Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
pmuy

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door pmuy »

Vandaag werd IC 507 (Oostende-Eupen) uitgevoerd met 3 types materieel: de gebruikelijke I11's, enkele I10's, maar uitzonderlijk ook een I6A!
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Daar juist in de bundel van blankenberge zien staan cityrail + am 75 denk de trein Charleroi-Zuid
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Desirotje »

8970 werd vandaag gereden met Desiro 08163 ipv AM86.
Zal dit zo blijven of was dit uitzonderlijk?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door am62 »

Desirotje schreef:8970 werd vandaag gereden met Desiro 08163 ipv AM86.
Zal dit zo blijven of was dit uitzonderlijk?
Voor zover ik weet is dit toch geen trein MR86 maar tot half juni een gemoderniseerd tweeledig motorstel. MR86 rijdt enkel de semi-directe P-treinen (niet in deze vakantieperiode). Vanaf half juni is dat een Desiro dacht ik.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

am62 schreef:
Desirotje schreef:8970 werd vandaag gereden met Desiro 08163 ipv AM86.
Zal dit zo blijven of was dit uitzonderlijk?
Voor zover ik weet is dit toch geen trein MR86 maar tot half juni een gemoderniseerd tweeledig motorstel. MR86 rijdt enkel de semi-directe P-treinen (niet in deze vakantieperiode). Vanaf half juni is dat een Desiro dacht ik.
Niet alle semi-directe P-treinen waren met MR86, weet zelf niet of die met MR86 reden, ik weet dat de semi-directe trein van 17:51 of 17:52 met de gemoderniseerde klassiekjes werd gereden.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Merijn »

Voor de geinteresseerden: vandaag is er een EXT Welkenraedt - Blankenberge, samengesteld uit I11 rijtuigen.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Die geeft al een paar keer gereden in de maand julie
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door The_Knitter »

Er reden gister 3 EXT's van/naar Blankenberge. Die Welkenreadt EXT was inderdaad I11. Zelf had ik de ICT van 19:09 uit Blankenberge naar Antwerpen met 8xM6 en een 18 op kop. In de bundel bij Blankenberge was een rangeerder net bezig om een 21 of 27 met M6'n klaar te maken om rg station te rijden, zo rond 19:10/19:12 ergens.
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Desirotje »

Ik zag net in Mechelen een stam ICRm rijtuigen met de 2861 en nog een groene 28 ervoor?
Was 2861 defect of had de trein meer vermogen nodig?
Heb niet gelet op de stand van de panto's
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door The_Knitter »

Er waren dit weekend werkzaamheden in Nederland, dus het zou best eens kunnen dat er een lok overgebracht moest worden. Een rijrichting melden is sowieso handig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Die staat ondertussen in vorst rijtuigen te rusten (2861)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Tiens, dat doet me op een vraag komen: is er een (zelfs maar minieme) kans dat zo'n Traxx ooit eens ingezet zou worden vanuit Brussel-Zuid op een binnenlandse verbinding bij materieelgebrek, zoals dat bijvoorbeeld uitzonderlijk wel eens gebeurde met de HLE 11 toen die nog exclusief Benelux deed? Of is er een of andere regel die dat verbiedt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Heel simpel NEE. Om de heel eenvoudige reden dat de meeste treinbestuurders voor het binnenlands verkeer de Traxx niet kennen. Je hebt dus materieelkennis nodig. Je moet dus al mega veel geluk hebben dat er een Traxx beschikbaar is als reserve en de reserve bestuurder van dienst nog eens kennis heeft van deze loc. Ik geef u de raad de lotto te spelen dat gaat misschien sneller in orde komen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

The_Knitter schreef:Er reden gister 3 EXT's van/naar Blankenberge. Die Welkenreadt EXT was inderdaad I11. Zelf had ik de ICT van 19:09 uit Blankenberge naar Antwerpen met 8xM6 en een 18 op kop. In de bundel bij Blankenberge was een rangeerder net bezig om een 21 of 27 met M6'n klaar te maken om rg station te rijden, zo rond 19:10/19:12 ergens.
Dat was de 2740 met m5 niet m6 dat was de trein naar brussel-noord
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Steven schreef:Heel simpel NEE. Om de heel eenvoudige reden dat de meeste treinbestuurders voor het binnenlands verkeer de Traxx niet kennen. Je hebt dus materieelkennis nodig. Je moet dus al mega veel geluk hebben dat er een Traxx beschikbaar is als reserve en de reserve bestuurder van dienst nog eens kennis heeft van deze loc. Ik geef u de raad de lotto te spelen dat gaat misschien sneller in orde komen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar dat gold toch ook voor de HLE 11? Er was toch ook maar een klein deeltje van de binnenlandse bestuurders in FBMZ die die kende ten tijde van de inzet in de Benelux, juist? Of mocht je daar ook op met de opleiding 21/27, als je plechtig beloofde dat je niet aan de 1,8KV- en ATB-installaties zou komen? :mrgreen:

Enfin, anders gezegd: als je een bestuurder hebt met de kennis en een vrije Traxx op reserve, zou het in theorie dus wel mogen?
Plaats reactie