Nieuwe Hermelijntram Gent
Nieuwe Hermelijntram Gent
Hallo,
Ik woon in Ledeberg dichtbij de stelplaats van Gentbrugge en zag vandaag een Hermelijntram in de normale lengte (5bakken) met oranje LED bestemmingsaanwijzing. Hij reed vanaf de stelplaats richting Zuid om zo Moscou en dan Zwijnaarde aan te doen.
Zijn dit nieuwe trams? Of ist dit een exemplaar dat van de analoge naar digitale bestemmingsfilm omgeschakeld is?
mvg,
Simon
Ik woon in Ledeberg dichtbij de stelplaats van Gentbrugge en zag vandaag een Hermelijntram in de normale lengte (5bakken) met oranje LED bestemmingsaanwijzing. Hij reed vanaf de stelplaats richting Zuid om zo Moscou en dan Zwijnaarde aan te doen.
Zijn dit nieuwe trams? Of ist dit een exemplaar dat van de analoge naar digitale bestemmingsfilm omgeschakeld is?
mvg,
Simon
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Dit is de eerste Hermelijn tram voor Gent dat overgeschakeld is naar een digitale bestemmingsfilm. (6336)
Tram nummer 6333 is ook recent aangepast met nieuwe voorlichten.
Tram nummer 6333 is ook recent aangepast met nieuwe voorlichten.
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Ah ok. Ik had eerder al een tram gezien met felle witte frontlichten... Nu is er dus ook eentje met digitale bestemmingsaanwijzers.
Bedankt voor het antwoord
Bedankt voor het antwoord

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
In dit artikel van Het Nieuwsblad vind je 4 foto's van de nieuwe Flexity 2 trams voor Gent en Antwerpen. En waarschijnlijk worden dit dat ook de nieuwe kusttrams, want de lijn opteert voor 1 type tram.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01286071
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01286071
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Die nieuwe supertrams zullen wellicht enkel op lijn 1 ingezet worden, op de andere lijnen zullen dus enkel hermelijnen en PCC's rijden.
Die PCC's zie ik dus nog niet direct verdwijnen, dat zal wellicht tegen 2020 zijn en dan zullen we al mogen blij zijn.
Die PCC's zie ik dus nog niet direct verdwijnen, dat zal wellicht tegen 2020 zijn en dan zullen we al mogen blij zijn.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Vandaag is de eerste supertram, die "Albatros" gedoopt is, in gebruik genomen te Gent: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... Gent.dhtml
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Dieselfreak schreef:Vandaag is de eerste supertram, die "Albatros" gedoopt is, in gebruik genomen te Gent: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... Gent.dhtml
Hmm. Welk ander rijdend materiaal had dat ook als bijnaam?

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
ssssst..dat weten ze in Gent niet, die kwam daar niet.



Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Ik was het vergeten te melden, maar ik moest er ook meteen aan denken!fets schreef:Dieselfreak schreef:Vandaag is de eerste supertram, die "Albatros" gedoopt is, in gebruik genomen te Gent: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... Gent.dhtml
Hmm. Welk ander rijdend materiaal had dat ook als bijnaam?


Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
56 zitplaatsen op 43m, dat is toch een beetje weinig. De Cobra (die in Zürich rijdt, een Bombardier product) heeft 99 zitplaatsen, en die is zelfs iets korter...Jeroen schreef:
Maar het is goed dat men eindelijk de mogelijkheden van lange trams begint te benutten. Nu nog gekoppelde hermelijnen in de Antwerpse pre-metro...
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Amai, wel zotjes dat transport. Hoe die vrachtwagen zijn bochten haalt is mij een raadsel :p
Maar waarom zo de stad inrijden en niet lossen aan één van de uiteinden van een tramlijn (buiten de stad)?
Maar waarom zo de stad inrijden en niet lossen aan één van de uiteinden van een tramlijn (buiten de stad)?
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Die trams moeten normaal bij het depot gelost worden omdat deze nog niet direct mogen rijden. Meestal moeten nog enkele kleinere aanpassingen gebeuren bij De Lijn zelf (zoals voorzien van Prodata/Retibo, radio installeren, ...) voor deze op de baan mogen.bobke schreef:Amai, wel zotjes dat transport. Hoe die vrachtwagen zijn bochten haalt is mij een raadsel :p
Maar waarom zo de stad inrijden en niet lossen aan één van de uiteinden van een tramlijn (buiten de stad)?
Zie het transport met de Hermelijns elke zomer, die moeten persee in centrum Oostende geleverd worden omdat er elke keer aanpassingen moeten gebeuren voor deze mogen rijden.
Re: Nieuwe Hermelijntram Gent
Nou nou dat aanpassen betreft toch NIET het mechanisch gedrag op de baan.
Ze buiten de stad lossen en dan rustig met de unimog binnenrijden moet toch ook kunnen ?
Ze buiten de stad lossen en dan rustig met de unimog binnenrijden moet toch ook kunnen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide