meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door johan V »

Op 13/07 ondernamen wij een citytrip naar parijs.3 maanden vooraf gereserveerd om min of meer zeker te zijn dat wij gingen samen zitten tijdens de trip.Aangekomen bij de Thalys bestond het rijtuig niet(26),wij werden naar rijtuig 6 gestuurd,en daar moesten wij horen dat die vol zat en dat we plaatsen moesten gaan zoeken op andere rijtuigen.Wij hebben alle rijtuigen moeten bezoeken om plaatsen te vinden,niettegenstaande wij onze plaatsen gereserveerd hadden. Als dit de aanpak is van de nu zelfstandige Thalys vrees ik het ergste voor de toekomst.Zo was onze citytrip goed begonnen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door trainlovertje »

Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door johan V »

Ik had misschien beter het woord ORGANISATIE gebruikt.Het is echter de bedoeling als ge op tijd plaatsen reserveerd dat ge dan ook effectief deze plaatsen mag bezetten,en niet de ganse trein gaan afzoeken om nog een plaats te vinden.Temeer dat de wagen 26 zelf niet bestond(er waren 7 wagens)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door Steven »

Het valt al eens voor dat een dubbel treinstel met verminderde samenstelling rijdt. Dan zijn er nooit voldoende plaatsen. Indien de trein twee Thalysstellen zou gehad hebben was het eerste deel van 11-18 genummerd en het tweede deel van 21-28. Waarschijnlijk door een technisch defect of het niet tijdig klaar zijn uit onderhoud bestond uw trein maar uit 8 ipv 16 rijtuigen.
Elke Thalys bestaat uit 8 rijtuigen en niet uit 7.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door Mechanik »

ik vermoed dat U zelfs recht hebt op een "schadevergoeding" wegens het niet beschikbaar zijn van "uw" plaatsen .... zou het in ieder geval proberen ... :-)
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door dekooiker »

trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door Mechanik »

dat bericht mag ook gerust hier gepost worden vind ik, ik ben zelf ook maar sinds GISTEREN te weten gekomen dat de thalys-treinen richting Amsterdam dikwijls OVERBOEKT zijn ..... en dit vanuit betrouwbare BRON ... en zelf cijfermatig gezien ook
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door trainlovertje »

Mechanik schreef:dat bericht mag ook gerust hier gepost worden vind ik, ik ben zelf ook maar sinds GISTEREN te weten gekomen dat de thalys-treinen richting Amsterdam dikwijls OVERBOEKT zijn ..... en dit vanuit betrouwbare BRON ... en zelf cijfermatig gezien ook
Overboeking heb ik bij Thalys wel vaker gezien. Maar het is niet zo dat alle personen die rechtstaan, als 'overboekt' mogen beschouwd worden; ik heb bijvoorbeeld ooit al met Thalys gereisd waarbij ik het ticket kort voor vertrek aan het loket gekocht had, en dat zonder garantie op vaste zitplaats.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door dentheo »

De Thalys rijdt enkel of dubbel, dat is "ingebouwd" met het gekozen concept van treinstellen.
Is er dan maar één beschikbaar is er natuurlijk een stevig probleem. ipv zestien rijtuigen heb je er dan maar 8.
Dan hebben er ineens een paar honderd mensen GEEN zitplaats.
Een wonder dat iedereen er nog in mocht ( of kon). Enige alternatief was omboeken geweest en wachten op de volgende..

Gaat zoiets eigenlijk vlot, uiteindelijk hebben zij het probleem gemaakt of gecreëerd (mooier).
Theo
Groeten vanop de Heide
Franksken 2.0

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door Franksken 2.0 »

dekooiker schreef:
trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.

Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door groentje »

Wel we kunnen er hier relatief weinig aan doen, behalve aanraden om toch te kijken of je compensatie kan krijgen (ik weet het niet, je bent uiteindelijk wel op het voorziene uur ter bestemming geraakt, lijkt me). Maar of een klacht hier totaal geen plaats heeft, dat durf ik niet beweren. Misschien zou er een bepaalde ergernissendraad moeten komen (hint) waar iedereen zijn ei kwijt kan...
Hoedanook, ik kan wel begrijpen dat je je hieraan kan storen, dit is niet erg klantvriendelijk, en dat je dat wil uiten. Zo zijn er hier nog wel draadjes...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door LML »

Franksken 2.0 schreef:
dekooiker schreef:
trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.

Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.
't Is wel off-topic, maar bovenstaande opmerking klopt als een bus (om het 'ns niet over een trein te hebben...) :wink:
Pure waarheid.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37

Bericht door trainlovertje »

Franksken 2.0 schreef:Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.
Dat wel, maar mijn punt is dat er weinig nieuws aan is in tegenstelling tot de meeste beklagingen (zoals bijvoorbeeld bij de invoering van de boordtoeslag etc). Dit gebeurt al jaren meermaals per dag.
Plaats reactie