Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Opvallend voor mij: Antw-Kalmth IC 3 minuten sneller van 24 tot 21 minuten.
Is een M5-dubbeldekker zoveel "vinniger" dan een M6-dubbeldekker ?
Is een M5-dubbeldekker zoveel "vinniger" dan een M6-dubbeldekker ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Toffe reisplanner!rvdborgt schreef:Wachten hoeft niet meer. Richt je browser op:
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Groetjes,
Rian
Geeft al een goed idee van het aanbod dat we krijgen, voor mij valt het goed mee.
grts
o
Nu word ik echt boos.Tot gisteren had ik in de voorlopige dienstregeling aansluiting in Brussel-Zuid.Wel sedert vandaag hebben ze die aansluiting vernietigd.Het gaat hem om het volgende : 23u01 in Vilvoorde geeft 23u21 in Brussel-Zuid.Ik had tot gisteren een verzekerde aansluiting met de trein die om 23u27 vertrekt in Brussel-zuid naar Oudenaarde.Nu is die 6 minuten tussen de 2 treinen geen verzekerde aansluiting meer.Wel das nu ne keer mensen kloten zie.Nu moet ik toch nog uitkijken naar een auto.Waarom nu ineens geen verzekerde aansluiting meer geven?
Laatst gewijzigd door Free bird op 13 sep 2014, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan een fout in de planner zijn. Zoek beide treinen is afzonderlijk op.
Ik heb nog nooit een trein die om 22h 27 vertrekt uit Brussel-Zuid weten wachten op een trein die maar om 23h 21 aankomt ...Free bird schreef:Nu word ik echt boos.Tot gisteren had ik in de voorlopige dienstregeling aansluiting in Brussel-Zuid.Wel sedert vandaag hebben ze die aansluiting vernietigd.Het gaat hem om het volgende : 23u01 in Vilvoorde geeft 23u21 in Brussel-Zuid.Ik had tot gisteren een verzekerde aansluiting met de trein die om 22u27 vertrekt in Brussel-zuid naar Oudenaarde.Nu is die 6 minuten tussen de 2 treinen geen verzekerde aansluiting meer.Wel das nu ne keer mensen kloten zie.Nu moet ik toch nog uitkijken naar een auto.Waarom nu ineens geen verzekerde aansluiting meer geven?

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fout rechtgezet.Er was aansluiting voorzien tot gisteren tussen aankomst uit Vilvoorde om 23u21 in Brussel Zuid en vertrek om 23u27 in Brussel Zuid richting Oudenaarde.
6 minuten tussen de 2 treinen en geen aansluiting meer willen geven?
6 minuten tussen de 2 treinen en geen aansluiting meer willen geven?
Zoals ik al eerder zei. Waarschijnlijk een ongewenste fout in de planner. Die moeten ze er dan uithalen. Zo zullen er nog wel fouten zijn.
Laatste trein voor reizigers vanuit FDD naar FGRA zal 22:55 worden in de week in plaats van 21:55 in het plan dat men bekend maakte begin juli, nochtans zou een trein rond 23:50 perfect zijn wetende dat er nog een trein vertrekt om 23:46 (FDD) naar FDN die vertrekt vanuit FBN, perfecte aansluiting op laatste treinen komende van L50/L50A. Laatste trein naar FDD vanuit FGRA zal 21:55 worden in plaats van 20:55 in de week, in het weekend wel 20:55 als het zo blijft.
Ook is het jammer dat er 's avonds maar 1 trein per uur is vanuit FGRA naar FDD op die ene trein rond half 5 's avonds, 2 treinen extra met bestemming Aalst/Gent had perfect geweest met haltes in elk station.
Uitspraak Cornu in HNB:
’Cornu meent dat er ‘weliswaar via een overstap te Denderleeuw voldoende snelle alternatieven geboden worden voor het huidige aanbod.’
In de spits ja, buiten de spits is 15 min. geen snel alternatief naar mijn mening, daarbij vraag ik mij af wie er spreekt van koppelen, frontwissel kan toch ook, hoeveel tijd neemt zoiets in beslag, minuut of 5, moet zeker mogelijk zijn indien er 4 sporen liggen op L50A?
Bedankt aan am62 voor de info van het nieuwsbericht uit HLN.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-nino ... -a2046643/
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_01263873
Ook is het jammer dat er 's avonds maar 1 trein per uur is vanuit FGRA naar FDD op die ene trein rond half 5 's avonds, 2 treinen extra met bestemming Aalst/Gent had perfect geweest met haltes in elk station.
Uitspraak Cornu in HNB:
’Cornu meent dat er ‘weliswaar via een overstap te Denderleeuw voldoende snelle alternatieven geboden worden voor het huidige aanbod.’
In de spits ja, buiten de spits is 15 min. geen snel alternatief naar mijn mening, daarbij vraag ik mij af wie er spreekt van koppelen, frontwissel kan toch ook, hoeveel tijd neemt zoiets in beslag, minuut of 5, moet zeker mogelijk zijn indien er 4 sporen liggen op L50A?
Bedankt aan am62 voor de info van het nieuwsbericht uit HLN.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-nino ... -a2046643/
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_01263873
Met gemiddeld 10' keertijd nodig, is 15' overstaptijd slechts 5' langer qua tijd. Ik ben het met je eens dat er een trein rond middernacht zou moeten zijn, maar geef toe, rond elf uur is al een hele verbetering. Late en vroege treinen zijn geen prioriteit bij de NMBS, en er wordt geroeid met de riemen die men heeft. Als men hier niet meer geld voor over heeft, zie ik de toekomst van sommige late en vroege treinen die nu al dan niet worden heropgevist, somber tegemoet...
Inderdaad, de regering draait de kraan elke keer meer dicht, geld uit tickets brengt onvoldoende op om het aanbod groter te maken dan wat het heden is, in tegendeel.
Een station als Welle heeft nog een trein rond middernacht, waar is de logica dan?groentje schreef:Met gemiddeld 10' keertijd nodig, is 15' overstaptijd slechts 5' langer qua tijd. Ik ben het met je eens dat er een trein rond middernacht zou moeten zijn, maar geef toe, rond elf uur is al een hele verbetering. Late en vroege treinen zijn geen prioriteit bij de NMBS, en er wordt geroeid met de riemen die men heeft. Als men hier niet meer geld voor over heeft, zie ik de toekomst van sommige late en vroege treinen die nu al dan niet worden heropgevist, somber tegemoet...
P7023 vroeger 21+M4, nu Desiro doet het in 5 min. in FDD, dus een frontwissel moet niet lang duren.
Een prijsverhoging is geen goed idee want er zijn mensen die nu al klagen over de treintickets en dan wilt men (de regering) nog eens tickets goedkoper maken buiten de spits en als men er nu al niet veel kan op verdienen zou dat geen goed idee zijn.Steven schreef:Inderdaad, de regering draait de kraan elke keer meer dicht, geld uit tickets brengt onvoldoende op om het aanbod groter te maken dan wat het heden is, in tegendeel.
Ik denk dat Cornu vooral bedoelt: goedkoper dan tijdens de spits. Je kunt ze m.a.w. ook goedkoper maken door die van de spits duurder te maken...Stijn91 schreef:Een prijsverhoging is geen goed idee want er zijn mensen die nu al klagen over de treintickets en dan wilt men (de regering) nog eens tickets goedkoper maken buiten de spits en als men er nu al niet veel kan op verdienen zou dat geen goed idee zijn.Steven schreef:Inderdaad, de regering draait de kraan elke keer meer dicht, geld uit tickets brengt onvoldoende op om het aanbod groter te maken dan wat het heden is, in tegendeel.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Welle ligt op een hoofdas, Ninove ligt in the middle of nowhere...Stijn91 schreef:Een station als Welle heeft nog een trein rond middernacht, waar is de logica dan?
Het trekt op niks hun nieuwe dienstregeling, zeker als ge in ploegen werkt even buiten Brussel.
Vilvoorde 22u13 aankomst Brussel Midi : 22u32, vertrek richting Haaltert 23u27.
Wat loopt je daar iedere avond 55 minuten te doen in Brussel-Midi?
Vilvoorde 22u13 aankomst Brussel Midi : 22u32, vertrek richting Haaltert 23u27.
Wat loopt je daar iedere avond 55 minuten te doen in Brussel-Midi?