Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Pint pakken? Ik ken wel een paar goede cafeekes in het centrum, hoor.
Maar een aansluiting van 55 minuten is, euhm, robuust, zullen we maar zeggen.
stefanic, daar is wellicht niet direct meer een mouw aan te passen?
Maar een aansluiting van 55 minuten is, euhm, robuust, zullen we maar zeggen.
stefanic, daar is wellicht niet direct meer een mouw aan te passen?
Re: Dienstregeling december 2014
Het risico is natuurlijk dat, door daar een mouw aan te passen, anderen plots met zo'n "robuuste" overstap komen te zitten... of hoe het moeilijk is om iederéén tegelijkertijd tevreden te stellen.
Re: Dienstregeling december 2014
Yep, het is de reden om voorzichtig te zijn met dergelijke wijzigingen, en de echte specialisten daarmee bezig te laten zijn. Ik heb geen zicht op de grafieken, laat staan om de hele puzzel die nodig is om de dienstregeling in elkaar te steken, ik weet dus ook niet of het mogelijk is om nog veel te wijzigen.
Desalniettemin, Vilvoorde is een niet onbelangrijke werkgelegenheidspool, een betere verbinding ernaartoe en terug lijkt me dan ook niet teveel gevraagd. Geen idee hoe dat zou moeten uitpakken, maar ik begrijp Free bird ook wel dat hij hier niet gelukkig mee is.
Desalniettemin, Vilvoorde is een niet onbelangrijke werkgelegenheidspool, een betere verbinding ernaartoe en terug lijkt me dan ook niet teveel gevraagd. Geen idee hoe dat zou moeten uitpakken, maar ik begrijp Free bird ook wel dat hij hier niet gelukkig mee is.
Re: Dienstregeling december 2014
Men is er natuurlijk nog nooit in geslaagd om alle treinen op alle treinen te laten aansluiten... En misschien kan die trein naar Haaltert niet later rijden omdat de diensten van het treinpersoneel dan te lang worden. Maar heb je je probleem eigenlijk al eens voorgelegd aan de bevoegde dienst. Het kan al wat schelen als ze weten dat er al ten minste een reiziger is voor die aansluiting; of wie weet krijg je wel te horen waarom het niet anders kan.Free bird schreef:Het trekt op niks hun nieuwe dienstregeling, zeker als ge in ploegen werkt even buiten Brussel.
Vilvoorde 22u13 aankomst Brussel Midi : 22u32, vertrek richting Haaltert 23u27.
Wat loopt je daar iedere avond 55 minuten te doen in Brussel-Midi?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling december 2014
Ik werk ook in de regio Vilvoorde en werk ook in ploegen, ik moet ook dagelijks de bus nog nemen daar en de aansluitingen tussen de stoptreinen en P-treinen van de lijn 89 zijn gewoon huilen met de pet op, in die nieuwe treindienst! Ofwel is er juist een trein weg en mag je nog een kwartiertje wachten etc.
Er zijn heel wat mensen op de lijn 89 die richting Vilvoorde sporen, vandaag zijn de aansluitingen goed, maar vanaf 14-december-2014 is het huilen met de pet op!
Vanaf 14-december-2014 raak ik zelf niet meer op mijn werk als ik om 06u moet beginnen nu is de eerste trein uit Oudenaarde om 04:56 in Brussel-Zuid vanaf 14-december-2014 is dat 05:35, geen mens die nog tijdig op zijn werk geraakt als je niet vlak aan één van de 3 brusselse stations werkt.
Wil de NMBS op deze manier het GEN in gebruik nemen?
Er zijn heel wat mensen op de lijn 89 die richting Vilvoorde sporen, vandaag zijn de aansluitingen goed, maar vanaf 14-december-2014 is het huilen met de pet op!
Vanaf 14-december-2014 raak ik zelf niet meer op mijn werk als ik om 06u moet beginnen nu is de eerste trein uit Oudenaarde om 04:56 in Brussel-Zuid vanaf 14-december-2014 is dat 05:35, geen mens die nog tijdig op zijn werk geraakt als je niet vlak aan één van de 3 brusselse stations werkt.
Wil de NMBS op deze manier het GEN in gebruik nemen?
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 14 sep 2014, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling december 2014
De oplossing is simpel, de IC2345 trein laten stoppen zoals de IC2344 nu.
Vilvoorde 22u01 geeft 22u11 in Brussel-Noord, IC 2345 trein in Brussel-Noord om 22u28 geeft iets na 23u in Haaltert, 23u10 in Burst.
Vilvoorde 22u01 geeft 22u11 in Brussel-Noord, IC 2345 trein in Brussel-Noord om 22u28 geeft iets na 23u in Haaltert, 23u10 in Burst.
Laatst gewijzigd door Free bird op 15 sep 2014, 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling december 2014
Free Bird, trein om 23:01 in Vilvoorde die om 23:21 in Brussel-Zuid is geeft aansluiting op 23:27 naar Haaltert.
Re: Dienstregeling december 2014
Stijn, sedert afgelopen vrijdag is dat geen verzekerde aansluiting meer.Stijn91 schreef:Free Bird, trein om 23:01 in Vilvoorde die om 23:21 in Brussel-Zuid is geeft aansluiting op 23:27 naar Haaltert.
Re: Dienstregeling december 2014
Mail gestuurd naar de NMBS 2 maanden geleden al, helaas tot nu toe nog steeds zonder antwoord.overweg13 schreef:Men is er natuurlijk nog nooit in geslaagd om alle treinen op alle treinen te laten aansluiten... En misschien kan die trein naar Haaltert niet later rijden omdat de diensten van het treinpersoneel dan te lang worden. Maar heb je je probleem eigenlijk al eens voorgelegd aan de bevoegde dienst. Het kan al wat schelen als ze weten dat er al ten minste een reiziger is voor die aansluiting; of wie weet krijg je wel te horen waarom het niet anders kan.Free bird schreef:Het trekt op niks hun nieuwe dienstregeling, zeker als ge in ploegen werkt even buiten Brussel.
Vilvoorde 22u13 aankomst Brussel Midi : 22u32, vertrek richting Haaltert 23u27.
Wat loopt je daar iedere avond 55 minuten te doen in Brussel-Midi?
Re: Dienstregeling december 2014
Even wat info ingewonnen wat betreft die aansluiting op 6min in Brussel-Zuid die niet getoond wordt.
De Hafas-linkt betreft de INTERNATIONALE routeplanner (staat er ook duidelijk bij), en daar (in de veronderstelling dat alle gebruikers van die site met valiezen moeten zeulen) zijn alle aansluitingen standaard op 7min gezet.
Geen zorgen dus: in de routeplanner 'nationaal' die de 22e zou moeten online gaan op de NMBS-website, zal die aansluiting wel getoond worden.
De Hafas-linkt betreft de INTERNATIONALE routeplanner (staat er ook duidelijk bij), en daar (in de veronderstelling dat alle gebruikers van die site met valiezen moeten zeulen) zijn alle aansluitingen standaard op 7min gezet.
Geen zorgen dus: in de routeplanner 'nationaal' die de 22e zou moeten online gaan op de NMBS-website, zal die aansluiting wel getoond worden.
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2014
Voor Denderleeuw krijg ik toch 4 min aansluitingen te zien. HAFAS heeft dat speciaal voor Stijn gedaan waarschijnlijkstefanic schreef:Even wat info ingewonnen wat betreft die aansluiting op 6min in Brussel-Zuid die niet getoond wordt.
De Hafas-linkt betreft de INTERNATIONALE routeplanner (staat er ook duidelijk bij), en daar (in de veronderstelling dat alle gebruikers van die site met valiezen moeten zeulen) zijn alle aansluitingen standaard op 7min gezet.

Re: Dienstregeling december 2014
Het was Free Bird die geen aansluiting vond.rdv schreef:Voor Denderleeuw krijg ik toch 4 min aansluitingen te zien. HAFAS heeft dat speciaal voor Stijn gedaan waarschijnlijkstefanic schreef:Even wat info ingewonnen wat betreft die aansluiting op 6min in Brussel-Zuid die niet getoond wordt.
De Hafas-linkt betreft de INTERNATIONALE routeplanner (staat er ook duidelijk bij), en daar (in de veronderstelling dat alle gebruikers van die site met valiezen moeten zeulen) zijn alle aansluitingen standaard op 7min gezet.
Voor mij zal het slechter worden als het zo blijft, maar hangt af van 1 zaak.
Re: Dienstregeling december 2014
De extra verbinding van Brugge naar Brussel is inderdaad een goede zaak, bovendien met een aanvaardbare spreiding: vertrek in Brugge om .08, .31 en .57, met daartussen om .26 nog de IC naar Antwerpen, wat voor 4 IC-verbindingen per uur tussen Brugge en Gent zorgt.Steve schreef: Maar ook buiten die grote assen zijn er veel positieve punten. Een paar waar ik aan denk (maar het zijn er nog veel meer): een extra verbinding tussen Brugge en Brussel (en dan ook nog eens door naar de luchthaven). In het algemeen een veel betere bereikbaarheid van de luchthaven, waar een groot deel van het land nu nog steeds met de auto naartoe gaat, zelfs voor een vlucht midden op de dag.
Het verhaal wordt minder rooskleurig als we naar het weekend kijken. De verbinding naar de luchthaven om .31 valt weg (rijdt pas vanaf Gent), waardoor men terugvalt op 2 verbindingen per uur die op 11 minuten van elkaar vertrekken. Dat er een verbinding minder is, tot daar aan toe, maar de spreiding had toch beter moeten kunnen. Je kan ook nog naar Brussel met een overstap in Gent, maar die duurt 15 minuten dus zal niet erg aantrekkelijk zijn.
Ook als je naar de aansluitingen kijkt, lijkt me dit niet echt doordacht. De L-trein uit Zeebrugge - in het weekend om de twee uur zoals nu - zal aankomen in Brugge om .26. De reizigers zullen m.a.w. nog de eindseinen van de trein naar Antwerpen zien en vervolgens 31 minuten moeten wachten om verder te reizen naar Gent of Brussel, terwijl je nu een aansluiting van 5' hebt. Zulke korte L-verbindingen zouden toch beter moeten kunnen aansluiten op de hoofdassen?
Re: Dienstregeling december 2014
Inderdaad, zowel op de website als op de mobiele app is alles al te raadplegen.
Tot nu toe geen verrassingen ontdekt, maar het is nu wel duidelijk wat de bestemmingen van alle treinen zullen zijn.
Voor de meeste aan elkaar gekoppelde treinreeksen valt het mee. De Oostende - Luchthaven - Brugge wordt bijvoorbeeld aan beide kanten aangekondigd als "Brussel-Nationaal-Luchthaven".
Niet zo voor de Dendermonde - Jette - West - Zuid - Noord - Jette - Denderleeuw - Aalst daarentegen: die wordt overal als "Dendermonde" of "Aalst" aangekondigd, wat in veel stations behoorlijk verwarrend zal zijn. In Jette is het helemaal feest: daar zul je een Dendermonde hebben op spoor 2 (die eerst via Noord - Zuid - West - opnieuw Jette rijdt), maar ook twee keer per uur een Dendermonde op spoor 3 (die wel rechtstreeks naar Dendermonde rijdt). Op spoor 4 een Aalst (via West - Zuid - Noord - opnieuw Jette), en op spoor 1 twee keer per uur ook een Aalst die dan rechtstreeks rijdt. Daarbij dan nog eens een Kortrijk op spoor 4 (IC via Noord-Zuid), een Oudenaarde op spoor 4 (GEN via Noord-Zuid), een Sint-Niklaas op spoor 3, een Halle op spoor 2 (via Schuman).
Zelfs voor de doorgewinterde reiziger zal het toch flink opletten worden...
Tot nu toe geen verrassingen ontdekt, maar het is nu wel duidelijk wat de bestemmingen van alle treinen zullen zijn.
Voor de meeste aan elkaar gekoppelde treinreeksen valt het mee. De Oostende - Luchthaven - Brugge wordt bijvoorbeeld aan beide kanten aangekondigd als "Brussel-Nationaal-Luchthaven".
Niet zo voor de Dendermonde - Jette - West - Zuid - Noord - Jette - Denderleeuw - Aalst daarentegen: die wordt overal als "Dendermonde" of "Aalst" aangekondigd, wat in veel stations behoorlijk verwarrend zal zijn. In Jette is het helemaal feest: daar zul je een Dendermonde hebben op spoor 2 (die eerst via Noord - Zuid - West - opnieuw Jette rijdt), maar ook twee keer per uur een Dendermonde op spoor 3 (die wel rechtstreeks naar Dendermonde rijdt). Op spoor 4 een Aalst (via West - Zuid - Noord - opnieuw Jette), en op spoor 1 twee keer per uur ook een Aalst die dan rechtstreeks rijdt. Daarbij dan nog eens een Kortrijk op spoor 4 (IC via Noord-Zuid), een Oudenaarde op spoor 4 (GEN via Noord-Zuid), een Sint-Niklaas op spoor 3, een Halle op spoor 2 (via Schuman).
Zelfs voor de doorgewinterde reiziger zal het toch flink opletten worden...