nahoj schreef:En die twee zijn intussen ook buiten dienst gesteld. Net zoals 4 andere.
Er zullen nog weinig of geen revisies gebeuren op I6.
Ik vermoed dat enkel de I6b met fietsafdeling nog even werkzekerheid hebben in de laaste internationale treinen? De I6A in de EC's zou men immers kunnen vervangen door I10A indien nodig.
Weet je wat er voorzien is voor de 6 omgebouwde A-rijtuigen voor de HSL (die daarop trouwens al lang niet meer te zien waren)
Steve schreef:Uiterlijk is er trouwens wel een kenmerkend verschil: de I6 heeft onderaan een "rokje" die alle technische uitrustingen en een deel van de draaistellen verbergt, terwijl je bij de I10 alles ziet zitten.
Steve schreef:Uiterlijk is er trouwens wel een kenmerkend verschil: de I6 heeft onderaan een "rokje" die alle technische uitrustingen en een deel van de draaistellen verbergt, terwijl je bij de I10 alles ziet zitten.
Voilà, zo ken ik ze ook altijd uit elkaar.
Of de deurhendel bij I6 tegenover de drukknoppen bij I10
nahoj schreef:En die twee zijn intussen ook buiten dienst gesteld. Net zoals 4 andere.
Er zullen nog weinig of geen revisies gebeuren op I6.
Ik vermoed dat enkel de I6b met fietsafdeling nog even werkzekerheid hebben in de laaste internationale treinen? De I6A in de EC's zou men immers kunnen vervangen door I10A indien nodig.
Dat laatste is niet zo waarschijnlijk: I10-A hebben geen airco, en dat is vermoedelijk de reden waarom ze niet ingezet worden in de internationale treinen.
Bruxelles Midi 20h03
Bruxelles Nord 20h10/20h12
Louvain 20h29/20h31
Liège Guillemins 21h17/21h20
Verviers 21h41/21h45
Aachen Hbf 22h11/22h26
Zell am See 9h21/9h51
A vide : Saalfelden 10h03
Was niet op dubbele tractie, dus weet niet wat die 2706 daartussen deed. Helemaal vooraan dus rijtuig voor degene die vannacht niet veel gaan slapen ;p En de laatste I6BC was niet toegankelijk voor reizigers. Daar lag nogal veel gerief in zag ik. Ik heb geluk gehad, want omdat de onderstationschef op zich liet wachten, mocht de Treski niet vertrekken. 8 minuten vertraging was het gevolg, dus ik had 10 minuten om alles te verkennen.
In een van de stammen zit nu een I10A i.p.v. een I6A. In de meeste stammen rijden er daarentegen meer I6B mee dan het ene voorziene rijtuig, ter vervanging van enkele I10B dus.