ETCS in België
Re: ETCS in België.
En verder heeft de NMBS nog wat ETCS-subsidies bij de Europese Unie losgeweekt:
http://www.railjournal.com/index.php/si ... hannel=532
Alle 64 M6 BDx stuurstanden zouden dan tegen eind dit jaar van ETCS Level 2, baseline 2.3.0d moeten voorzien zijn. 1 I11 BDx krijgt een L2 baseline 3 uitrusting.
Hoe lang gaat het trouwens nog met die I11 duren ? Als Lijn 2 volgend jaar op ETCS L1 staat heeft men geen keuze meer ! Of gaat men dan telkens de loc omlopen ?
http://www.railjournal.com/index.php/si ... hannel=532
Alle 64 M6 BDx stuurstanden zouden dan tegen eind dit jaar van ETCS Level 2, baseline 2.3.0d moeten voorzien zijn. 1 I11 BDx krijgt een L2 baseline 3 uitrusting.
Hoe lang gaat het trouwens nog met die I11 duren ? Als Lijn 2 volgend jaar op ETCS L1 staat heeft men geen keuze meer ! Of gaat men dan telkens de loc omlopen ?
Re: ETCS in België.
Die lijn 2 zal volgend jaar zeker nog geen ETCS hebben, das ten vroegste voor 2017. Maar dan nog blijft TBL2 bestaan, die gaat pas weg wanneer geen enkele trein er nog gebruik van maakt.msts.be schreef:En verder heeft de NMBS nog wat ETCS-subsidies bij de Europese Unie losgeweekt:
http://www.railjournal.com/index.php/si ... hannel=532
Alle 64 M6 BDx stuurstanden zouden dan tegen eind dit jaar van ETCS Level 2, baseline 2.3.0d moeten voorzien zijn. 1 I11 BDx krijgt een L2 baseline 3 uitrusting.
Hoe lang gaat het trouwens nog met die I11 duren ? Als Lijn 2 volgend jaar op ETCS L1 staat heeft men geen keuze meer ! Of gaat men dan telkens de loc omlopen ?
Re: ETCS in België.
Vraagje voor Shrek:
Op de opleiding ETCS voor treinbestuurders wordt er een netkaart getoond hoe het ETCS landschap in België er zal uitzien in 2023. Echter staan daar veel lijnen op die enkel ETCS LS (Limited Supervision) zullen krijgen.
Maar wat houd die Limited Supervision exact in?
Krijg je een Mouvement Authority?
Wordt er een remcurve afgedwongen?
Wat is dan het verschil met ETCS level 1?
Niemand bij instructie kan mij hierop een concreet antwoord geven, dus daarom vraag ik het hier.
Op de opleiding ETCS voor treinbestuurders wordt er een netkaart getoond hoe het ETCS landschap in België er zal uitzien in 2023. Echter staan daar veel lijnen op die enkel ETCS LS (Limited Supervision) zullen krijgen.
Maar wat houd die Limited Supervision exact in?
Krijg je een Mouvement Authority?
Wordt er een remcurve afgedwongen?
Wat is dan het verschil met ETCS level 1?
Niemand bij instructie kan mij hierop een concreet antwoord geven, dus daarom vraag ik het hier.

Re: ETCS in België.
Over LS is er nog niet zoveel bekend, de details zijn nog niet vastgelegd en de ontwikkeling ervan staat op een zeer laag pitje.Horatio schreef:Vraagje voor Shrek:
Op de opleiding ETCS voor treinbestuurders wordt er een netkaart getoond hoe het ETCS landschap in België er zal uitzien in 2023. Echter staan daar veel lijnen op die enkel ETCS LS (Limited Supervision) zullen krijgen.
Maar wat houd die Limited Supervision exact in?
Krijg je een Mouvement Authority?
Wordt er een remcurve afgedwongen?
Wat is dan het verschil met ETCS level 1?
Niemand bij instructie kan mij hierop een concreet antwoord geven, dus daarom vraag ik het hier.
In ieder geval: het komt er niet voor 2020, er zullen geen indicaties op de DMI zijn (je moet dus de laterale seininrichting volgen) en het gaat om een treïnbeïnvloedingssysteem, geen treincontrolesysteem.
Ruw gezegd: de functionaliteit van TBL1+ wordt vertaald naar ETCS-taal waardoor het interoperabel wordt. Maar LS heeft voor Infrabel geen prioriteit, begin vooral maar te studeren aan ETCS2

Re: ETCS in België.
Zit ontwikkeling van LS niet vooral bij de Zwitsers voor hun zijlijntjes ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Neen, LS heeft veel meer vrije parameters die door elk land apart kunnen ingevuld worden. Grof gezegd: je kan zelf het veiligheidsniveau kiezen. Die keuze is in elk land (dat voor dit syteem kiest) dus anders.dentheo schreef:Zit ontwikkeling van LS niet vooral bij de Zwitsers voor hun zijlijntjes ?
Re: ETCS in België.
Is er eigenlijk al geweten waar het volgende baanvak met ETCS level 2 opengaat en wanneer? Ben benieuwd om ermee te rijden
Grtz

Grtz
Re: ETCS in België.
Concrete data zijn er nog niet, maar op De Panne-Diksmuide zal het snel gaan. Maar wanneer het gebruikt wordt zal ook van de nmbs afhangen, want momenteel is er geen enkele trein van de nmbs die een werkende ETCS level2 heeft.Horatio schreef:Is er eigenlijk al geweten waar het volgende baanvak met ETCS level 2 opengaat en wanneer? Ben benieuwd om ermee te rijden![]()
Grtz
Re: ETCS in België.
Tegen eind dit jaar zullen alle stuurrijtuigen M6 uitgerust zijn met ETCS level 2, thans rijden er al enkele rond!Shrek schreef:Horatio schreef:...
momenteel is er geen enkele trein van de nmbs die een werkende ETCS level2 heeft.
Re: ETCS in België.
Hallo Shrek, heeft de pendel Antw Noorderkempen dan altijd op level 1 gereden ?Shrek schreef:Concrete data zijn er nog niet, maar op De Panne-Diksmuide zal het snel gaan. Maar wanneer het gebruikt wordt zal ook van de nmbs afhangen, want momenteel is er geen enkele trein van de nmbs die een werkende ETCS level2 heeft.Horatio schreef:Is er eigenlijk al geweten waar het volgende baanvak met ETCS level 2 opengaat en wanneer? Ben benieuwd om ermee te rijden![]()
Grtz
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Jadentheo schreef:Hallo Shrek, heeft de pendel Antw Noorderkempen dan altijd op level 1 gereden ?
Re: ETCS in België.
"Infrabel activeert het langste ETCS-traject in Europa"Cipallieter schreef:http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2529844
Zijn er in Spanje geen langere trajecten met ETCS?
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
Eigenaardig, ik dacht dat de tussengelegen stations nog niet voorzien waren van ETCS.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide