Inderdaad, maar laten we hem zijn werk doen, misschien is hij beter dan de vorige bazen. Ik vind dat de hele discussie (in de kranten maar ook hier) te snel en te gemakkelijk afdwaalt naar "door besparen zal men slechtere dienstverlening krijgen" (alsof die nu zo goed is). Van alles wat ik als buitenstaander (die wel dagelijks de trein neemt) gezien en gelezen heb, denk ik dat NMBS veel efficienter kan werken. Hoeveel men kan besparen, geen idee, maar dat men niets kan besparen zonder de reizigers te treffen is zever met politiek- en vakbondsagenda. Twee voorbeelden, de zware structuur buiten beschouwing gelaten:dentheo schreef: Mooi vraagstukje voor Cornu....
- gaat men in Belgie voor de eeuwigheid voor alle treinen (dus ook GEN) een treinbegeleider blijven voorzien? In buurlanden kan het anders, om niet te spreken over de metro simpelweg. Discussie is hier reeds gevoerd, hoeft niet te herbeginnen, maar het onderwerp blijft
- wordt er efficient gewerkt in de NMBS werkplaatsen?
Als men het stukje over NMBS in het regeerakkoord leest in plaats van de korte eenzijdige krantenberichten, zal men zien dat het helemaal niet gaat over "neoliberale afbraak van publieke dienstverlening". De tekst is vaag, ja, maar er zitten bepaalde principes in waar ik niet tegen kan zijn. Hoe de regering ze gaat uitvoeren in combinatie met de besparing is hun probleem en we zullen het resultaat wel bij de volgende verkiezingen beoordelen.