Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

Natuurlijk denken zij er niet aan, hij is er al. Misschien kennen die mensen u ook al beter dan jij denkt en zwijgen ze er gewoon over vanwege uw mening over dergelijke zaken. Zou ik ook doen in het echt.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door groentje »

De grote vakbonden zijn in sneltreinvaart hun leden van zich aan het vervreemden, niet alleen de bestuurders. Er zijn al een aantal blokposten waar OVS flink wat leden heeft bijgewonnen, of het aantal niet-gesyndiceerden is toegenomen, en ik merk het ook bij andere beroepsgroepen. Het zijn de erkende organisaties die daarvoor verantwoordelijk zijn, net zoals zij voor de grote meerderheid van de stakingen zorgen, die onze maatschappij in zo'n slecht daglicht plaatsen. Hoe jij er dan 1 groep uitpikt, odul, die een weliswaar overbodige staking uitvoert, te midden van nog veel meer stakingen, dat lijkt me inderdaad 'jaloezie', want argumenten voor je hetze tegen treinbestuurders heb ik nog steeds niet gelezen. Want dat doe je, mensen opzetten tegen treinbestuurders, met de titel van deze draad, en met bijna alle opeenvolgende posts. Had je je draad 'Stakers maken de NMBS kapot' genoemd, dan zou je hier wellicht zelfs een hoop medestanders gevonden hebben, maar dat was niet de titel, en niet de teneur van deze draad.
Spijtig.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door wrpint »

Odul, Ludo?, reageert 15 keer in zijn eigen topic (en dat op een zondag) met tendentieuze titel. Wat drijft die man, wat is zijn verborgen agenda? Ik kan niet anders dan achterdochtig zijn.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door nighttrain »

odul schreef:
Steven schreef:Kortweg je bent jaloers, doe zo verder en maak zelf meer kapot dan je denkt, collegialiteit zal nog verder zoek raken, proficiat.
Iedereen heeft een menig Steven, en dat heeft niets met jaloersheid te maken.
Betreft deze stelling, heb jij een totale andere mening dan mij, over andere onderwerpen kunnen we misschien elkaar wel vinden.
Dan zijn we misschien wel 'toffe' collega's.
Laat dit onderwerp het niet vergallen.
In feite het hilarische aan uw denken en opinie , is het feit dat laat nu net de grote roerganger J.P. goossens (FNDM, FKR) van het ACOD een rangeerbetsuurder wezen en enkele van zijn volgelingen treinbestuurders. En bij de groenen is Luc Piens ex hoofdwachter FGSP (totaal ander persoon dan de rode roerganger. Dus daar ook hebben we mannen van het rollend personneel , bizaar?
En laat nu net het de rode roerganger zijn die vroeger de rangeerbestuurders en bestuurders baan van FKR genaaid heeft voor zijn eigen carrière bij de vakbond!
Dus laten we het houden op het feit dat dit soort van mensen iets meer zin voor initiatief hebben , en leadership (goed of slecht).
Dus kan je er toch niets tegen op hebben dat andere treinbestuurders zich organiseren om gehoord te worden.
En uw discours doet me denken aan de jaren 90, al zouden het ook de piloten (hun acties) van SABENA zijn geweest die de firma op de fles hebben laten gaan. Het waren gewoon de klokkeluiders, en die storen altijd.
Goede raad : postuleer zo snel mogelijk voor treinbestuurder baan te worden, mooie job , alle dagen iets anders en een eigen vakbond en heeeel veel vrienden voor het leven door dik en door dun,....en zoals vroeger loco ..is ...uw motief (heb je hem?)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

odul schreef:
Steven schreef:
odul schreef:
Beste Steven,

rechtvaardigt dit dat "sommige" treinbestuurders een eigen vakbond oprichten???
rechtvaardigt dit dat "sommige" treinbestuurders tienduizend mensen hun vervoer blokkeren????
rechtvaardigt dit dat de publieke opinie steeds harder roept "privatiseren" die boel?????
Maakt het uit welke vakbond er staakt. Rood groen blauw. Het zijn vakbonden en ze vertegenwoordigen mensen. Als ik u hoor spreken zou er maar 1 vakbond mogen zijn voor iedereen. Iedereen mag een vakbond oprichten werd er al gezegd. De andere zijn er gekomen door de klassieke partijen.
Ik weet welk effect een extra staking brengt. Ik zeg al ettelijke keren dat ik ook tegen de staking ben maar moesten die treinbestuurders aangesloten zijn bij rood of groen en dan staken is het dan beter voor u? Ik denk het niet dus snap ik uw betoog tegen de vakbond voor treinbestuurders niet.
De andere stakingen deze maand zijn geen zuivere spoorwegstakingen trouwens al weet je net als mij dat de spoorwegbonden (ongeacht hun kleur) snel mee op de kar zitten als die thema's aan bod komen.
Ik zal het nog eens herhalen.
Een kleine vakbond van treinbestuurders die staakt maakt meer kapot voor de NMBS dan wat het opbrengt.
Als de grote vakbonden zich blijven gedragen zoals ze nu doen zouden het is kleine vakbonden kunnen worden. Dan kan je uw betoog ook aanpassen en uw pijlen op hen richten want dan zijn zij de kleine vakbond.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

odul schreef:
Steven schreef:Kortweg je bent jaloers, doe zo verder en maak zelf meer kapot dan je denkt, collegialiteit zal nog verder zoek raken, proficiat.
Iedereen heeft een menig Steven, en dat heeft niets met jaloersheid te maken.
Betreft deze stelling, heb jij een totale andere mening dan mij, over andere onderwerpen kunnen we misschien elkaar wel vinden.
Dan zijn we misschien wel 'toffe' collega's.
Laat dit onderwerp het niet vergallen.
natuurlijk heeft iedereen een mening. Daarvoor dient dit forum. Maar als iets tegen uw gedacht is zoals een groep treinbestuurders die voor iets ijvert waar jij eventueel niet mee kan van profiteren dan spreken we van jaloers gedrag. Heel uw betoog hier heeft nog geen enkel valabel argument aangehaald waarom die vakbond slecht is en de andere niet.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Asterix »

odul schreef:De treinbestuurders mogen en moeten zelfs hun ongenoegen kenbaar maken.
Maar niet door een "eigen" vakbond op te richten, die met een kanon gaat schieten op een vlieg.
Ik vind dat je hier zeker een punt hebt. Niet omdat dit specifiek over treinbestuurders handelt maar wél omdat het nu eenmaal een feit is dat dergelijke splintergroepen (of het nu politieke partijen dan wel vakverenigingen zijn) enkel hun ledenaantal (en dus macht) kunnen uitbreiden door extremere standpunten in te nemen dan de eerder gevestigde waarden als ACV, ABVV (met uitzondering van een groep extremisten) en ACLVB die op verschillende terreinen hun flanken moeten afdekken. Je loopt hierdoor het risico dat je op den duur 101 groepjes hebt die om ter radicaalst tegen mekaar op standpunten gaan innemen, zoals trouwens nu gebeurt met die hetze over het systeem waarbij iemand die op een examen beter scoort, hiervoor meer premie trekt dan zijn slechter scorende collega. Geen enkel zinnig mens kan in alle ernst tegen zo een systeem discriminatie inroepen maar goed, het gebeurt maar toch weer... Uiteindelijk zorgen zo een splintergroepen ervoor dat iedereen en het hele systeem de dieperik worden ingetrokken want dat opbod moet ooit eens stoppen. Dat is echt een gevaarlijk verschijnsel want we we zitten in een omgeving waarin zo een groepen veel macht hebben, nationaal een ernstige impact kunnen veroorzaken maar eigenlijk met die macht niet kunnen omgaan omdat ze amper verantwoordelijkheidszin hebben. Dat hebben we bijvoorbeeld gezien bij acties waarbij er in Oostende geen treinen reden omdat er in Charleroi een kuisvrouw werd ontslagen. Dergelijk gebrek aan relativering is totaal hallucinant.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

Steven schreef:
odul schreef:
Steven schreef:Kortweg je bent jaloers, doe zo verder en maak zelf meer kapot dan je denkt, collegialiteit zal nog verder zoek raken, proficiat.
Iedereen heeft een menig Steven, en dat heeft niets met jaloersheid te maken.
Betreft deze stelling, heb jij een totale andere mening dan mij, over andere onderwerpen kunnen we misschien elkaar wel vinden.
Dan zijn we misschien wel 'toffe' collega's.
Laat dit onderwerp het niet vergallen.
natuurlijk heeft iedereen een mening. Daarvoor dient dit forum. Maar als iets tegen uw gedacht is zoals een groep treinbestuurders die voor iets ijvert waar jij eventueel niet mee kan van profiteren dan spreken we van jaloers gedrag. Heel uw betoog hier heeft nog geen enkel valabel argument aangehaald waarom die vakbond slecht is en de andere niet.
Jij wil het toch vergallen, oké geen probleem.
Ik zal dan wel het wijze besluit nemen, en uw berichten negeren.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door nighttrain »

nee nee niet doen , blijven lezen , je steekt er nog wat van op!
Om even te decompresseren 9Bar in de compresseur
https://www.youtube.com/watch?v=t2fE74vlVXU
https://www.youtube.com/watch?v=M0gYXSfI_vQ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

odul schreef: Jij wil het toch vergallen, oké geen probleem.
Ik zal dan wel het wijze besluit nemen, en uw berichten negeren.
Jij moet gewoon leren dat ik het niet toelaat dat jij een bepaalde groep binnen het spoor met alle zonden wil overladen. Het ligt niet aan de treinbestuurders of treinbegeleiders of welke andere losse groep binnen de spoorweg dat de NMBS kapot gaat. Maar dat ontgaat u volledig. Je blijft maar op treinbestuurders kappen alsof het niets is. Dat laat ik niet gebeuren op dit forum.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

wrpint schreef:Odul, Ludo?, reageert 15 keer in zijn eigen topic (en dat op een zondag) met tendentieuze titel. Wat drijft die man, wat is zijn verborgen agenda? Ik kan niet anders dan achterdochtig zijn.
:lol: :lol:

Laat ons zeggen dat ik in de snikhete zon gewerkt heb met 'den hitler' en in de in de ijzige kou aan het rippen was.
Dat ik in een geel pakje in de dag en met de nacht gewerkt heb, dat ik best weet wat in 3x8 werken is zowel zaterdag als zondag.
Dat ik met heel veel reizigers in contact kwam en dat ik nu met heel veel collega's in contact kom.
Dat ik nu een betere job heb, dankzij mijn inzet.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Asterix »

HLE 2302 schreef:Kameraad, waarde 'collega'. Ik denk dat het best is dat wij niet weten wie u bent en waar u werkt want dit zou uw werksfeer behoorlijk kunnen schaden. Wij horen samen te werken als een team, de manier waarop jij hier naar treinbestuurders uitkomt is ronduit ongehoord en beschamend, want als puntje bij paaltje komt doet u hetzelfde als waar u eigenlijk bang voor bent; iedereen over dezelfde kam scheren. Op zo'n "collega's" heb ik maar één ding te zeggen, wat je zelf doet doe je beter ... en het gras is altijd groener aan de overkant. :wink:
Kan je nu echt niet beter dan bedreigingen uiten omdat iemand een mening heeft die niet de jouwe is? Dat is toch voor niets nodig?

En laat ons nu maar eens meteen eerlijk zijn, los van alle "collega", "vrienden", wafelenbak met de vrouwen in jaren '80 en si en la: wanneer ik met bestuurders werk, probeer ik altijd correct te zijn en alles zo veilig en correct mogelijk te laten verlopen (en dat is zeker wederzijds van hen naar mij toe) maar als puntje bij paaltje komt, is het ieder voor zich, hoor. Er zal niemand bij een seinoverschrijding of een ongeval solidair zijn met de andere "firma", dat heb ik inmiddels al genoeg gezien! Als het enigszins kan, zal het in de schoenen van Infrabel dan wel in die van de NMBS worden geschoven, al naargelang aan wie je het vraagt. En uiteindelijk zal ook iedereen voor zijn eigen boterham vechten als het erop aankomt. En al even uiteindelijk zullen er niet veel bestuurders staken voor een 'lokaal' probleem bij de loketbediendes of op een seinhuis en vice versa. Dus laat ons daar maar weinig romantisch over doen. Maar dat neemt allemaal niet weg dat je op een correcte en professionele manier met elkaar kan omgaan. Maar dan dus wel in die dimensie. En dat is nog iets anders dan die kameraadschap.
Steven schreef:Je spreekt uit jaloezie (een ander zou eens iets meer moeten hebben dan jij)
Dat is toch de reden waarom ASTB gaat staken? De ene zou eens voor een beter examen iets meer moeten krijgen dan zijn collega die minder scoort. Dat is toch een schoolvoorbeeld van jaloezie? :wink:
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door brouckie »

Jeroen schreef:
odul schreef:De treinbestuurders mogen en moeten zelfs hun ongenoegen kenbaar maken.
Maar niet door een "eigen" vakbond op te richten, die met een kanon gaat schieten op een vlieg.
zoals trouwens nu gebeurt met die hetze over het systeem waarbij iemand die op een examen beter scoort, hiervoor meer premie trekt dan zijn slechter scorende collega. Geen enkel zinnig mens kan in alle ernst tegen zo een systeem discriminatie inroepen maar goed, het gebeurt maar toch weer...
Dus jij vindt het normaal dat iemand die tijdens één theoretisch examen een betere score haalt 3(!) jaar lang een hogere premie krijgt dan iemand die het theoretisch misschien iets minder goed kan uitleggen maar praktisch wel feilloos met een trein kan rijden. Dit is nu net het absurde van heel het systeem. Ofwel ken je uw reglementering, ofwel ken je het niet. Punt!
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door groentje »

Jeroen, je kan toch niet gaan beweren dan onze vriend odul altijd even vriendelijk is? Mocht ik bestuurder zijn, ik zou wellicht beledigd zijn. Ik ben geen bestuurder, en ik heb het nu al moeilijk met oduls uitspraken. En ik heb Steven in slechts 1 antwoord iets zien zeggen dat een slecht menend persoon als 'bedreigend' zou kunnen interpreteren. Integendeel, ik hoor vooral vragen naar argumenten, die maar niet willen komen, of in elk geval niet overtuigen. Mij toch niet, in elk geval.
Brouckie, heb je dan liever een bonussysteem waar je volledig afhankelijk bent van de goodwill van je chef? Want dat is de de facto situatie elders aan het spoor. Met een examen heb je tenminste nog enigszins een objectieve graadmeter in hoe goed iemand zijn job doet.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

nighttrain schreef:nee nee niet doen , blijven lezen , je steekt er nog wat van op!
Om even te decompresseren 9Bar in de compresseur
https://www.youtube.com/watch?v=t2fE74vlVXU
https://www.youtube.com/watch?v=M0gYXSfI_vQ
Dat van de Strangers had ik nog nooit gehoord.
best wel grappig :mrgreen: of misschien niet :cry:

Nee, kga er maar niks op zeggen :wink:
Gesloten