Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

Sinds 8 april zijn er op het seinhuis van Gent 2 EMMA-posten. De ene doet de aankondigingen op de L50 van Merelbeke tem Schellebelle, de andere post is de
L50A van Drongen tem Maria-Aalter. Het station van Gent St. Pieters zelf is voorzien tegen januari 2015 , eens het volledige station op EBP staat.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

N.a.v. verschillende opmerkingen over de gewijzigde aankondigingen van reiswegen en bestemmingen sinds december 2013 had ik hierover een gesprek met mensen van Infrabel. Daarin werd verbetering beloofd tegen (ten vroegste) juni 2014.

Ik stel vast dat er niets is veranderd en dat deze cruciale informatie aan haar klanten nog steeds niet goed wordt weergegeven.
Ook stel ik nog wekelijks vast dat er mensen op de verkeerde trein stappen, en zo soms aansluitingen of vluchten missen.

Ik vind dit heel jammer.
franksken

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door franksken »

Ten vroegste juni '14 kan evengoed december '14 zijn.
En laat dan net de nieuwe dienstregeling in gang schieten!
Stemt toch tot nadenken. :roll:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

En net nu is er een nota uitgekomen dat men nationaal streng gaat controleren op de informatievoorziening, audio en visueel. Dus we krijgen halfgebakken bestanden 's nachts waar we dan uren mee bezig zijn om die in orde te krijgen, en nu gaan ze ons nog extra streng controleren.

Bovendien is er op 14 juni huist niks verbeterd, integendeel, er zijn nu weer een hoop treinen verkeerd die eerder juist waren. Ook hier weer, wat als er plots een trein verkeerde info bevat en er is een controle? Wie draait er voor op? Enig idee hoeveel treinen er in de regio Brussel dagelijks passeren? Het is onmogelijk om deze dagelijks te controleren.

Het ziet er weer naar uit dat het management het spel niet in orde krijgt en stilaan de verkeersinfobediendes wil laten opdraaien voor alle klachten omdat ze hun incompetentie niet meer verexcuseerd krijgen bij de directeur.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Stijn91 »

Die geautomatiseerde omroepen zijn niet goed, maar die dat de mensen zelf nog doen zijn niet veel beter, een trein die is afgeschaft en er niks over vermelden, ik snap zoiets niet maar dan wel aankondigen dat de trein erna wel aankomt in het station.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door profke »

Nijlen (L15) kan sinds zeer kort (deze week?) ook genieten van emma...

...alleen zijn we het hier niet gewoon. Meestal roept men alleen iets om als het woord "meer dan 10 minuten vertraging" of "afschaft" erin voorkomt. Iedereen begin dus al te vloeken als emma "aandacht" zegt :lol:
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

rdv schreef:N.a.v. verschillende opmerkingen over de gewijzigde aankondigingen van reiswegen en bestemmingen sinds december 2013 had ik hierover een gesprek met mensen van Infrabel. Daarin werd verbetering beloofd tegen (ten vroegste) juni 2014.

Ik stel vast dat er niets is veranderd en dat deze cruciale informatie aan haar klanten nog steeds niet goed wordt weergegeven.
Ook stel ik nog wekelijks vast dat er mensen op de verkeerde trein stappen, en zo soms aansluitingen of vluchten missen.

Ik vind dit heel jammer.
Een antwoord van Infrabel en NMBS stelt dat nu alle bugs uit het systeem zijn en dat men verder niets kan aanpassen. Wel vreemd dat sinds kort de IRf weer aangekondigd wordt als GentStP-Oostende in Dendermonde.

In GentStPieters houdt men vast aan de volgende aankondigingen:
u13 Brussel - Genk
u16 Brussel Nat Luchthaven - Antwerpen
u20 Brussel-Brussel Nat Luchthaven
u25 Brussel - Eupen
En verwacht men dat een occasionele reiziger weet welke trein rechtstreeks naar Brussel en de luchthaven rijdt en welke via Aalst gaat (ze vertrekken van hetzelfde perron). Zelfs NMBS-personeel heb ik op de verkeerde trein zien stappen.

In Brussel daarentegen staat wel aangegeven welke treinen via L50 gaan (bestemming: Denderleeuw - Gent).

Mijn voorstel zou alvast zijn:
u13 Denderleeuw - Genk
u16 Brussel - Brussel Nat Luchthaven (Antwerpen weglaten, is technische doorkoppeling)
u20 Denderleeuw - Brussel Nat Luchthaven (of Aalst - Brussel)
u25 Brussel - Eupen

Men moet dan Denderleeuw de status van "1e belangrijk station" geven, maar dat kan men blijkbaar niet aanpassen. Aangezien Denderleeuw een belangrijk overstapstation wordt in het nieuwe vervoersplan, is het vermelden ervan toch belangrijk?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

rdv schreef:
rdv schreef:N.a.v. verschillende opmerkingen over de gewijzigde aankondigingen van reiswegen en bestemmingen sinds december 2013 had ik hierover een gesprek met mensen van Infrabel. Daarin werd verbetering beloofd tegen (ten vroegste) juni 2014.

Ik stel vast dat er niets is veranderd en dat deze cruciale informatie aan haar klanten nog steeds niet goed wordt weergegeven.
Ook stel ik nog wekelijks vast dat er mensen op de verkeerde trein stappen, en zo soms aansluitingen of vluchten missen.

Ik vind dit heel jammer.
Een antwoord van Infrabel en NMBS stelt dat nu alle bugs uit het systeem zijn en dat men verder niets kan aanpassen.

Beetje DOM antwoord, uit de tijd dat bijna niemand met computers werkte.....
Iets betere versie was: dat zal in een volgende versie "meegenomen" worden..... ook kluit in het riet maar klinkt anders.

Het bewijst dat zij duidelijke communicatie NIET belangrijk vinden....
Theo
Groeten vanop de Heide
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door BVG1988 »

Ik heb gisteren ook gelet op geautomatiseerde oproepen in Bellem. Het viel mij wel op dat de treinen richting Brugge veel vroeger worden aangekondigd dan die richting Gent. Soms is de aankondiging zelfs al 3 tot 5 minuten op voorhaand. Die richting Gent zijn maximaal een minuut op voorhand.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

Wat voor verschillende treinen ook altijd opnieuw verkeerd loopt, is de localisatie van de eersteklasserijtuigen in de aankondiging. Dag na dag loopt dat altijd opnieuw mis. Wie moet dat eigenlijk corrigeren? Is dat ergens communicatie van de TBG naar één of ander systeem toe?
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

Jeroen schreef:Wat voor verschillende treinen ook altijd opnieuw verkeerd loopt, is de localisatie van de eersteklasserijtuigen in de aankondiging. Dag na dag loopt dat altijd opnieuw mis. Wie moet dat eigenlijk corrigeren? Is dat ergens communicatie van de TBG naar één of ander systeem toe?
Bij sommige treinen zijn de eersteklasserijtuigen voorgeprogrammeerd in het dagbestand van Emma. Zij zal deze dus telkens zo omroepen. De treinbegeleider van die bepaalde trein kan via zijn Ibis toestel de juiste plaats van de eersteklasserijtuigen ingeven. De operator die Emma bedient kan dit opvragen en dan de aanpassing doen in Emma zodat ze de juiste plaats van de eersteklasserijtuigen omroept.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

BVG1988 schreef:Ik heb gisteren ook gelet op geautomatiseerde oproepen in Bellem. Het viel mij wel op dat de treinen richting Brugge veel vroeger worden aangekondigd dan die richting Gent. Soms is de aankondiging zelfs al 3 tot 5 minuten op voorhaand. Die richting Gent zijn maximaal een minuut op voorhand.
Emma kondigt telkens de trein 3min op voorhand aan. Tenzij er een andere trein nog moet passeren of er vertraging is . Het is ook mogelijk dat de operator Emma zelf manueel de aankondiging verstuurt , maar 5min op voorhand dat is onmogelijk.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Matthias »

Wanneer wordt er eigenlijk gestopt met automatisch omroepen? In Lier hoor ik op zondag rond kwart voor 10 's avonds bijvoorbeeld nooit een aankondiging, terwijl in de week dan nog wel treinen worden aangekondigd.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

Matthias schreef:Wanneer wordt er eigenlijk gestopt met automatisch omroepen? In Lier hoor ik op zondag rond kwart voor 10 's avonds bijvoorbeeld nooit een aankondiging, terwijl in de week dan nog wel treinen worden aangekondigd.
Tussen 22u en 06u worden er geen aankondigingen gedaan , tenzij er iets afwijkt van de voorziene dienstregeling. Ook het volume van de stem kan , afhankelijk van station tot station of stopplaats, aangepast worden. Zo klinken de aankondigingen in Aalter van 6u tot 7u en van 21u tot 22u heel stil , zelfs bijna onverstaanbaar.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

BVG1988 schreef:Ik heb gisteren ook gelet op geautomatiseerde oproepen in Bellem.
Ondertussen is er beslist dat Bellem en alle andere stopplaatsen van EMMA in België in een andere modus gezet worden. Hierdoor zal de informatieverstrekking in die stopplaatsen bij verstoord/onderbroken treinverkeer moeilijker verlopen omdat niet alle input voor een trein omgeroepen wordt (alternatieve treinen, reden van vertraging, ...). Een gewaarschuwd reiziger... tja, hoe vullen we dat aan? :?
Plaats reactie