aan beide zijden van de taalgrens denken politici dat ze op de gevoelens van hun burgers moeten inspelen, en dan krijg je de gekste toestanden. En ik begrijp Stefanic perfect; mij maak je niet wijs dat de NMBS met een nieuw vervoersplan komt dat van ver in elkaar geflanst is, er zal heus wel nagedacht en afgewogen zijn. Dan is het spijtig dat binnen de kortste keren en niet gehinderd door enige kennis van zaken of achtergronden overal van die venijnige actiegroepen opduiken. En ingaan op de wensen van de ene groep is ongetwijfeld nefast voor het moeizaam bereikte evenwicht. Neem nu die vierledige stellen op de Turnhout: als de Kempenaars die niet willen, waar moeten die dan wel rijden? In een regio waar de mensen niet denken dat ze de hele wereld aan hun g... hangen hebben? Ik wens u veel succes in het vinden van zo een regio in Vlaanderen.
Met vriendelijke groet

overweg13
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door TrainzDr3ver »

BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
Ik vind nu ook wel dat ze die M5'en is op wat meer treinen mogen inzetten dan alleen de IR n en die paar P-treinen, misschien inzetten op verbindingen waar er toch dubbeldekkers nodig zijn, bijvoorbeel Turnhout...?
Nu er toch een deel P-treinen verdwijnen zou het maar spijtig zijn die gemoderniseerde treinen nog altijd op P-treintjes te laten rijden, en AM75 en M4'en naar Turnhout sturen :)
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Eimai »

BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
Ze zouden blijkbaar op Brussel-Essen gaan rijden tussen twee 27'en.
pietmol

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door pietmol »

overweg13 schreef: Neem nu die vierledige stellen op de Turnhout: als de Kempenaars die niet willen, waar moeten die dan wel rijden?
misschien op de lijnen waar ze 35 jaar geleden reden toen ze nieuw waren?
pietmol

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door pietmol »

Eimai schreef:
BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
Ze zouden blijkbaar op Brussel-Essen gaan rijden tussen twee 27'en.
Lijkt mij een logische keuze.
(met uitzondering van dat kleine stukje tussen Kontich & Berchem) is de maximum snelheid op dit traject toch maar 130/140 km/u.

Eigenlijk zou NMBS al de rijtuigen M5 op IC treinen tussen Brussel en Antwerpen moeten inzetten
(IC-05&07 Antwerpen- Charleroi; IC-22 Essen - Brussel; IC-31 Antwerpen-Brussel), zodat M6 vrijkomt voor diensten die op trajecten rijden waar wel 160 en 200 km/u gereden kan worden.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Volgens mij wordt uw idee uitgevoerd, Essen-Brussel-Zuid wordt toch gekoppeld aan Antwerpen-Brussel Zuid, dus beide M5.... :(
Dus al 2 paar per uur tussen Brussel en Antwerpen
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Daarin ben je mis pietmol. Vilvoorde Mechelen is 160 en van nekkerspoel tot Berchem ook. Van Mechelen naar nekkerspoel is 100.
pietmol

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door pietmol »

Steven schreef:Daarin ben je mis pietmol. Vilvoorde Mechelen is 160 en van nekkerspoel tot Berchem ook. Van Mechelen naar nekkerspoel is 100.

bedankt

bestaat er een lijstje dat meer actueel is dan
http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#25
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Paul »

pietmol schreef:bestaat er een lijstje dat meer actueel is dan
http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#25
De gegevens op mijn website zijn gebaseerd op de netverklaring van Infrabel (http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... -01_10.pdf)
Daar staat als refertesnelheid aangegeven:
- Brussel-Noord - Kontich: 140 km/u
- Kontich - Y Noord Berchem: 160 km/u

mvg,
Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Trein30 »

Wat ik me afvraag is: is er soms al iets bekend over de stations Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost? Ik schijn me iets te herinneren over dat ze "tot december 2014" gesloten zouden zijn... maar gaan ze eigenlijk nog wel heropend worden?
AfbeeldingAfbeelding
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Ik neem aan de M5s dan op spoorlijn 89 zullen verdwijnen vanaf december met dat Oudenaarde aan het GEN wordt toegevoegd. Of blijven de 2 stammen van 10 M5s die nu overschieten toch in dienst op lijn 89 tijdens de spits?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Hoeveel stellen M5 rijden er rond ?
Theo
Groeten vanop de Heide
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Op lijn 89 waren dat normaal 3. Nu weer 2 met dat 8906 en denk 7905 gedaan wordt met 2 AM08. Alle 3 de stammen hadden 9 - 11 M5s.

Op andere lijnen denk ik dat P8305 naar Tongeren en P8405 naar Huy ook met M5s zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Ruwe schatting: voor de verbinding Essen-BruZ-Antw-BruZ-Essen heb je er 5 a 6 nodig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Trein30 »

Afgaand op m'n dagelijkse spots: de IC's Antwerpen-Brussel doen ongeveer 2 uur over één "loop" - op het piekuur kan dat soms wel eens 3 uur zijn. Die op het parcours Antwerpen-Essen doen er ongeveer 2 uur over. Dus als ze tussen Essen en Brussel-Zuid slechts stoppen in Kalmthout, Heide, Kapellen, Ekeren, Antwerpen-C, Antwerpen-B, Mechelen, Brussel-N en Brussel-C zijn er slechts vijf nodig.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie