Trein30 schreef:Vandaag heeft Charleroi-Sud Antwerpen-Schijnpoort de nodige kopbrekers bezorgd: op de stopdiensten hadden ze er immers een koppeltje Varkensneuzen tussen gegooid. Het ging hier om de stellen 812 & 816, die te Antwerpen hun eerste verschijning van de dag maakten op de IR-b 2806 (Nijvel - Antwerpen).
Normaal gezien is dit een Desiro-dienst, die te Antwerpen gesplitst wordt, en waarvan het eerste stel dan de L6380 (Antwerpen - Brussel-Z) verzorgt; terwijl het tweede stel gekoppeld wordt met het tweede stel van de L6356, die dan samen de IC-I 2031 & 2012 verzorgen (Antwerpen-Charleroi-S), dan terug gesplitst worden, en in de namiddag verdeeld worden over andere Desiro-combinaties.
... maar natuurlijk, Henricots en GFs koppelen niet...
Schijnpoort kaatste de bal dan maar terug door het tweede stel van de L6356 dan maar de L6380 te laten verzorgen, en de latere IC-I 2031 werd dan maar verzorgd door de twee Varkenskoppen...
... die 's middags dus weer terug in Antwerpen stonden (IC-I 2012).
Uiteindelijk werden ze in de namiddag dan terug richting zuiden gestuurd op de IR-b 2838 (Antwerpen-Nijvel). Was wel een interessante 'oefening'...
... Ik begin te denken dat het een verandering van diensten is, vandaag was het wéér van het zelfde, alleen werden de betrokken diensten (allez, op z'n minst de 2031) door twee Klassiekjes gereden.
Ook zat er ergens een trio Desiro's tussen waar ik niet direct een dienstnummer op kon plakken (kwam Antwerpen-Berchem binnen omstreeks 11:50), éérst dacht ik dat het de aangekondigde verandering was van 2x MS86 naar Desiro op IR-n 3311, maar op de IR-n 3332 zat het 'paar van de week' (928 & 944 rijden al sinds maandag alle diensten 3311, 3332, 3318, 3339, 3320 én 'n mij onbekende ochtend of avonddienst)