Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

in de tijd van de HLE11 was dat compleet anders. De reeks die met de HLE11 reed was eveneens de reeks die met de HLE13 in de namiddag naar Arlon deed. Het was dan voldoende om zo'n HLE11 op reserve te hebben voor een uitvallende 13 en het was geklonken. Nu is dat niet meer het geval vandaar mijn antwoord. De Benelux heeft zijn eigen reeks bestuurders gekregen in Brussel Zuid.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Oké, dat verklaart veel. Maar ik noteer indirect ook dat het dus niet echt verboden is als de gelegenheid zich voordoet. Hoop doet leven, nietwaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

verboden is het zeker niet al is door de huidige omstandigheden de kans 10000 keer kleiner dan met wijlen HLE11.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Am75 voor de 2 dag op rij in de bundel van blankenberge
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Treinen9880 »

bram2727 schreef:Am75 voor de 2 dag op rij in de bundel van blankenberge

Die zal van een van de ICT's komen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
everclear

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door everclear »

P8002 reed vandaag met M4 in plaats van I10 (aangevuld met enkele I6'en).

Toevallig zag ik maandagmiddag een ram I10 en enkele I6'en in doorrit in het station Gent-Sint-Pieters, en dit komende van de kust richting binnenland. Dus klaarblijkelijk hebben ze die ram ergens anders nodig en zijn het (voorlopig?) M4'en op de P7001/8002.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door hein »

everclear schreef:P8002 reed vandaag met M4 in plaats van I10 (aangevuld met enkele I6'en).

Toevallig zag ik maandagmiddag een ram I10 en enkele I6'en in doorrit in het station Gent-Sint-Pieters, en dit komende van de kust richting binnenland. Dus klaarblijkelijk hebben ze die ram ergens anders nodig en zijn het (voorlopig?) M4'en op de P7001/8002.
Ze zouden beter die M4 rijtuigen op de schroothoop gooien ipv I6 rijtuigen te schrappen Ik vind het stom dat ze die ram vervangen Door die M4 krotten geen airco en stomme zitbanken. de I6 en I10 zijn veel comfortabeler . Ik vind het schandalig dat men die ram vervangen door die brol.De 7001 en 8001 wordt ook al met die rommel gereden. Hopelijk is dit maar tijdelijk
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Meer dan 500 m4 vervangen door nog geen 200 internationale rijtuigen met beperkte capaciteit: dat zal bonken geven!
Met vriendelijke groet

overweg13
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door hein »

overweg13 schreef:Meer dan 500 m4 vervangen door nog geen 200 internationale rijtuigen met beperkte capaciteit: dat zal bonken geven!
Ze zouden beter ook eens M6 rijtuigen op 1 van die 2 p treinen inzetten dan gaat het comfortniveau omhoog. Vroeger reed daar een dubbeldekstam op.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

En dan? Waar moeten ze die dan halen? Ruilen? Bij ruilen moet er een huilen.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

M4 moet nog een paar jaar mee, en dan gaan ze ook de schroothoop op. I10, en bijna zeker I6, heeft dacht ik asbest aan boord, en moet dus ofwel helemaal gestript worden (om er dan misschien Desirostoelen in te zetten?), zo kunnen ze immers niet blijven rijden. En de capaciteit is ook een pak minder, wat natuurlijk één van de redenen is waarom die zo comfortabel is, maar dan wel met minder mensen aan boord.
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ronny »

overweg13 schreef:En dan? Waar moeten ze die dan halen? Ruilen? Bij ruilen moet er een huilen.
Ja, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Als mij zou gevraagd worden om extra te betalen om in een M4 te zitten ipv een desiro zou ik het met plezier doen.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door hein »

Tegenwoordig rijden nu ook breaks op omlopen waar normaal am96 rijden op de in 23 Oostende Kortrijk. Dit was onderandere de 2311 en 2333 tijdens de week en in het weekend vooral op zaterdag de 2332 en 2312. Is dit nu echt om de reiziger te pesten dat ze dit doen. Het zijn hoofdzakelijk oude breaks met dat lelijk geel interieur bah moesten dit nu gerenoveerde exemplaren zijn zou ik het niet zo erg vinden.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

Ook daar verschillen we duidelijk van mening, als ik de keuze heb, zet ik me vele malen liever in zo'n lelijk geel interieur dan in de grijze operatiekamer die een vernieuwd stel is, waar alle sfeer lijkt uit verbannen... Mocht er nu nog airco in de vernieuwde stellen zijn, dan misschien. En ook die M4-en vind ik best aangenaam, misschien wat lawaaierig, en er ontbreekt natuurlijk airco in, maar die banken storen me niet, en eerste klasse is zeer aangenaam.
Hou er ook rekening mee dat dit de zomerperiode is, en dan worden de omlopen grondig omgegooid omdat de reizigersstromen ook anders zijn. In september zal een flink deel van het gewoonlijke materieel weer rijden.


EDIT: kleine aanpassing in de lay-out.
Laatst gewijzigd door groentje op 08 aug 2015, 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Qua zitcomfort vind ik de oude Breaks ook iets beter, althans in het middenrijtuig... maar je ziet toch dat de tand des tijds begint toe te slaan. Vele rijtuigen geven een smoezelige indruk, zeker voor de gemiddelde treinreiziger die zich zal afvragen in welke oude trein hij nu weer terechtgekomen is. De vernieuwde Break vind ik al bij al niet zo slecht, alleen inderdaad jammer van de ontbrekende airco. Bij warm weer zijn het flinke zweetbakken.
Plaats reactie