NMBS zoekt 1.500 werknemers (maar vindt ze niet)
tegenwoordig moet je werken met connecties,onderzoek geeft uitgewezen,dat 3 op de 4 aan z'n job komt,door een connectie!!! (al moeten we die onderzoeken nie altijd geloven natuurlijk)
Familie die bij het spoor werkt is al een voordeel,de motivatie en een goeie verstandhouding,dus geen toneel spelen bij gesprek,kan u al zeer veel helpen,de kennis van het bedrijf en de profielen voor de functie goed kennen,zo ken ik al veel treintypes,en zo verder,maak dat ze op hun gat gaan zitten jong als je gaat!!!tis maar een tip dak je geef Joel
en vooral: GELOOF IN JEZELF,stel je niet kwetsbaar op!!!!
Familie die bij het spoor werkt is al een voordeel,de motivatie en een goeie verstandhouding,dus geen toneel spelen bij gesprek,kan u al zeer veel helpen,de kennis van het bedrijf en de profielen voor de functie goed kennen,zo ken ik al veel treintypes,en zo verder,maak dat ze op hun gat gaan zitten jong als je gaat!!!tis maar een tip dak je geef Joel
en vooral: GELOOF IN JEZELF,stel je niet kwetsbaar op!!!!
Ik wens u bij deze veel succes jong,normaal krijg je voorrang als je al langere tijd in hun bestanden zit,dus deze die nu solliciteren,moeten geduld hebben,soms zeer veel geduldjoel schreef:Ik zal dan morgen maar eens naar de Frankrijkstraat bellen dan,misschien dat ik daar nog een kanske hebDe NMBS is me zeker niet onbekend,en ook het rijdend materiaal,daar ken ik zeker voldoende over.Nu nog zo ver gerakten tot het solicitatiegesprek hé!
Trambestuurder? Sinds wanneer komen er trams aan de Wenigerstraat in Borsbeek? Het ging wel degelijk om een bus van lijn 19 of 20!Bart schreef:Dat die moeder een oude bekende is, heeft hiermee niks te maken hé.
Het ging erover dat die trambestuurder die vrouw met haar baby tussen de deuren heeft gestoken (waarschijnlijk niet bewust), en dat de gevolgen daarvan zeer triest zijn.
Een baby van 1 week met een schedelbreuk, vind ik zeer erg.
Of dit nu het leven is of niet.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
1. met een kind van 1 week oud neem je de bus niet als je een beetje verstand hebt;
2. volgens mij maak je je kind vast in een kinderwagen, en dan kan dat er bij mijn weten niet uitvallen;
3. ik snap ook niet hoe je een kinderwagen kunt omkieperen als hij tussen de deuren zit, volgens mij ligt de schuld dan ook volledig bij de vader die ervoor gezorgd heeft dat de kinderwagen gekanteld is;
4. mogelijkheid is reëel dat het ongeval is gebeurd op een bus met automatisch sluitende deuren. En van zodra de chauffeur de knop "deuren vrijgeven" deactiveert, werken de sensoren van de betreffende deur niet meer. Dat geldt trouwens ook voor een tram.
Grtz,
Maikel
1) Gisteren hadden ze het op Q-music en op vtm over een tram. Dus mijn excuses over het verkeerde vervoermiddelMaiKeg schreef:Trambestuurder? Sinds wanneer komen er trams aan de Wenigerstraat in Borsbeek? Het ging wel degelijk om een bus van lijn 19 of 20!Bart schreef:
1. met een kind van 1 week oud neem je de bus niet als je een beetje verstand hebt;
2. volgens mij maak je je kind vast in een kinderwagen, en dan kan dat er bij mijn weten niet uitvallen;
3. ik snap ook niet hoe je een kinderwagen kunt omkieperen als hij tussen de deuren zit, volgens mij ligt de schuld dan ook volledig bij de vader die ervoor gezorgd heeft dat de kinderwagen gekanteld is;
4. mogelijkheid is reëel dat het ongeval is gebeurd op een bus met automatisch sluitende deuren. En van zodra de chauffeur de knop "deuren vrijgeven" deactiveert, werken de sensoren van de betreffende deur niet meer. Dat geldt trouwens ook voor een tram.
Grtz,
Maikel

2) Ik zou niet weten waarom je als ouder niet op bus/tram/trein mag
met een kind van 1 week oud.
3) Was je erbij toen het voorval is gebeurd??, dus uitspraken over
het is de schuld van: vader/moeder/bestuurder zijn zeer gevaarlijk.
4) Hoe die kinderwagen is kunnen omkieperen, ik denk dat dit vrij logisch is, is een paniekreactie hé. Dat kind moest er zo snel mogelijk van tussen. Hoe zou jezelf zijn??
1) Het voorval van de tram gaat over hetgene wat zich nu afspeelt in het Brusselse.Bart schreef: 1) Gisteren hadden ze het op Q-music en op vtm over een tram. Dus mijn excuses over het verkeerde vervoermiddel![]()
2) Ik zou niet weten waarom je als ouder niet op bus/tram/trein mag
met een kind van 1 week oud.
3) Was je erbij toen het voorval is gebeurd??, dus uitspraken over
het is de schuld van: vader/moeder/bestuurder zijn zeer gevaarlijk.
4) Hoe die kinderwagen is kunnen omkieperen, ik denk dat dit vrij logisch is, is een paniekreactie hé. Dat kind moest er zo snel mogelijk van tussen. Hoe zou jezelf zijn??
2) Er is inderdaad geen enkele richtlijn bij De Lijn die het verbiedt om met een kind van 1 week oud een voertuig in te stappen, kinderwagens mogen echter wel geweigerd worden bij overbezetting of wanneer ze andere reizigers hinderen (wat bedenkelijk natuurlijk nu niet het geval was). Ik zou met mijn kind van 1 week oud (waarvan de schedel nog niet eens volgroeid is) in geen geval de bus nemen, nooit never nada. En ik zou het dan zeker NOOIT in een kinderwagen laten zitten wanneer ik een groot niveauverschil moet overbruggen. Neem het kind eruit, vouw de buggy dicht en stap langs voor op, lijkt me veel veiliger en zorgt immers voor een betere doorstroming.
3) Nee, ik was er niet bij, en ik kan er ook niet aan doen dat de verschillende media elkaar tegenspreken. We zullen zien of we er nog iets van horen, maar 't zal wellicht toch wel weer aan "die zotten van De Lijn" liggen, dat is zo bij de Kusttram, bij de tram in Gent en in Antwerpen zal het ook wel weer niet anders zijn zeker?
4) De deur zal die buggy echt niet verpletteren hoor, zoveel druk zit daar nu ook niet achter, vooral niet op de bussen waarvan de deuren automatisch sluiten. Overigens is er een pieptoon 3 seconden voor en tijdens het sluiten van de deuren en gedurende deze pieptoon mag er in principe niet op- of afgestapt worden. De sensor is trouwens ook afgestemd op personen, en niet op materiële dingen als boekentassen, buggy's of whatever.
Het gebeurt trouwens dikwijls dat chauffeurs verwijten naar hun hoofd gesmeten krijgen vanwege de automatisch sleutende deuren. 't Is dan natuurlijk altijd de schuld van die "klotechauffeur die de deuren toedoet". De persoon in kwestie nogmaals de buggy erop laten heffen wanneer je er als chauffeur naast staat, helpt dan meestal wel...
Ondertussen gaat het hier wel al goed off-topic, dus laten we dit onderwerp langzaam aan achterwege laten

Grtz,
Maikel
Als je de link van Maikeg bekijkt : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
dan is dat degelijk het interieur van een tram.(Verwarrend??)
Dat de deuren dichtgingen is vrij logisch tegenwoordig.Zeker als het een gelede bus was, daar open je de deuren met een touch-knop.Na een korte waarschuwingstoon,sluiten deze deuren automatisch.(Zoals Maikeg zei)
Wat doe je als je binnengaat en de deuren gaan dicht?Je houd ze gewoon tegen.De deuren zijn er normaal op berekent, dat als ze hinder onder vinden , ze automatisch weer opengaan!(meerderheid )
In dit geval kan het sipmelweg enkel aan de ouders hebben gelegen.Paniekreactie bij het horen van het zoemertje,het zou kunnen, maar een deur van de lijnbus houd je met blote handen tegen!Er staat een heel lage druk op.
Hoe ik dat weet?Ik heb 7 jaar werkervaring , bij een busconstructeru uit Lier
En ja welke ouders , halen nu eerst die kleine niet uit de wieg?
Het gaat me nog bevallen hier
Dat de deuren dichtgingen is vrij logisch tegenwoordig.Zeker als het een gelede bus was, daar open je de deuren met een touch-knop.Na een korte waarschuwingstoon,sluiten deze deuren automatisch.(Zoals Maikeg zei)
Wat doe je als je binnengaat en de deuren gaan dicht?Je houd ze gewoon tegen.De deuren zijn er normaal op berekent, dat als ze hinder onder vinden , ze automatisch weer opengaan!(meerderheid )
In dit geval kan het sipmelweg enkel aan de ouders hebben gelegen.Paniekreactie bij het horen van het zoemertje,het zou kunnen, maar een deur van de lijnbus houd je met blote handen tegen!Er staat een heel lage druk op.
Hoe ik dat weet?Ik heb 7 jaar werkervaring , bij een busconstructeru uit Lier

En ja welke ouders , halen nu eerst die kleine niet uit de wieg?

Het gaat me nog bevallen hier

die plakken er ook maar het eerste het beste fototje bijjoel schreef:Als je de link van Maikeg bekijkt : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Kdenk dat ze bij de NMBS serieus aan het flippen zijn met al hun sollicitaties,op de website http://www.despoorwegenwervenaan.be
Kan men al voor de meeste dingen niet meer solliciteren,of er staat bij hou me op de hoogte,ze zwemmen daar al in de sollicitaties geloof ik
Kan men al voor de meeste dingen niet meer solliciteren,of er staat bij hou me op de hoogte,ze zwemmen daar al in de sollicitaties geloof ik

Hmm, dan hoop ik maar dat ze de mijne gehad hebben, 3 weken geleden ingevuld maar ik heb nog niks ontvangen. Nu lees ik hier wel dat ze nogal traag zijn met hun post, dus zal ik nog een weekje afwachtennicken schreef:Kdenk dat ze bij de NMBS serieus aan het flippen zijn met al hun sollicitaties,op de website http://www.despoorwegenwervenaan.be