Er worden ook nog steeds zuigercompressoren gebruikt op modern materieel. Desiro bv.Steven schreef:Die compressors en bijhorende onderdelen werken goed (zowel op klassiekjes als 800) doch ze vertonen tekenen van ouderdom. Ze zijn niet meer van de stilste of de snelste installaties. Toen maakte men vooral gebruik van tweetrapscompressors heden gebruikt men normaal centrifugaalcompressors (die vooral wat aangenamer geluid produceren vind ik persoonlijk). Of er in al die jaren veel veranderd is aan het ontwerp van een luchtdroger durf ik zo meteen niet zeggen.
Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Perslucht is op alle treinen een 'topic' bij onderhoud of revisie, in die zin dat het steeds deel uitmaakt van de geplande activiteiten.dentheo schreef:Mijn enige "gok" bij een snel omschakelende "desiccant dryer" met vochtsensor, is dat hij niet meer droogt.
De vochtvoeler zegt omschakelen maar na een wachttijd lijkt dat ook niet beter en dan blijf je schakelen.
Zo'n droger wordt geregenereerd door elektrische verwarming. Indien die eruit ligt gaat hij waarschijnlijk ook veel te snel omschakelen , want de kristalletjes zijn dan niet "gedroogd".
Kortom ik vrees dat het niet gezond is voor de kwaliteit van de perslucht.
Is de perslucht een "topic" bij het onderhoud van de varkens ? En bij de revisie ? Iemand ?
Re: Renovatie AM75 ?
Ik bedoelde eigenlijk of de persluchtinstallatie ( meer bepaald de droger) van de varkens bekend staat als een "zwak" punt en meer dan gerenoveerd wordt, misschien zelfs volledig vervangen.
Ik zou anders ook niet weten waar de "kreun" om de vier seconden vandaan moet komen.
Ik zou anders ook niet weten waar de "kreun" om de vier seconden vandaan moet komen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Zit die kreun ook niet op de klassieke MR? Uit het hoofd zou ik zeggen dat het dezelfde persluchtinstallatie is.
Re: Renovatie AM75 ?
Dat gekreun zit zeker op de klassiekjes. Het maakt hen net zo typerend, ik zou mij haast "zorgen" maken indien dat niet meer het geval was



Re: Renovatie AM75 ?
Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen
Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
Re: Renovatie AM75 ?
Dit is het gevolg van het feit dat er voor de MS75 minder intensief op graffiti wordt gereageerd dan bij bv. Desiro's, simpelweg omdat deze stellen 'weldra' toch binnen moeten voor hun renovatie, en dat er nu geen bakken geld worden uitgegeven om de MS75 tiptop te houden, als ze straks toch een volledige makeover krijgen.Wouterh12 schreef:Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen
Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
spoorwegrealist
Re: Renovatie AM75 ?
Ik vermoedde al dat deze stellen nogal aan hun lot overgelaten worden. Het probleem met wachten op de volledige makeover is dat deze wel erg lang op zich laat wachten. Ik hoop dat het sneller zal gaan dan met de breaks, als ze eenmaal op gang komen met de verbouwing van de MS75. Maar vermits er kennelijk meer werk aan is per stel zal dat wel niet het geval zijn.stefanic schreef:Dit is het gevolg van het feit dat er voor de MS75 minder intensief op graffiti wordt gereageerd dan bij bv. Desiro's, simpelweg omdat deze stellen 'weldra' toch binnen moeten voor hun renovatie, en dat er nu geen bakken geld worden uitgegeven om de MS75 tiptop te houden, als ze straks toch een volledige makeover krijgen.Wouterh12 schreef:Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen
Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
Re: Renovatie AM75 ?
CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.
Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Re: Renovatie AM75 ?
Binnen een jaar of tien dusDesirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.
Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?

Re: Renovatie AM75 ?
Alle MS80 in Memling-livrei, hebben nog steeds de goede zetels in het middenrijtuig.Desirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.
Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Re: Renovatie AM75 ?
De 843 staat al jaren binnen in de CW Mechelen, en recent zijn er van een 3-tal andere (waaronder de 801) de interieurs verwijderd. Ik mag hopen dat ze niet gaan wachten tot ze met de breaks klaar zijn voor ze die ontmantelde MS75's ook gaan aanpakken. Als dat wel het geval, wordt heel het plan beter afgeblazen.Desirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.
Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Re: Renovatie AM75 ?
Zelfs als dat niet het geval is kunnen ze beter afblazenWouterh12 schreef:Als dat wel het geval, wordt heel het plan beter afgeblazen.

Re: Renovatie AM75 ?
Twee weken geleden stond een new look koprijtuig tweede klasse van een viertje (ongenummerd, maar moet bijna de 843 zijn) op het domein van de CW Mechelen, zichtbaar vanop de Leuvensesteenweg.