En kan je dat iets specifiëren of een link geven?benoit schreef:Door een misverstand tussen NMBS en SNCF zouden de 2 H/T Brussel-Straatsburg (voorzien vanaf 3 april) wel eens aan het perron kunnen blijven staan...![]()
Bron: forum trains-en-voyage
Einde Vauban en Iris
Re: Einde Vauban en Iris
Re: Einde Vauban en Iris
Neen, nog niet. Als ik iets meer weet zal het hier posten..Shrek schreef:En kan je dat iets specifiëren of een link geven?benoit schreef:Door een misverstand tussen NMBS en SNCF zouden de 2 H/T Brussel-Straatsburg (voorzien vanaf 3 april) wel eens aan het perron kunnen blijven staan...![]()
Bron: forum trains-en-voyage
http://www.trains-en-voyage.com/forum/f ... eurs/page6
Dit is volgens mij toch een betrouwbaar forum, zeker als het gaat over de grandes lignes.
Re: Einde Vauban en Iris
Het tweede deel van LGV Est zal hoogstwaarschijnlijk niet openen op 3 april 2016, dit door het ongeval met een testtrein op 14 november.
Volgens interne bronnen bij SNCF zou de opening verlaat zijn tot 3 juli 2016 (http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... 31946.html).
Zullen de Vauban en de Iris tot dan rijden? De TGV Brussel-Straatsburg zal waarschijnlijk niet rijden op 3 april...
Volgens interne bronnen bij SNCF zou de opening verlaat zijn tot 3 juli 2016 (http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... 31946.html).
Zullen de Vauban en de Iris tot dan rijden? De TGV Brussel-Straatsburg zal waarschijnlijk niet rijden op 3 april...
Laatst gewijzigd door benoit op 02 dec 2015, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Einde Vauban en Iris
Inderdaad ja, ik heb het aangepast. Bedankt voor het meldenPaul schreef:Ik neem aan dat je 2016 bedoelt...

Re: Einde Vauban en Iris
Update: Het nieuwe deel van de TGV-Est zal niet op 3/04/2016 maar hoogstwaarschijnlijk op 3/07/2016 in gebruik genomen worden. Tussen Straatsburg en Baudrecourt (huidige eindpunt van de LGV Est) zullen de TGV's rijden via de klassieke spoorlijn. De aankomsten in Straatsburg zullen een halfuur later zijn en treinen met vertrek in Straatsburg zullen een halfuur vroeger vertrekken.
Bron: Forum trains-en-voyages
Bron: Forum trains-en-voyages
Re: Einde Vauban en Iris
Ik zat vanavond in de 8002, met I10 en I6 (denk ik). Wordt deze stam nog altijd ook voor de Vauban en Iris gebruikt? Er hangen immers nog koersborden op een aantal deuren en aan de platforms, waardoor er heel wat mensen in de war waren en opnieuw van de trein gestapt zijn.
Re: Einde Vauban en Iris
Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.
Re: Einde Vauban en Iris
Het ziet er naar uit de Vauban en Iris sowieso opgegeven worden vanaf 3 april.rdv schreef:Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.
In een eerste fase zou hij wel pas 1x per dag rijden ipv 2x (zoals voorzien was)...
Re: Einde Vauban en Iris
Ik vermoed dat "hij" de vervangende TGV is?benoit schreef:Het ziet er naar uit de Vauban en Iris sowieso opgegeven worden vanaf 3 april.rdv schreef:Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.
In een eerste fase zou hij wel pas 1x per dag rijden ipv 2x (zoals voorzien was)...
Jammer, ik zal een andere verliezer kiezen dan, nl. de CNL van Köln naar Basel.
Re: Einde Vauban en Iris
En waarom niet de winnaar kiezen? Ik vind het traject van de LGV Paris-Strasbourg één van de mooie trajecten, zonder al te veel beton. Zeker een aanraderrdv schreef: Jammer, ik zal een andere verliezer kiezen dan, nl. de CNL van Köln naar Basel.

Re: Einde Vauban en Iris
De CNL zal wrsch nu of nooit zijn, de TGV-lijn zal er ooit wel van komen (en de uren zijn niet zo goed voor de doorverbinding naar N-Italië). Toch bedankt voor de tip Shrek.
Re: Einde Vauban en Iris
Met "hij" bedoelde ik inderdaad de vervangende TGV. Het laatste deel van het traject ervan zal nog over de klassieke spoorlijn gaan.
Re: Einde Vauban en Iris
Ook dat is een zeer mooie spoorlijn, doorheen de Lotharingse bossenbenoit schreef:Met "hij" bedoelde ik inderdaad de vervangende TGV. Het laatste deel van het traject ervan zal nog over de klassieke spoorlijn gaan.

Re: Einde Vauban en Iris
Hoi,
Ik vind het toch wel spijtig dat de Iris en de Vauban vanaf april 2016 niet meer zullen rijden. Ik heb deze treinen nog genomen toen ze nog verzekerd werden met Italiaanse rijtuigen en Zwitserse rijtuigen.
Als deze treinen afgeschaft worden komt er weer maar eens een einde aan een mooi internationaal hoofdstuk.
Lukas
Ik vind het toch wel spijtig dat de Iris en de Vauban vanaf april 2016 niet meer zullen rijden. Ik heb deze treinen nog genomen toen ze nog verzekerd werden met Italiaanse rijtuigen en Zwitserse rijtuigen.
Als deze treinen afgeschaft worden komt er weer maar eens een einde aan een mooi internationaal hoofdstuk.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!