DK'bus Dunkerque-De Panne

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door Portbou »

De bus 2B die de verbinding maakt tussen Dunkerque en het station van De Panne heeft geen haltes meer aan Moeder Lambik of Plopsaland. Hij rijdt vanaf de halte Duinhoek zonder stoppen.

Ik zie hierin alleen maar nadelen :
- Gezinnen uit Frankrijk raken minder eenvoudig in Plopsaland
- Overstap op de tram richting Oostende wordt bij de minste vertraging verbroken (minimum kwartier extra reistijd)

Wat zijn de voordelen ?
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door Henk »

Voordelen zijn er eigenlijk niet. De ingreep zou gebeurd zijn omwille van klachten over (Franse) hangjongeren die voor overlast zorgden ter hoogte van Moeder Lambic, maar het is onduidelijk waar die zogenaamde klachten vandaan kwamen. Er is geen overleg geweest, De Lijn en de gemeente hebben dit meteen aanvaard.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door Henk »

In de marge: je zou eigenlijk verwachten dat Plopsaland zich zou verzetten tegen deze ingreep (afschaffen van een internationale bushalte voor de deur), maar blijkbaar hebben die toch liever dat de mensen met de auto komen (lees: betalen voor de parking). In het verleden hebben ze DK'bus ook nooit vermeld op de Franse versie van hun website terwijl je net Noord-Franse bezoekers zou kunnen lokken met zo'n verbinding...
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door CursorX »

Henk schreef:In de marge: je zou eigenlijk verwachten dat Plopsaland zich zou verzetten tegen deze ingreep (afschaffen van een internationale bushalte voor de deur), maar blijkbaar hebben die toch liever dat de mensen met de auto komen (lees: betalen voor de parking). In het verleden hebben ze DK'bus ook nooit vermeld op de Franse versie van hun website terwijl je net Noord-Franse bezoekers zou kunnen lokken met zo'n verbinding...
Plopsa was zelfs VOOR de afschaffing! De hangjongeren (en 't zijn echt geen gewone, geloof me), dronken veel, vernielden vanalles terwijl ze moesten wachten (slechts 1 bus per uur), gooiden veel vuilnis op de grond, ... Waardoor alles er daar niet echt mooi uitzag, en dus geen reclame voor Plopsaland. Het station is maar 200 metertjes wandelen, dus dat een Frans gezin daarom voor de auto ipv de bus zou kiezen lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door Portbou »

CursorX schreef:
Henk schreef:In de marge: je zou eigenlijk verwachten dat Plopsaland zich zou verzetten tegen deze ingreep (afschaffen van een internationale bushalte voor de deur), maar blijkbaar hebben die toch liever dat de mensen met de auto komen (lees: betalen voor de parking). In het verleden hebben ze DK'bus ook nooit vermeld op de Franse versie van hun website terwijl je net Noord-Franse bezoekers zou kunnen lokken met zo'n verbinding...
Plopsa was zelfs VOOR de afschaffing! De hangjongeren (en 't zijn echt geen gewone, geloof me), dronken veel, vernielden vanalles terwijl ze moesten wachten (slechts 1 bus per uur), gooiden veel vuilnis op de grond, ... Waardoor alles er daar niet echt mooi uitzag, en dus geen reclame voor Plopsaland. Het station is maar 200 metertjes wandelen, dus dat een Frans gezin daarom voor de auto ipv de bus zou kiezen lijkt me sterk.
Bedankt voor jullie info.

Dit lijkt me dan weer een spijtig voorbeeld van hoe een meerderheid van brave burgers moeten boeten voor het gedrag van enkele hangjongeren.

De juiste oplossing was : het behoud van de halte én een gerichte actie van de politie tegen die hangjongeren.

Zucht...
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: DK'bus Dunkerque-De Panne

Bericht door apestaart »

Tja, bushaltes afschaffen is gemakkelijker dan die gerichte van de politie tegen die hangjongeren. :x
Plaats reactie