weet toevallig iemand van u waarom deze geen revisie krijgt? Aangezien hij in 1980 een revisie heeft gehad zou het toch geen big deal moeten zijn om hem rij-vaardig te maken? Zou leuk zijn als Train World er dan pendel ritten mee doen.
Met vriendelijke groet,
Eric
Type 12, 12004
Re: Type 12, 12004
Simpel, er is geen geld.Eric0641 schreef:weet toevallig iemand van u waarom deze geen revisie krijgt? Aangezien hij in 1980 een revisie heeft gehad zou het toch geen big deal moeten zijn om hem rij-vaardig te maken? Zou leuk zijn als Train World er dan pendel ritten mee doen.
Met vriendelijke groet,
Eric
Re: Type 12, 12004
Als het van de besparingen afhangt zal er niets historisch meer rijden. Laat staan een extra stomer rijvaardig maken.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
- Locatie: Bruxelles
Re: Type 12, 12004
En een beetje geen wil... CMI had een propositie gedaan om de machine te herstellen als rijvaardigShrek schreef:Simpel, er is geen geld.

Re: Type 12, 12004
hij was toch al naar luik gehaald voor een cosmetische revisie. Waarom hadden ze dan geen totale gedaan.




Re: Type 12, 12004
De NMBS heeft zelf geen werkplaats meer die stomers kan herstellen.
Zeker bij een stomer die lang heeft stilgestaan zijn er heel wat kosten. Waarschijnlijk is er geen enkele stoompijp nog geschikt en dan spreken we nog niet over de rest. De nuance tussen een nieuw verflaagje en hem rijvaardig maken is vrij groot.
Zeker bij een stomer die lang heeft stilgestaan zijn er heel wat kosten. Waarschijnlijk is er geen enkele stoompijp nog geschikt en dan spreken we nog niet over de rest. De nuance tussen een nieuw verflaagje en hem rijvaardig maken is vrij groot.
Re: Type 12, 12004
Net over de grens in nederlands Limburg ligt de zlsm die hebben de oudste locomotief van Nederland rijvaardig gemaakt. Opties genoeg dus maar het is inderdaad de wil de zlsm heeft trouwens een spooraansluiting op het normale net.




Re: Type 12, 12004
De werking van een vzw met veel vrijwilligers is niet hetzelfde als een spoorwegmaatschappij. Iets kort door de bocht, de NMBS moet zoiets aanbesteden, nadien hem ook nog officieel onderhouden. Dat brengt andere kosten met zich mee.