Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

ik zet het hier maar: reeks 31.. en 33.. die uit m5 bestaan zijn tegenwoordig uitgerust met reeks 27. (1 of 2) duidelijk te zien in de punctualiteit: 3328 kwam vanmorgen 2 min te vroeg aan in berchem. goede zaak! grts o
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

een trein van reeks 26.. weeral voor reeks 33 gezet.
vandaag 2606 voor 3327. weeral verbindinding naar de luchthaven gemist, de volgende trein gaat pas binnen een uur, dus dan maar doorrijden naar vilvoorde en dan de bus op. grts o
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

gelukkig heb ik vandaag de 2607 in berchem genomen want nu zat hij weer voor de reeks 33. in dit geval 3328. dus weer geen aansluiting in mechelen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Dat is toch geen nieuws? De Essen-Brussel staat al sinds december bekend als een probleemtrein. Gelukkig laat men de vertraging niet overslaan op andere lijnen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

Bij min of meer gelijktijdige aankomst lijkt het me bovendien ook logisch dat de trein met de minste haltes, in dit geval duidelijk de 26xx, eerst vertrekt.

Het probleem is niet dat de 26xx eerst rijdt, maar wel dat de 33xx zoveel vertraging heeft.

Wordt de trein in kwestie intussen al getrokken door een
(of zelfs twee) 27's, of hangt er nog een 21 voor?
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

De laatste weken met een 27, is al beter dan met een 21.
Spijtig genoeg stuurt men regelmatig een 26.. voor een 33.. ook al heeft die maar 5 a 10 min vertraging. De mensen uit Mortsel oude god zijn er dan aan voor de moeite en moeten in mechelen dan een uur of een half uur wachten om verder te reizen naar de luchthaven.
(ik hoop nog altijd stiekem dat een aantal ochtend en avond 26... stoppen te MOG om de onbetrouwbare verbinding in mechelen te omzeilen. zal wel bij dromen blijven :) )
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ferry »

Waarom heeft de Essen-Brussel vertraging?
Wellicht omdat deze quasi elk uur gehinderd wordt thv Antwerpen Noorderdokken door de Thalys die met vertraging rijdt en in Antwerpen Centraal hetzelfde perron 23 benodigt.Tot Ekeren is de trein stipt en soms zelfs iets te vroeg!
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door bram2727 »

Kan er mij iemand vertelen waneer en waar de 27 + m6 wordt gekoppeld of ontkoppeld ? Is dat in antwerpen of charlerio - zuid
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Mechanik »

Charleroi bijv met aankomst van 4529 die in dubbel toekomt en vertrekt met maar 1 stam bestaande uit 4 rijtuigen als 4509
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door bram2727 »

Mechanik schreef:Charleroi bijv met aankomst van 4529 die in dubbel toekomt en vertrekt met maar 1 stam bestaande uit 4 rijtuigen als 4509
Waneer wordt die terug gekoppeld en waar?
mechanik_en57

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door mechanik_en57 »

Dat kan ik eens opzoeken in de grafieken maar vermoed dat dat gebeurd met 4533 of 4534
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Ik haal deze topic nog even van onder het stof.
We zijn nu ruim 9 maanden na de invoering van het nieuwe transportplan, dat is een relevante periode om al enkele zinnige dingen erover te zeggen.

Mij lijkt de nieuwe planning in ieder geval in haar belangrijkste opzet geslaagd: de stiptheid is zeker verbeterd sinds december 2014.
Ook de andere objectieven, zoals meer reizigers naar de luchthaven krijgen zien er goed uit.

Mijn persoonlijke indruk is ook dat de mensen tevredener zijn met de huidige dienstregeling dan met de vorige.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door profke »

Shrek schreef:Ik haal deze topic nog even van onder het stof.
We zijn nu ruim 9 maanden na de invoering van het nieuwe transportplan, dat is een relevante periode om al enkele zinnige dingen erover te zeggen.

Mij lijkt de nieuwe planning in ieder geval in haar belangrijkste opzet geslaagd: de stiptheid is zeker verbeterd sinds december 2014.
Ook de andere objectieven, zoals meer reizigers naar de luchthaven krijgen zien er goed uit.

Mijn persoonlijke indruk is ook dat de mensen tevredener zijn met de huidige dienstregeling dan met de vorige.
"moegetergd" kan ook een reden zijn.
mijn visie is dat de grootsteden beter af zijn, en de kleine dorpen omgekeerd.
stiptheid is verhoogd, maar de reistijd over dezelfde afstand ook..

ikzelf heb volgens NMBS niet te klagen, want nog steeds "2 treinen per uur tijdens de spits"; maar die vertrekken wel op 10 minuten van elkaar; dus die laatste niet heben wil zeggen 50 minuten wachten op de trein..
Ik kom dus van een (statischisch) gemiddelde wachttijd van 15 minuten.. ; en nu is dat een (statistisch) gemiddelde wachttijd van 22 minuten; wat toch significant is.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door overweg13 »

Ik stap dus blijkbaar ook in in een grootstad (Halle) want we zijn er echt wel op vooruitgegaan. Dat de treinen ook stipter rijden is mooi meegenomen. Als ik voor- en nadelen in de weegschaal leg, dan komen we er zeker beter uit. En ik heb ook sterk de indruk dat het aantal reizigers dat echt moet staan - er dus niet voor kiest om recht te blijven staan - sterk gedaald is. Bovendien is een aantal conflictpunten ook opgelost: geen 21xx meer die achter een trage (en vertraagde) 39xx zit, om er maar een te noemen.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door trainlovertje »

Ik blijf erbij: op vele vlakken verbeterd, en dat gaat natuurlijk gepaard met een aantal minpunten.
Maar wat mij uiteindelijk het meeste blijft storen, is dat IC's heel vaak bij nagenoeg elk station 2 minuten gewoon blijven staan, omdat ze 'voorlopen' op de dienstregeling. Vooral tijdens de daluren valt dat enorm fel op. Verbindingen die ik het vaakst gebruik:
- De IC03 Kust - Genk is bijna altijd om xx:04 in Landen, terwijl die om xx:05 zou moeten aankomen en daarbij pas vertrekken om xx:07. En als die dan stipt in Landen vertrekt, komt die dan gewoonlijk toch een minuut of 2 te laat aan in Hasselt. Dit zou toch eens aangepast moeten worden...
- De IC14 Luik - Quiévrain komt vaak 1 minuut vroeger aan dan voorzien in Ans, 2 minuten vroeger in Waremme en 3 minuten vroeger in Landen. Dat zijn dus 6 minuten op een traject van een half uur. De reistijd is quasi dezelfde als vroeger, maar nu worden er Breaks ingezet ipv HLE21 met M4, waardoor de reistijd dus korter zou gemaakt kunnen worden.
Plaats reactie