Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door am62 »

Het zal wachten zijn op een definitief plan al vermoed ik dat er vaak nog P-treinen bijkomen (en die zijn vermoed ik niet meegeteld in het overzicht van TTB ?).
JAMIN

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door JAMIN »

ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Treinen9880 »

JAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar Oostende
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Lukas »

Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
JAMIN

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door JAMIN »

Treinen9880 schreef:
JAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar Oostende
ah okeej, dankje. Tis te hopen dat ze rap met hun dienstregelingen komen ze... Het is wel zeer goed dat er een extra trein zal stoppen in Aalter (had ik eigenlijk nooit verwacht)
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door FrederikD »

Lukas schreef:Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas
Gaat de M6 er volledig tussenuit? En de IC naar Brussel dan?
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Lukas »

Hoi,

FrederikD,

De M6 rijtuigen blijven actief op lijn 35 maar de L treinen Leuven - Aarschot - Antwerpen en Leuven - Aarschot - Hasselt gaan spijtig genoeg rijden met verouderde Breaks.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door profke »

Ik vraag me af waar de gemoderniseerde breaks dan rijden. ... L15 ziet er meestal ook alleen maar oude. Om over de nog oudere 4tjes maar te zwijgen
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Misschien dat nieuwe breaks aan het verschuiven zijn naar de IC's. Ik heb gisteren wel meer gerenoveerde stellen gezien op de IC L gisteren. Ik dat er gisteren zelfs meer livrei op reden dan memlings.

Ik weet niet of het met de loopwedstrijd in Ieper te maken heeft, maar de omgeleide 8900 die ik gisteren zag waren 8 M6en met de 1881.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Lukas schreef:Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas
Ze moeten ergens rondrijden he. Of geldt voor jullie hetzelfde als voor L73: enkel MS96 is goed genoeg?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door 260689 »

BVG1988 schreef:Misschien dat nieuwe breaks aan het verschuiven zijn naar de IC's. Ik heb gisteren wel meer gerenoveerde stellen gezien op de IC L gisteren. Ik dat er gisteren zelfs meer livrei op reden dan memlings.

Ik weet niet of het met de loopwedstrijd in Ieper te maken heeft, maar de omgeleide 8900 die ik gisteren zag waren 8 M6en met de 1881.
Heeft te maken met het vervangen van een wissel te Waregem. Daardoor rijd E8900 van Kortrijk direct door zonder stoppen naar Leuven via Oudenaarde - NZ-verbinding Brussel - Leuven. Er werd een 2e studententrein ingelegd tussen Waregem en Leuven via de normale route. Deze werd gereden met 3x AM96 onder treinnummer E18900. De komende 2 weekends zal dit nog het geval zijn.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Stijn91 »

Een break is een break, gemoderniseerd of niet, deze zal overal rijden, ze gaan niet enkel gemoderniseerde breaks op een lijn laten rijden en niet gemoderniseerde breaks op een andere lijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Die zitten inderdaad los door elkaar. De kans om een vernieuwde break te zien neemt beetje bij beetje toe. Doch wil dat niet zeggen dat op de ene verbinding enkel vernieuwde en op een andere totaal geen. Deze motorstellen volgen gewoon hun grafiek net zoals de rest van het rollend materieel.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door calabria »

Steve schreef:Gek genoeg lijken de laatste treinen plots vooral van en naar de grote steden te sneuvelen... op verder afgelegen lijnen rijdt er opvallend vaak nog steeds een behoorlijk late trein, soms zelfs later dan vandaag het geval is.
In (oudere - investeringsplan 2013-2025) powerpoints was te zien dat er de komende jaren nog op extra geld gerekend wordt voor het inleggen van meer GEN treinen. Snoeien in de laatavondtreinen op de landelijke lijnen was misschien meer onomkeerbaar dan op de stedelijke lijnen. Laat ons hopen dat op deze manier (met een mager avondaanbod op een dure infrastructuur) de politici toch nog overtuigd kunnen worden om meer geld in het laten rijden van treinen te steken.
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Als men met de late (l-)trein gaat verminderen gaat men dan de late IC's dan extra stops laten maken zoals de nu bijvoorbeeld al het geval is bij de 522, 722, 1544, 2344 bijvoorbeeld, of wordt daar ook van afgestapt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie