Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door jens123 »

Steven schreef:Vrouw loopt in Opwijk over het spoor om haar trein naar Brussel te halen. De treinbegeleider stelt de inbreuk vast en ontzegt de vrouw de toegang tot de trein. Prima werk, ze kan nog tevreden zijn dat ze geen boete kreeg. Haar excuus "anders ben ik te laat op mijn werk", antwoord van de treinbegeleider " nu bent u ook te laat op uw werk. Besluit: over de sporen lopen gaat u geen winst opleveren en zo moet dat.
Vroeger deed ik dit ook altijd met mensen die dergelijke dingen deden tot op het moment dat ik hierdoor agressie heb gehad. Want
puur reglementair gezien hebben wij (TBG) het recht niet om mensen de toegang tot de trein te weigeren, laat staan te beboeten of al dan niet op vraag van de TB uit de trein zetten als zij de sporen of de overweg oversteken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door Steven »

Maar zover ik weet bestaat er wel een boete als je hinder op het spoor veroorzaakt. Ik heb ooit een tbg toch iets in die aard aan een reiziger zien uitdelen.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door kika »

Vaak wordt er naar buitenlandse spoorbedrijven gewezen als voorbeeld voor het graffitibeleid, maar toch gaat ook daar af en toe iets grondig mis:
https://twitter.com/BVG_Kampagne/status ... 50/photo/1

BVG (Berlijn) die bewust een smerige stifttekening laat staan omdat er iets positiefs staat voor de Olympische Spelen. Ik ken niemand die die spelen wilt, m.u.v. politiekers en (semi-)openbare bedrijven :(
miltrain

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door miltrain »

Ik begin net de treinwereld binnen te treden.
Er zijn zoom lenzen om foto's van wat verder te nemen... en zo niemand te storen !

Tot een paar jaren geleden in België waren bruggen, rangeerstations & gelinkte gebouwen (hetzelfde voor burgerlijke vliegvelden, ahves, etc...) als strategische plekken beschouwd... en dus verboden te fotograferen !
Is dit nog steeds in voege ?
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door kika »

De realiteit is er een waar, zolang je niemand hindert en het niet je broodwinning is dat veel kan en mag. Maar niet alles. Op dit forum kan je wat mag en niet mag, en vragen daaromtrent hier kwijt: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=4274
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door HLE 2302 »

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door dentheo »

Zondag had men een voorbeeld kunnen stellen, maar ondertussen is de man met zijn kassei naar huis.........
Theo
Groeten vanop de Heide
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door trainlovertje »

HLE 2302 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=qG8ExPQwFFc

Wielerterroristen ...
Die kerels kijken nog niet eens links of rechts. Hoe idioot kan je zijn? Die laatste had er gewoon onder gezeten als hij een paar seconden later was. En als dat het geval zou zijn, zou ik denken: ocharme, die treinbestuurder. (Sorry voor sadistische opmerking, maar het lijkt erop dat het hen niet kan schelen of ze door een trein worden doodgereden of niet.)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door Steven »

Het zijn zotten. Geen compassie.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door overweg13 »

Alsof hun even ervan afhangt....
Met vriendelijke groet

overweg13
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door Bordensteker »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er bij deze sport nog wel meer regels en normen met voeten getreden worden. Men rijdt dicht achter elkaar, zodat niet voldaan wordt aan de normaal geldende regel dat men moet kunnen stoppen binnen de afstand waarover de weg overzien kan worden en vrij is van ander verkeer en obstakels. Men houdt in de regel ook niet rechts, ook niet bij een rondpunt.

Maar je kunt ook als uitgangspunt nemen dat het parkoers afgezet is en dat dat onder andere gedaan is juist omwille van de omstandigheid dat de renners zich nu eenmaal niet aan de normale verkeersregels kunnen houden.
Bij die juiste constatering zou de organisatie zich moeten realiseren dat de renners in feite niet goed in de gelegenheid zijn om zonder brokken te maken even voor een onverwachte hindernis te stoppen. Normale valpartijen worden daarom maar geaccepteerd als “risico van het vak”, maar de treinbestuurder en zijn reizigers zijn geen vrijwillige deelnemers aan het spel van die dag.
Hier moet men nog verder doordenken en hetzij een verplaatsbare wegblokkade gereed houden pakweg 50 meter opwaarts van de overweg, die onder begeleiding van een goed herkenbaar geluidssignaal resoluut over de weg wordt geplaatst zodra de overwegsignalisatie begint te werken, hetzij iets met de spoorwegen afspreken dat de overweg door de treinen alleen met trage snelheid (de 5 km/u van de ‘SF05’ regel) genaderd zal worden (alsof de overweg in ‘groot alarm’ staat), waarbij dan baancommissarissen indien toevallig juist een peloton nadert de trein even kunnen ophouden (in de trant van de werkwijze bij werken met indringing in het profiel van vrije ruimte van het spoor), dan wel kleinere groepen renners kunnen tegenhouden om de trein door te laten.

Gewoon een tour organiseren en u (blijkbaar) niet voldoende rekenschap geven van wat er kan gebeuren op de overwegen in het parkoers lijkt mij een verwijtbare handelwijze. Insiders hadden beter moeten weten; je kunt hier niet een vroom gezicht trekken en de schuld helemaal bij de renners leggen, lijkt mij. Er was wel een agent of zo die gebaarde dat men moest stoppen, maar het was ook te zien dat dat minder effect had dan aanvaardbaar te achten is.

Ik heb overigens meer verstand van treinen rijden dan van wielrennen. Maar als niemand iets doet zullen er op een kwade dag nog juristen aan te pas moeten komen, en dan is het leed al geleden en alleen de schade nog door dezen te verdelen.

EDIT:
De laatste zin is in dit geval zelf "verongelukt" ...
Ik bedoelde uit te drukken: “Maar als niemand iets doet zullen er op een kwade dag nog juristen aan te pas moeten komen, en dan is het kwaad al geschied en alleen de schade nog door dezen te verdelen.”
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Ik vind persoonlijk niet dat NMBS-personeel de trappen en onderdoorgangen moet gebruiken. Op de meeste plaatsen zijn er zelfs trapjes aan de perrons om personeel toe te laten via de sporen naar de overkant te gaan. Je moet toch onderscheid maken tussen vakmensen die zich echt wel bewust zijn van mogelijk gevaar en de eerste de beste domkop die denkt slim te zijn.
Om hier nog even op terug te komen: een NMBS'er of Infrabel'er is een werknemer van zijn werkgever en hij heeft dan ook de plicht om al het nodige te doen om de kans op een arbeidsongeval zo klein mogelijk te maken (hier dus: de onderdoorgangen onder het station gebruiken tenzij echt niet anders mogelijk). In dat kader moet hij zijn gezond gebruiken en optimaal de beschermingsmiddelen aanwenden die zijn werkgever hem ter beschikking stelt. Een onderdoorgang die hij kan gebruiken, heeft dan ook voorrang op het oversteken over het spoor. Of iemand dan een veiligheidshesje draagt of niet, doet dan eigenlijk al niet meer ter zake.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Bericht door Steven »

Inderdaad de veiligheidsregels gelden ook voor het personeel, onderdoorgangen gebruiken heeft een hogere prioriteit dan die trapjes.
Plaats reactie