Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
op FB is een foto aan't passeren waarin men er een minion van gemaakt heeft.
eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dit bezwaarlijk "vandalisme" kan noemen, het zit op de rand van verbetering....
https://www.facebook.com/StationschefNMBSinfo/?fref=ts
eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dit bezwaarlijk "vandalisme" kan noemen, het zit op de rand van verbetering....
https://www.facebook.com/StationschefNMBSinfo/?fref=ts
Re: Renovatie AM75 ?
Je zou kunnen stellen dat ze er zelf ietwat om gevraagd hebben https://twitter.com/nmbs/status/628868112847208448
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Renovatie AM75 ?
Het is wel geen am75 maar een am86 waarmee een Minion van gemaakt hebben...profke schreef:op FB is een foto aan't passeren waarin men er een minion van gemaakt heeft.
eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dit bezwaarlijk "vandalisme" kan noemen, het zit op de rand van verbetering....
https://www.facebook.com/StationschefNMBSinfo/?fref=ts
Re: Renovatie AM75 ?
Iemand een idee in welke omlopen vandaag het nieuwe varkentje rijdt? Wil hem nu toch proberen te spotten namelijk...
Re: Renovatie AM75 ?
Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Re: Renovatie AM75 ?
Enkel met klassiekjes of ook met andere (niet-gerenoveerde) MS75?
Na de herhaalde bekladding is het wel een flinke belgenmop geworden, temeer daar de NMBS er toch groot op heeft ingezet in alle communicatie (met onder meer een gesponsord Facebook-bericht dat bij half het land terechtgekomen is)...
Na de herhaalde bekladding is het wel een flinke belgenmop geworden, temeer daar de NMBS er toch groot op heeft ingezet in alle communicatie (met onder meer een gesponsord Facebook-bericht dat bij half het land terechtgekomen is)...
Re: Renovatie AM75 ?
Inderdaad, zelf net vernomen in Turnhout...FLV-FGSP schreef:Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Re: Renovatie AM75 ?
Zou dat een groot probleem zijn? Veel klassieke stellen zijn er niet meer, als hij tenminste aan een niet-gerenoveerde AM75 gekoppeld kan worden zou het toch mogelijk moeten zijn om daar desnoods rond te werken.FLV-FGSP schreef:Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Het volledig dichtspuiten van een trein is een actie van criminelen waar zelfs het "gewone" graffitti-vandalisme bij verbleekt. De NMBS zou dat stel beter onmiddellijk uit omloop nemen en de smurrie verwijderen; hun reizigers verdienen beter dan een geblindeerde beestenwagen.
Re: Renovatie AM75 ?
Voor zover ik ze hier heb zien voorbijreden zijn de ritten die vorige week op de Turnhout-Binche met een varkensneus werden uitgevoerd vandaag terug met een rode varkensneus + eventueel een klassiek motorstel.
Re: Renovatie AM75 ?
Opvallend gisteren vond ik ook dat er weer meerdere omlopen Turnhout Antwerpen met varkensneuzen werden gereden. Dat zou toch allee Desiro zijn?
Re: Renovatie AM75 ?
Beide zijn normaal aan elkaar gekoppeld - op enkele uitzonderingen na komt de trein in Turnhout aan vanuit Brussel, en rijdt hij daarna verder richting Antwerpen en vice versa. Ik neem aan dat dat niet helemaal omgegooid is naar aanleiding van de komst van de Desiro's en de gemoderniseerde MS75.Davy schreef:Opvallend gisteren vond ik ook dat er weer meerdere omlopen Turnhout Antwerpen met varkensneuzen werden gereden. Dat zou toch allee Desiro zijn?
Re: Renovatie AM75 ?
Ik was er natuurlijk maar een uurtje ter plekke, maar de Varkensneus die ik had vanuit Antwerpen naar Turnhout is daarna gewoon weer teruggereden naar Antwerpen, naar Binche werd eerst een Desiro klaargezet, daarna vertrok dus diezelfde varkensneus naar Antwerpen. De trein die later uit Binche binnenkwam was een spiegelpaleis en is daarna teruggereden naar Binche.
Re: Renovatie AM75 ?
Ik weet dat er rond de spits wel een aantal dergelijke bewegingen zijn (vooral om ervoor te zorgen dat de lange M6- en M4-stammen op de drukke ritten van en naar Brussel terechtkomen) maar daarbuiten is of was de norm toch die koppeling. Misschien kan iemand met nog meer kennis van zaken bevestigen wat er tegenwoordig geldt.Davy schreef:Ik was er natuurlijk maar een uurtje ter plekke, maar de Varkensneus die ik had vanuit Antwerpen naar Turnhout is daarna gewoon weer teruggereden naar Antwerpen, naar Binche werd erna een Desiro klaargezet. De trein die later uit Binche binnenkwam was een spiegelpaleis en is daarna teruggereden naar Binche.