Jammer voor de diversiteit op het spoor, maar goed nieuws dat de locs verkocht zijn. Een kleine serie is relatief duur in onderhoud. Hopelijk kunnen ze in Tsjechië nog de nodige kilometers maken.
nahoj schreef:11 locomotieven staan nog steeds in Stockem, in afwachting van het beëindigen van alle aanpassingen en proeven in Tsechië met het 'prototype'.
Ik heb ergens gelezen dat de 1203 terug onderweg zou zijn of al terug is in België omdat de mogelijke klant niet over de nodige fondsen voor een aankoop kon beschikken.
Laatst gewijzigd door Bibke op 24 jan 2014, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geïnformeerd bij de beheerder van de pagina http://www.chocen.tv/
die hem via zijn website al enkele keren heeft kunnen spotten.
Via cargo had interesse om deze locomotieven te kopen om goederentrein te slepen.
Ook http://www.viacargo.cz/cs/preprava/zeleznicni
Zoals Wallorail het ook al had vermeldt hebben ze eerst testen gereden in Velim (11 mei 2013)
Daarna is locomotief 1203 naar CZ LOKO gebracht in Ceska Trebova waar ze locomotief zouden herstellen/restaureren (waarschijnlijk na de koop).
Ook hij had horen zeggen dat de aankoop niet doorgaat, maar een bevestiging heeft hij niet.
Bibke schreef:Ik heb ergens gelezen dat de 1203 terug onderweg zou zijn of al terug is in België omdat de mogelijke klant niet over de nodige fondsen voor een aankoop kon beschikken.
Ik kan dat in zoverre 'bevestigen' dat ik dat onlangs óók ergens gelezen heb. Mogelijk op Wallorail?
De NMBS heeft de locomotieven reeksen 11.8 en 12 weten te verkopen.
De in totaal 24 machines zetten hun loopbaan voort bij de Tsjechische vervoerder RegioJet.
Naar verluidt zullen de 11.8'en worden omgebouwd voor 3000 volt en 25 kV.
De inzet zal plaats vinden in Tsjechië en Slowakije.