Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

2331 naar oostende rijdt met een i11bdx op kop voor een stam m6. Een leuk zicht :-)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Op de verbinding Brussel Luxemburg reed gisteren weer een trein van 5 x M6 en 4 x i6
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Ik heb de I11-M6-stam ook vandaag gezien vandaag op de IC23 2818 en 2343.
Het is de stam met HLE 1835 (I11 + 8M6 + HLE 1835) die heb gezien daarnet.
Dat is de eerste maal een I11 in dienst (ook voor de reizigers) op lijn 89. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ToMiKoN »

Shrek schreef:2331 naar oostende rijdt met een i11bdx op kop voor een stam m6. Een leuk zicht :-)
Deze morgen ook in Blankenberge op deze vreemde trein gestapt. Hij verzorgde de IC2807 dienst. Ik vraag me af of alles van deze stellen dan compatibel is (schermen, airco, deuren ...). Ik vraag me wel af of het een betrouwbare combinatie is, want we zijn met 8 minuten vertraging vertrokken door een technisch defect. Maar door de ruime rijtijden, was deze in Gent al weer opgehaald.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Airco heeft geen last want dat regelt elk rijtuig zelf. De siv stuurt men aan via dezelfde kabel als de omroep dus ook daar weinig problemen te verwachten.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Treinen9880 »

Heb deze samenstelling vandaag twee keer zien rijden. Vind het wel een mooi zicht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steven schreef:Airco heeft geen last want dat regelt elk rijtuig zelf. De siv stuurt men aan via dezelfde kabel als de omroep dus ook daar weinig problemen te verwachten.
Over de SIV is er een klein probleem! De bestemming BXL-luchthaven zit niet in de I11 rijtuigen in de server! Men kan enkel de M6 laten functioneren met de SIV, het I11bdx zal helaas geen SIV verschijnen. Dit is deze nacht uitgetest in de bundel van Kortrijk!
deathproof

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door deathproof »

Steven schreef:
Zwoopaman schreef:Vandaag een i11 stuurrijtuig gezien gevolgd door M6 rijtuigen en een Type 18 op lijn 59.
Dit is een tijdelijke aanpassing die men toepast om extra M6 stuurrijtuigen uit dienst te kunnen nemen om ETCS in te bouwen.

Had dit niet te maken met het '200 km/h' project? I11 stuurposten kunnen effectief 200 rijden, terwijl een M6 stuurpost dat tot op heden nog niet kan (steigeren).
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

De samenstelling M6 + I11 is te zien op verbindingen waar geen 200 per uur gereden wordt ;-)
deathproof

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door deathproof »

Ow, dan heb ik verkeerde informatie gekregen :) .


Maar, wat doet men precies aan die M6 stuurposten? Alle hardware (EVC computer, antenne,...) is toch al ETCS compatibel, enkel was er nog een software update nodig?
Neemt men deze stuurposten dan uit hun samenstelling om een software update te doen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

men doet inderdaad alle nodige aanpassingen om de etc te activeren.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door hein »

Vandaag heb ik 2 zulke combinatie M6+I11bdx gezien op IC 23. De 2313 werd gereden met het stuurrijtuig kant binnenland en de 2315 kant Oostende. Er rijden ook breaks op de IC 23 dit weekend. Normaalgezien rijden er geen breaks in het weekend op de IC23.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door CursorX »

Heb vandaag ook die rare i11 (stuurrijtuig kant Oostende) + M6'en gezien. Een klein beetje een belachelijke combinatie waarvan we bijna begonnen medelijden te krijgen met het stuurrijtuigje... Zag er een klein beetje zielig uit :)
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

CursorX schreef:Heb vandaag ook die rare i11 (stuurrijtuig kant Oostende) + M6'en gezien. Een klein beetje een belachelijke combinatie waarvan we bijna begonnen medelijden te krijgen met het stuurrijtuigje... Zag er een klein beetje zielig uit :)
Het moet er niet zielig of mooi uitzien! Het moet praktische en uitvoerbaar zijn! Een goed benutten van het materiaal is hier wel zeker en vast voelbaar!
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door CursorX »

260689 schreef:
CursorX schreef:Heb vandaag ook die rare i11 (stuurrijtuig kant Oostende) + M6'en gezien. Een klein beetje een belachelijke combinatie waarvan we bijna begonnen medelijden te krijgen met het stuurrijtuigje... Zag er een klein beetje zielig uit :)
Het moet er niet zielig of mooi uitzien! Het moet praktische en uitvoerbaar zijn! Een goed benutten van het materiaal is hier wel zeker en vast voelbaar!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind wel dat materiaal optimaal moet ingezet worden en de capaciteit zo groot mogelijk zijn, enkel was het gewoon een grappig zicht om zo'n grote rijtuigen te hebben met dan zo'n klein stuurrijtuigje ervoor :)
Plaats reactie