treinaansluitingen

Alles over reizigerstreinen in België.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

treinaansluitingen

Bericht door ferry »

Vandaag nog maar eens meegemaakt hoe er een loopje wordt genomen met treinaansluitingen:
De IC komende uit Antwerpen met bestemming Kortrijk/Lille aankomst voorzien te Gent St Pieters om 10:44 wordt voor het station gedurende ongeveer 5 minuten gestopt.
Groot is de verbazing/woede van de reizigers,waaronder ikzelf wanneer we vaststellen dat men de IR naar De Panne gewoon laat vertrekken zonder de aansluiting af te wachten; een
onderstationchef zegt moedeloos dat "die van de Blok" beslissen of de trein rijdt of wacht.
Ofwel zijn zij "van den blok" klantonvriendelijk, ofwel moedwillig ofwel onbekwaam(of een combinatie van), temeer dat het niet de eerste keer is dat er in Gent StP. een loopje wordt genomen met de aansluitingen! Nu laat men de IR vertrekken voor de IC naar Kortrijk(die er dus tot Deinze zal achterhangen!), terwijl de IR in Lichtervelde over voldoende buffertijd beschikt.
En zegge dat de NMBS voorhoudt met het nieuwe rooster in december 2014 dat de reizigers vanuit de westhoek evenvlug als nu in Brussel zullen geraken, mits gegarandeerde overstap!
Laat mij niet lachen.
Heb een protestmail naar NMBS gezonden, ben nieuwsgierig naar reactie!!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: treinaansluitingen

Bericht door Steven »

Je moet u dan ook kwaad maken op Infrabel. Want het zijn zij dit het beslissen op een seinhuis/traffic control.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: treinaansluitingen

Bericht door ferry »

Steven schreef:Je moet u dan ook kwaad maken op Infrabel. Want het zijn zij dit het beslissen op een seinhuis/traffic control.
Heb het reklamatie papier ingevuld: is aan de betrokkenen om intern vast te stellen wie fout is!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: treinaansluitingen

Bericht door Steven »

Als de schuld niet bij de NMBS ligt heb je u tot het verkeerde bedrijf gericht en gaan ze u gewoon doorsturen volgens mij.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: treinaansluitingen

Bericht door ferry »

Het is niet aan mij als reiziger wie er binnen dit bedrijf verantwoordelijk is. Ik ken enkel "de spoorwegen"!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: treinaansluitingen

Bericht door Merijn »

En dat is dan ook meteen wat veel reizigers kwaad maakt...voor hen is het "de trein"...Jan modaal trekt zich niet aan of het de NMBS of Infrabel is.

Zoals een oud collega ooit zei: "communicatie is de sleutel tot succes"...misschien een tip voor beide bedrijven?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: treinaansluitingen

Bericht door Steven »

Je maakt de fout door nog te denken als de spoorwegen = 1 bedrijf maar dat is al lang niet meer zo. Je gaat evenmin bij de bakker klagen over de kwaliteit van uw vlees ook al delen ze een winkelpand.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: treinaansluitingen

Bericht door dentheo »

Anderzijds ben je "klant" van de NMBS, hoe kun je dan bij iemand anders gaan klagen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: treinaansluitingen

Bericht door Steven »

Geen idee maar het lijkt me ergens logisch dat je enkel Infrabel iets te laste kan leggen waarvoor ze verantwoordelijk zijn en niemand anders. Idem voor NMBS.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: treinaansluitingen

Bericht door ferry »

Is foute redenering

Door een biljet te kopen maak/heb ik een kontrakt met de NMBS en niet met Infrabel.
Mocht ik een rechtszaak beginnen zou ik moeten procederen tegen de NMBS die dan zelve Infrabel mede inzake zouden kunnen roepen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: treinaansluitingen

Bericht door Shrek »

De nieuwe structuur zegt ook dat klanten alleen bij de NMBS moeten aankloppen. Die moeten op hun beurt dan verhaal gaan zoeken bij Infrabel.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: treinaansluitingen

Bericht door dentheo »

NMBS klaagt over de prijzen van Infrabel, moeten ze nu ook maar eens klagen over de "service" voor die dikke prijs.
Theo
Groeten vanop de Heide
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: treinaansluitingen

Bericht door Beesty »

Steven schreef:Geen idee maar het lijkt me ergens logisch dat je enkel Infrabel iets te laste kan leggen waarvoor ze verantwoordelijk zijn en niemand anders. Idem voor NMBS.
Ik ben het volledig eens met de "boze" reacties van de anderen Steven.
De reizigers kopen een vervoersbewijs bij de NMBS .. niet bij Infrabel. Dat de NMBS en Infrabel hun zootje dat ze jaren geleden al zelf gestart zijn dan ook ZELF oplossen of uitvechten.
De splitsing op zich zou ik al bewuste klantonvriendelijkheid noemen, door verstoppertje te gaan spelen.. De modale reiziger heeft er niet het minste bessef of belang bij wie er beheerder is van de trein, of van de rails .. die wil gewoon zijn vervoer (en liefst zo optimaal mogelijk).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: treinaansluitingen

Bericht door Steven »

Als je boos bent om de splitsing hoe ze vandaag bestaat dan moet je de politiek er over aanspreken. Ik trek het probleem niet in twijfel. Vertraging is voor niemand leuk. Ik trek enkel in twijfel of de klacht iets gaat uithalen, als er al een reactie komt .. Te volgen zou ik dus zeggen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: treinaansluitingen

Bericht door dekooiker »

In feite is het ROR dat beslist of een wachttijd verlengd kan worden.
De huidige wachttijden zijn behoudens uitzonderingen twee minuten.
Eens die voorbij, trein weg.
Daar heeft noch seinhuis noch personeel TC iets over te zeggen.
ROR kan een langere wachttijd voorstellen en het is dan aan TC om te beslissen of dat kan.
Zelf probeer ik in de mate van het mogelijke aansluitingen te laten doorgaan.
Ik weet zelf hoe het is om lang te moeten wachten...
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie