Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Ah natuurlijk, aan die helling had ik niet gedacht. Bedankt voor de uitleg!
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
2831 / 186.223 was sat in the bay at Innsbruck Station on Friday 11th December 2015, I expect on a test run.
Iain
Iain
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Waw, dan was hij in Oostenrijk, gaan ze met de goederenshuttle ook zo ver ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Voor de treski. Die zal met een reeks 28 worden voorzien
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.
Deze bedoel ik:
Deze bedoel ik:
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Zijn er zelfs al geen 2 buiten dienst? De 14607 is vorige zomer met een paar andere I6'en al richting oostblok afgevoerd dacht ik.Joris schreef:Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).
In alle bedevaartstreinen zag ik nooit meer dan 13 I6Bc rijtuigen.
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...dentheo schreef:Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.
Deze bedoel ik:
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Zou zo'n rit niet met een loods gebeuren?Hobbes schreef: Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...
Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Hobbes schreef:
Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Dat is u wijsgemaakt door de nationale maatschappijen die zich wilden "beschermen" tegen concurrentie.
Die hebben al hun advocaten ingeschakeld om de papieren en procedures zo ingewikkeld mogelijk te krijgen, soort zelfverdediging.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Het Europees rijbewijs is geen Belgisch verzinsel. De bijlagen ook niet. De indeling in de verschillende categorieën dus even min. 20 jaar terug kon een treinbestuurder gerust eerst een P-trein verzekeren om nadien een cargo trein in de terugrit te doen. Dat was heel rendabel want zo doet die treinbestuurder geen losse verplaatsing als passagier. Tegenwoordig zijn er wel meer diensten waarbij de treinbestuurder een P-trein doet tot Brussel en dan als passagier terug moet. Men wil daar wel vanaf maar dat lukt niet zo vlot als men zou willen.
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
En toch is DAT NIET door Europa beslist, de praktische uitvoering ervan is overgelaten aan de Nationale spoorwegmaatschappijen...toen liep alles mis.
De politiekers keurden het plan eerst zelf goed en zegden daarna aan hun eigen maatschappijen "saboteer" maar raak... Dat is dan ook gebeurd.
De "papieren bergen aan de grens" zijn nooit zo hoog geweest.
De politiekers keurden het plan eerst zelf goed en zegden daarna aan hun eigen maatschappijen "saboteer" maar raak... Dat is dan ook gebeurd.
De "papieren bergen aan de grens" zijn nooit zo hoog geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Ik kan slaaptrein precies nog niet vinden op de vertreklijst van Berchem van vandaag ?
NMBS is er toch bij betrokken ?
NMBS is er toch bij betrokken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Ze waren hem gisteren zeker al aan het klaarmaken in Vorst Rijtuigen.
Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?
Ik heb even zitten kijken voor Brussel Zuid en kan hem daar ook niet vinden. NU is het wel zo dat sinds de nieuwe indeling van de borden in de stations de rest van de software ook al wel eens hier en daar een trein mist.