Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Stroomstoring rond Amsterdam sinds een uur ofzo.

Thalys naar Parijs staat in Antwerpen nog aangegeven zonder vertraging op Railtime.
Hij is echter nog niet vertrokken op Schiphol...
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Op Railtime is hij nu al in Parijs, terwijl hij in Rotterdam verwacht wordt met +238 minuten....
Zijn passagiers werden net geïnterviewd op NOS nieuws.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Nu is de trein met zijn 4 uur vertraging net voor Antwerpen...op Railtime nog niets, toch lijkt het mij tijd dat de reizigers uit het buffet komen..

Hij wordt achtervolgt door de Thalys die op tijd is, dus twee stuks in dezelfde richting in de Kelder..
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Shrek »

Railtime dient dan ook helemaal niet voor treinen in het buitenland te volgen en al helemaal niet voor de Thalys. Daarvoor is er de Thalys app en de Thalys-website, die wel berichtten over de vertragingen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Ho dat wist ik niet, ik heb wanneer ik naar Parijs reed, toch nog toe altijd Railtime en NMBS gebruikt op mijn mobieltje... dus nog een app erbij ?

Dan vind ik het toch nog knap dat hij op die verkeerde (?) website en app op tijd in Antwerpen vertrokken was...zonder sterretje noch vermelding.
Wees dan consequent en gooi ze er volledig uit, anders bedrieg je reizigers.
Theo
Groeten vanop de Heide
Tom12

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Tom12 »

Het ligt trouwens niet aan het feit dat het een Thalys is hoor. Ook binnenlandse treinen worden regelmatig fout aangegeven.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Wie "voedt" eigenlijk Railtime ? Eén mannetje voor heel Belgie kan toch niet ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Steve »

"Door een incident op een buitenlands net heeft Railtime momenteel een nader te bepalen vertraging"... :mrgreen:
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Tijgernoot »

Wat betreft de Thalys zou ik het Railtime niet helemaal kwalijk nemen. Er is van 9:40 tot aan het begin van de middag geen stroom geweest in bijna geheel Noord-Holland en Flevoland door een technische fout in een hoogspanningsverdeler. Ook de stroomvoorziening van het spoor, de reisinformatie en de verkeersleiding waren daardoor getroffen. Er waren negentien treinen buiten stations gestrand die ontruimd moesten worden en op diverse stations waren er nog meer treinen tot stilstand gekomen. De mobiele netwerken werkten grotendeels nog wel maar waren op veel plaatsen overbelast waardoor communicatie uiterst bemoeilijk werkt. Daardoor kon Thalys niet rijden en was de communicatie daarover ook erg lastig.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door rvdborgt »

Tijgernoot schreef:Wat betreft de Thalys zou ik het Railtime niet helemaal kwalijk nemen. Er is van 9:40 tot aan het begin van de middag geen stroom geweest in bijna geheel Noord-Holland en Flevoland door een technische fout in een hoogspanningsverdeler. Ook de stroomvoorziening van het spoor, de reisinformatie en de verkeersleiding waren daardoor getroffen. Er waren negentien treinen buiten stations gestrand die ontruimd moesten worden en op diverse stations waren er nog meer treinen tot stilstand gekomen. De mobiele netwerken werkten grotendeels nog wel maar waren op veel plaatsen overbelast waardoor communicatie uiterst bemoeilijk werkt. Daardoor kon Thalys niet rijden en was de communicatie daarover ook erg lastig.
Niettemin, als de Thalys niet op het verwachte moment de grens over komt, weten Infrabel en de NMBS dat er iets aan de hand is. De Thalys dan nog steeds als "op tijd" laten verschijnen is misinformatie.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door dentheo »

Blijkbaar kloppen de communicatieprocedures niet helemaal.... als de gesprekspartner in Amsterdam niet bereikbaar is die in Rotterdam het wel.
Maar het is helemaal erover, "om er van af te zijn" de trein dan maar als aangekomen en weer vertrokken in te voeren voor Antwerpen....
Dat alle treinen naar Nederland beperkt werden tot Rotterdam was ook niet interessant, maar een eenzame wandelaar iets te dicht bij het spoor in Dadizele dat is wat..

Indien men echt wil kan men op internet de vertrektabellen van Rotterdam op zijn scherm zien.

Ik ben er van overtuigd dat er in Antwerpen tientallen mensen op het perron het wisten en de onderstationchef vragen gesteld zullen hebben.
Dat hij dan zelf even belt om de verkeerde informatie aan te passen, zal wel niet in zijn taakbeschrijving staan....en wat niet moet, dat doet ge nie.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Merijn »

Ik vind ook dat informatie in Railtime correct dient te zijn, al is het een melding in de zin van "vertraging te bepalen". Echter toont deze post wel mooi hoe de tijden veranderd zijn :mrgreen:
Franksken 2.0

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Franksken 2.0 »

Ik dacht te weten dat Railtime het binnen afzienbare tijd voor bekeken houdt.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door overweg13 »

Heeft iemand op dit ogenblik (en dat al sinds gisteren) ook problemen met de vertrekstaten in vooraf gekozen stations, type http://www.belgianrail.be/as/sncb-nmbs- ... onitor=yes . Sinds gisteren krijg ik geen gegevens meer binnen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime... wordt het OOIT nog wat ?

Bericht door Steven »

Via welke weg ga je tot die link die je hierboven geplaatst hebt?
Plaats reactie