Wilka G / Drieweg
Wilka G / Drieweg
Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is het verschil tussen een WILKA G en een drieweg? Ik dacht altijd dat WILKA G een andere naam was voor den drieweg?
heel juist, de wilka sleutels hebben een letter, zo heeft een treinbestuurder een wilka G sleutel ter beschikking, hiermee krijgen wij onder meer de deur open van een keet (kot) dat zich in de buurt van een overweg bevind om aldaar eventueel gebruik te maken van een telefoon (indien we deze nodig zouden hebben), ook bepaalde dienstlokalen voor rijdend personeel zijn met dit slot afgesloten, voor zover ik weet bestaat Wilka A en Wilka S ook nog, deze dienen bijgevolg dan ook voor een ander type cilinderslot 

bedoel je niet Wilka C ipv S?Steven schreef:heel juist, de wilka sleutels hebben een letter, zo heeft een treinbestuurder een wilka G sleutel ter beschikking, hiermee krijgen wij onder meer de deur open van een keet (kot) dat zich in de buurt van een overweg bevind om aldaar eventueel gebruik te maken van een telefoon (indien we deze nodig zouden hebben), ook bepaalde dienstlokalen voor rijdend personeel zijn met dit slot afgesloten, voor zover ik weet bestaat Wilka A en Wilka S ook nog, deze dienen bijgevolg dan ook voor een ander type cilinderslot
Wilka A past op alle Wilka sloten...
Zelf hebben wij A, C en G...
Re: Wilka G / Drieweg
Waarvoor wordt deze dan gebruikt ?poyaud schreef:Ondertussen is er al de Wilka G* (ster)
Re: Wilka G / Drieweg
Ik heb 2 Wilka sleutels in bezit,alle 2 zijn het G sleutels. Enkel de ene heeft een ster naast de G staan.
Was dit niet de 'oude' en de 'nieuwe' Wilka ?
Was dit niet de 'oude' en de 'nieuwe' Wilka ?
Re: Wilka G / Drieweg
dat zijn twee verschillende sloten hoor je kan de ene totaal niet in het slot van de andere krijgen.
Re: Wilka G / Drieweg
Er zijn op het moment meerder in omloop,
G (kasten langs het spoor en enkele stations gebouwen), G* (poorten langs het spoor en infrabel gebouwen), A (relaiszalen en andere speciale zekeringkasten) Geen overkoepelde!!, C (kasten langs het spoor), M* (cabine deur materieel (in ieder geval de nieuwe break)). S (ik meen voor HSL) en je hebt nog R geen idee waar die voor is. Wellicht zijn er nog meerdere sleutels.
G (kasten langs het spoor en enkele stations gebouwen), G* (poorten langs het spoor en infrabel gebouwen), A (relaiszalen en andere speciale zekeringkasten) Geen overkoepelde!!, C (kasten langs het spoor), M* (cabine deur materieel (in ieder geval de nieuwe break)). S (ik meen voor HSL) en je hebt nog R geen idee waar die voor is. Wellicht zijn er nog meerdere sleutels.




Re: Wilka G / Drieweg
De stuurposten van Belgisch materieel worden geopend door een Wilka G*. Treinbestuurders hebben enkel een Wilka G en Wilka G* in hun bezit. Misschien is een andere sleutel compatibel met de Wilka G* en dan eerder in gebruik door werkplaatsen en andere techniekers.
Re: Wilka G / Drieweg
Van de gemoderniseerde Break ben ik zeker dat er een M* op zit. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat er ook een G* op past.Steven schreef: ↑01 jul 2018, 01:29 De stuurposten van Belgisch materieel worden geopend door een Wilka G*. Treinbestuurders hebben enkel een Wilka G en Wilka G* in hun bezit. Misschien is een andere sleutel compatibel met de Wilka G* en dan eerder in gebruik door werkplaatsen en andere techniekers.




Re: Wilka G / Drieweg
Enkel personeel van de werkplaatsen hebben een Wilka M*. Treinbestuurders hebben alleen een G/G*. Stuurpostdeuren gaan open met zowel een M* als G*.Eric0641 schreef: ↑01 jul 2018, 08:21Van de gemoderniseerde Break ben ik zeker dat er een M* op zit. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat er ook een G* op past.Steven schreef: ↑01 jul 2018, 01:29 De stuurposten van Belgisch materieel worden geopend door een Wilka G*. Treinbestuurders hebben enkel een Wilka G en Wilka G* in hun bezit. Misschien is een andere sleutel compatibel met de Wilka G* en dan eerder in gebruik door werkplaatsen en andere techniekers.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...