Daar in Gent zijn ze ook goed bezig: komende van lijn 50E (Antwerpen): nieuwe dienstregeling: tijd zat op papier. Nader je Gent-SP: hebben ze daar nieuwe seinen geplaatst waardoor het inritsein van het station plots veel vroeger komt: gegarandeerd 3 minuten vertraging aan je been. Als ze nu ergens geen secties moeten verminderen is het op zulke plaatsen wel
yannickvw schreef:Daar in Gent zijn ze ook goed bezig: komende van lijn 50E (Antwerpen): nieuwe dienstregeling: tijd zat op papier. Nader je Gent-SP: hebben ze daar nieuwe seinen geplaatst waardoor het inritsein van het station plots veel vroeger komt: gegarandeerd 3 minuten vertraging aan je been. Als ze nu ergens geen secties moeten verminderen is het op zulke plaatsen wel
De wisselstraat wordt daar veel langer, dus moeten de seinen mee bewegen he Maar Gent zal gedurende de werken sowieso een moeilijk punt blijven, maar wanneer het allemaal klaar is zal het verkeer wel een stuk vlotter gaan.
yannickvw schreef:Daar in Gent zijn ze ook goed bezig: komende van lijn 50E (Antwerpen): nieuwe dienstregeling: tijd zat op papier. Nader je Gent-SP: hebben ze daar nieuwe seinen geplaatst waardoor het inritsein van het station plots veel vroeger komt: gegarandeerd 3 minuten vertraging aan je been. Als ze nu ergens geen secties moeten verminderen is het op zulke plaatsen wel
De wisselstraat wordt daar veel langer, dus moeten de seinen mee bewegen he Maar Gent zal gedurende de werken sowieso een moeilijk punt blijven, maar wanneer het allemaal klaar is zal het verkeer wel een stuk vlotter gaan.
Je vrliest idd meer tijd nu bij binnen/buiten rijden van gent... jammer van die nieuwe wissels, want dat zijn lange wissels voor hogere snelheden, kunnnen nog ni aan die snelheid gebruikt worden omdat er in zelfde wisselstraten ook 40km/u wissels liggen natuurlijk.... iemand die weet voor welke snelheden die nieuwe wissels eigelijk bedoeld zijn?
yannickvw schreef:Daar in Gent zijn ze ook goed bezig: komende van lijn 50E (Antwerpen): nieuwe dienstregeling: tijd zat op papier. Nader je Gent-SP: hebben ze daar nieuwe seinen geplaatst waardoor het inritsein van het station plots veel vroeger komt: gegarandeerd 3 minuten vertraging aan je been. Als ze nu ergens geen secties moeten verminderen is het op zulke plaatsen wel
De wisselstraat wordt daar veel langer, dus moeten de seinen mee bewegen he Maar Gent zal gedurende de werken sowieso een moeilijk punt blijven, maar wanneer het allemaal klaar is zal het verkeer wel een stuk vlotter gaan.
Je vrliest idd meer tijd nu bij binnen/buiten rijden van gent... jammer van die nieuwe wissels, want dat zijn lange wissels voor hogere snelheden, kunnnen nog ni aan die snelheid gebruikt worden omdat er in zelfde wisselstraten ook 40km/u wissels liggen natuurlijk.... iemand die weet voor welke snelheden die nieuwe wissels eigelijk bedoeld zijn?
yannickvw schreef:Daar in Gent zijn ze ook goed bezig: komende van lijn 50E (Antwerpen): nieuwe dienstregeling: tijd zat op papier. Nader je Gent-SP: hebben ze daar nieuwe seinen geplaatst waardoor het inritsein van het station plots veel vroeger komt: gegarandeerd 3 minuten vertraging aan je been. Als ze nu ergens geen secties moeten verminderen is het op zulke plaatsen wel
Het probleem is dat er nu een sein verdwenen is tussen de vertakking van driehoek Ledeberg en de inritseinen van Gent-Sint-Pieters. Als nu het inritsein rood staat (en die kans is redelijk groot) zit je dus vanaf die driehoek al meteen minder dan 40 te rijden (en dat is in totaal een stuk van zo'n drie kilometer tot aan het perron), waar dat je vroeger groen-geel-verticaal kreeg aan de driehoek en twee geel pas een eind verder, en het dus een stuk sneller vooruit ging. Probleem is, ik zie niet echt hoe dat kan verbeteren in de eindsituatie, 't is al wachten op implementatie van ETCS vooraleer dat in orde komt, tenzij ze alsnog seinen gaan bijplaatsen.
Jeroen schreef:Shrek, enig idee wanneer Brussel-Zuid (uitrit kant NZV in een eerste fase) op EBP komt? Ik weet dat de werken in volle gang zijn en ook dat de datum al verschillende malen is verschoven. Jij meer nieuws?
November 2015, als alles goed gaat...
Is uitgesteld naar de lente van 2016.
Tegen de lente van 2017 moet het overgrote deel van Schaarbeek-vorming op EBP staan.
Nog wat info over de concentratie in Brussel: in mei wordt het Seinhuis II van Vorst-rijtuigen geïntegreerd in B1 Brussel-Zuid. Vanaf oktober zullen wederom kleinere delen van de actiezone van Blok 1 worden overgezet op EBP. Het binnenrooster is voorzien voor mei 2016, het buitenrooster voor eind 2017. Tegen dan moet alles van all-relais zijn overgezet naar EBP.
Jeroen schreef:Nog wat info over de concentratie in Brussel: in mei wordt het Seinhuis II van Vorst-rijtuigen geïntegreerd in B1 Brussel-Zuid. Vanaf oktober zullen wederom kleinere delen van de actiezone van Blok 1 worden overgezet op EBP. Het binnenrooster is voorzien voor mei 2016, het buitenrooster voor eind 2017. Tegen dan moet alles van all-relais zijn overgezet naar EBP.